Mode & Beauty alle pijlers

Flater van moderedacteur. Toch?!?

26-02-2014 23:55 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volkskrant Magazine van 15 februari. Op de pagina mode&trends vraagt een lezeres kledingadvies voor een bruiloft en is dan zeven maanden zwanger. De reactie:

"Gefeliciteerd. Ook al is een bolle buik geen ideaal mode-accessoire. Probeer er maar eens goed uit te zien met zo'n toeter."

Pardon?!

Om te eindigen met: "pas op met prints, die laten je nog voller lijken. Draag hakken - vooruit, niet te hoog- dat staat eleganter."

Pfff... Vrouwonvriendelijk en duidelijk nog nooit zwanger geweest...
Ben jij zwanger nu?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
hij of zij heeft wel gelijk.
Daar zijn de meningen dan duidelijk over verdeeld, ik vind zwangere vrouwen vaak prachtig als ze zich inderdaad goed kleden!
12 but mature for my age
Wat overigens net zo goed geldt voor niet-zwangere vrouwen
12 but mature for my age
Tja, wat lomp misschien maar toch ook eerlijk. Ik hou er wel van.
quote:merlijne83 schreef op 26 februari 2014 @ 23:55:

Pfff... Vrouwonvriendelijk en duidelijk nog nooit zwanger geweest...

Nou ik vind het gequote deel niet perse vrouwonvriendelijk.

Jouw opmerking en conclusie dat ze duidelijk nooit zwanger is geweest vind ik wel erg onaardig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:straatmadelief schreef op 27 februari 2014 @ 00:04:

Daar zijn de meningen dan duidelijk over verdeeld, ik vind zwangere vrouwen vaak prachtig als ze zich inderdaad goed kleden!Daar ga je al .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ach, zou het ook niet gewoon lollig bedoeld zijn?
Nee ik ben niet zwanger nu

Ik vind zwangere vrouwen heel erg mooi en heb me zelf ook nog nooit zo mooi gevoeld als toen ik zwanger was. Daarom kan ik me niet voorstellen dat je a) zo onaardig praat over 'de bolle toeter' en b) dat er vrouwen zijn die anderen of zichzelf niet mooi vinden als ze zwanger zijn. Wellicht kortzichtig, maar mij kwam het ongelofelijk bot over.
Bolle toeter vin dik idd niet 'politiek correct'. Daarbij vind ik een zwangere vrouw mooi..
Nou ja, ik zou het niet erg hebben gevonden omdat ik mijn ooit dikke buik zelf ook rustig 'bolle toeter' noemde. Maar dat je er dus niet goed uit kan zien als je zwanger bent slaat dan in mijn ogen weer nergens op.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
bolle toeter is toch precies wat het is? Waarom mag dat niet gezegd worden, en je ziet er goed uit of niet, zwanger of niet dat doet er niet toe.
dubbel
12 but mature for my age
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2014 @ 00:09:

[...]

Daar ga je al .Nouja, ik vind natuurlijk niet alle zwangere vrouwen mooi omdat ik gewoonlijk ook niet alle vrouwen mooi vind. Maar ik vind een zwangere vrouw mooi, juist extra vanwege de buik en omdat een zwangerschap zo speciaal is. Ik zou mezelf echt niet lelijker voelen, behalve als ik bijvoorbeeld heel veel puisten zou krijgen ofzo. Maar niet vanwege de buik.
12 but mature for my age
Sommige vrouwen zijn prachtig zwanger, net als ik destijds...
quote:straatmadelief schreef op 27 februari 2014 @ 00:25:

[...]

Nouja, ik vind natuurlijk niet alle zwangere vrouwen mooi omdat ik gewoonlijk ook niet alle vrouwen mooi vind. Maar ik vind een zwangere vrouw mooi, juist extra vanwege de buik en omdat een zwangerschap zo speciaal is. Ik zou mezelf echt niet lelijker voelen, behalve als ik bijvoorbeeld heel veel puisten zou krijgen ofzo. Maar niet vanwege de buik.

Maar je gaat toch niet serieus menen dat je het woord toeter of bolle buik vrouwonvriendelijk vindt?

Wat moet je dan zeggen? Klein kamerolifantje?

-knipoog hoor-
Het staat er wel heel lomp...

Maar mooi? Nee......ik vind een zwangere vrouw echt niet mooi.

Ik vind het mooi om wat er achter zit, óm het kindje dat in de buik groeit, omdat dát mooi is. Maar móói om te zien an sich? Nee, afschuwelijk....

Maar goed, ieder zijn mening ;)
En als hij nou hetzelfde had gezegd tegen een lezeres met overgewicht die om tips vraagt?

Los van wat mooi of niet mooi is, vind ik het raar dat zo'n redacteur niet normaal antwoord geeft, maar er wel wat beledigingen ingooit.
Er staat toch nergens dat je er niet mooi uit kan zien als zwangere vrouw? Er staat dat het geen ideaal mode-accessoire is. Dat klopt toch ook gewoon? Met een bolle toeter is het nou eenmaal lastiger om iets fatsoenlijks te vinden, zeker voor een bruiloft. En daar slaat ook de "probeer er maar eens goed uit te zien" op. Niet in het algemeen, maar voor een bruiloft. Je wil

niet te slonzig, elegant, netjes, niet te overdreven etc. Hele opgave om dat allemaal in 1 outfit te vinden. Als je niet zwanger bent is het al moeilijk, te zien aan de vele topics hier over dit onderwerp. Laat staan als je wel zwanger bent
Hij heeft toch ook gewoon gelijk? Vind 't ook geen porum zo'n bolle buik. Als je dan toch wil trouwen, doe het dan wanneer je weer terug in model bent, dan kun je wat eleganter gekleed gaan.
Mode en mode-advies zijn toch per definitie vrouwonvriendelijk? Het is er namelijk altijd op gericht dat je er beter gaat uitzien. Vanuit het idee dat je dus anders niet goed/mooi/vrouwelijk genoeg bent.
Do something nice for someone today. Leave them alone.
Week 18 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik ken een heleboel mooie zwangere vrouwen. Net zoveel als lelijke zwangere vrouwen...

Ik snap de opmerking heel goed. Als je zwanger bent, moet je gewoon uitkijken wat je aantrekt. niet alles staat je dan. Ook niet wat je toen met je maatje iemiemienie wél goed stond.
Ik ben het helemaal met je eens hoor To. Vond het ook een raar stukje.
Genoeg vrouwen die zonder dat ze zwanger zijn ook een bolle toeter hebben, hoor. Of bolle kont. Tja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven