Vlucht overboekt help!

21-02-2014 13:38 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maandag ochtend naar Mexico reizen worden we gebeld door het reisbureau dat de vlucht is overboekt.

nu hebben ze ons aangeboden om of dezelfde dag te vliegen via frankfurt met 100euro korting met eerst een vlucht van schiphol naar frankfurt vervolgens overstappen.

of twee dagen later vliegen met een upgrade en 300 euro korting.. en dan ook weer twee dagen later terug

nu vraag ik me af of zij zich er nu makkelijk vanaf maken.. kan ik meer eisen van Arkefly?
Als het mogelijk is met werk zou ik de 300 euro en upgrade aanpakken.

En Yasmijn wat een geluk had jouw vriendin!
quote:saywhat schreef op 22 februari 2014 @ 16:36:

Als het mogelijk is met werk zou ik de 300 euro en upgrade aanpakken.

En Yasmijn wat een geluk had jouw vriendin!

Dat was dus geen geluk, dat was goed fatsoen. En dan nóg kwam de maatschappij er goedkoop van af. Die twee gratis tickets kosten een maatschappij nagenoeg niets. De schadevergoeding van 600 euro waar die vriendin recht op had is zo wel heel makkelijk afgekocht.

Toch leuk als je wat aan die tickets hebt, maar er is dus geen sprake van 'goedheid' of geluk.
Als je het aanbod van Arke accepteert, doe je vrijwillig afstand van je stoel en gelden de Europese compensatieregels niet. Geef dus duidelijk aan dat je niet vrijwillig je stoel opgeeft - dan heb je recht op 600 euro per persoon.
Nou naar het reisbureau geweest vrijdag,

Toch gekozen voor de vlucht op woensdag en 300pp terug.

Na heel wat aandringen op het reisbureau de stoelen kunnen reserveren. hier moet normaal ook voor betaald worden en zelfs dit ging niet van harte dus erg makkelijk in onderhandelen waren ze niet..
Toch fijn dat jullie er zijn uitgekomen! Alvast een hele fijne vakantie toegewenst!
quote:kadanz schreef op 21 februari 2014 @ 13:43:

Niks korting. Een nieuwe vlucht en schadevergoeding. Overboeken is een zeer bewuste actie van de airline. Dan mogen ze ook de gevolgen dragen. Op z'n minst 300 euro als ik het goed lees.Dit
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Optie 2 vind ik een prima optie mits het kan met je vrije dagen. Ik zou wel even proberen om die twee dagen loon er bij te krijgen, die zou je onbetaald "moeten" nemen zeg maar. Maar een upgrade én 300 of meer in je zak is toch best lekker?
Kijk je wel uit dat je hotel ook niet overboek is. Kom je op bestemming is het hotel volgeboekt. Hoorde dit een keertje van een kennis. Fijne vakantie toegewenst. Hoop dat dit het laatste voor je is.
Goedkope oplossing van Arke.

Had inderdaad 600 per persoon moeten zijn.

Afgelopen december hadden we een overstap in istanbul

Waar we vijf uur moesten wachten.

Er waren mensen die met spoed mee moesten met die vlucht omdat ze anders niet op tijd in Mekka waren voor het eerste gebed.

Er werdt ons een vlucht later aangeboden met anderhalf uur overstap.Waardoor we gewoon door konden vliegen op tijd.

Hier voor kreeg ik 600 pp en buisness klas vliegen.

We waren met zijn vieren en mijn ticket was 730 dus buisness voor 130 was niet slecht.

Geweldige service alleen voor buisness had ik het al gedaan.

Dit aanbod had ik dus niet geaccepteerd.

Maar goed als het met je werk geregeld kan worden is 600 ook een leuk zakcentje.

Had alleen wel de vergoeding naar duitsland er bij willen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven