Trendhopper vs. Ikea
zaterdag 28 juni 2008 om 10:12
Wie heeft een zweefdeurkast van Ikea of Trendhopper en wat is de reden dat je voor die winkel koos?
Is er ook iemand die, net als wij, heeft zitten twijfelen tussen beide zaken en wat is dan de reden van je keuze geweest?
Wij willen, met beperkt budget, een zweefdeurkast kopen en hebben die van Trendhopper en Ikea als optie. Die van Trendhopper lijken beter, maar zijn ook een stuk duurder. Ik vraag me af het kwaliteitsverschil groot is en of het het waard is om een paar honderd euro's extra ervoor neer te leggen (t.o.v. een Ikea-kast).
Is er ook iemand die, net als wij, heeft zitten twijfelen tussen beide zaken en wat is dan de reden van je keuze geweest?
Wij willen, met beperkt budget, een zweefdeurkast kopen en hebben die van Trendhopper en Ikea als optie. Die van Trendhopper lijken beter, maar zijn ook een stuk duurder. Ik vraag me af het kwaliteitsverschil groot is en of het het waard is om een paar honderd euro's extra ervoor neer te leggen (t.o.v. een Ikea-kast).
zaterdag 28 juni 2008 om 10:45
Ik zou voor Ikea gaan.
Ik heb 2 jaar geleden een bankstel gekocht bij de Trendhopper in December. Toen het bezorgd werd zat er een scheur in 1 van de bankjes. Die hebben ze toen meteen weer terug genomen. Na een paar weken kon ik weer vrij nemen want ze kwamen het gerepareerde/nieuwe? bankje weer brengen....het wat toen ondertussen februari....Toen die bezorgd werd zat er weer een scheur in, en wel op dezelfde plaats.
Een maand later,....weer vrij nemen inmiddels is het maart en heb ik dus al die maanden zonder 3 zits bank gezeten.
Weer was het niet goed, nu een beschadiging aan de andere kant van de bank. Ik gaf het op, liet de 2 zitter meenemen en heb mijn geld teruggevraagd. Duurde tot midden april tot ik dat dan had, moest persoonlijk naar de zaak om het terug te eisen!
Ben dus helemaal genezen van de Trhopper, heb een bankstel gekocht bij Ikea, 10 jaar garantie geen flauwe Kul. Geen gezeur.
Ik heb 2 jaar geleden een bankstel gekocht bij de Trendhopper in December. Toen het bezorgd werd zat er een scheur in 1 van de bankjes. Die hebben ze toen meteen weer terug genomen. Na een paar weken kon ik weer vrij nemen want ze kwamen het gerepareerde/nieuwe? bankje weer brengen....het wat toen ondertussen februari....Toen die bezorgd werd zat er weer een scheur in, en wel op dezelfde plaats.
Een maand later,....weer vrij nemen inmiddels is het maart en heb ik dus al die maanden zonder 3 zits bank gezeten.
Weer was het niet goed, nu een beschadiging aan de andere kant van de bank. Ik gaf het op, liet de 2 zitter meenemen en heb mijn geld teruggevraagd. Duurde tot midden april tot ik dat dan had, moest persoonlijk naar de zaak om het terug te eisen!
Ben dus helemaal genezen van de Trhopper, heb een bankstel gekocht bij Ikea, 10 jaar garantie geen flauwe Kul. Geen gezeur.
zaterdag 28 juni 2008 om 11:31
quote:ernie12 schreef op 28 juni 2008 @ 11:24:
Als je eenmaal weet waar de naam ikea voor staat dan krijg je toch wel wat moeite om daar iets te kopen
Idioten Kopen Echt Alles
Wat een nuttige bijdrage!
@mogalie; Ik zou voor ikea gaan, ikea heeft een goede service, doet nooit moeilijk over onderdelen die vervangen moeten worden en ik heb nog nooit gehad dat er iets kapot ging van de ikea. Daarbij is de prijs natuurlijk ook lekker.
Als je eenmaal weet waar de naam ikea voor staat dan krijg je toch wel wat moeite om daar iets te kopen
Idioten Kopen Echt Alles
Wat een nuttige bijdrage!
@mogalie; Ik zou voor ikea gaan, ikea heeft een goede service, doet nooit moeilijk over onderdelen die vervangen moeten worden en ik heb nog nooit gehad dat er iets kapot ging van de ikea. Daarbij is de prijs natuurlijk ook lekker.
zaterdag 28 juni 2008 om 23:38
Hier ook mindere ervaringen met Trendhopper.( heb er zelfs gewerkt vroegâh, heel kort hoor... )
Toen we gingen samenwonen alle meubels in 1 x besteld.
Alles kwam (redelijk) tegelijk, al rekening mee gehouden. Maar al met al duurde dat 3 maand, kwam ook goed uit dus gaf niks.
De dag dat ze -eindelijk- de eetkamertafel kwamen brengen; hebben ze hem zelf laten vallen in hun magazijn(in duizend stukkies, was van glas!) kwamen ze aanzetten met een ENORM lelijke "leentafel" waar eigenlijk ook nog voor betaald moest worden.
Dacht het niet.
Toen moesten we wèèr 3 maand wachten op een nieuwe, GRRRRR, geen excuses , niks!
Ook met service (krassen/scheuren e.d.) slechte ervaring.
Ik vind Ikea wel een heel ander bedrijf maar je hebt er zekers minder gezeik van en wèl goede garantie.
Toen we gingen samenwonen alle meubels in 1 x besteld.
Alles kwam (redelijk) tegelijk, al rekening mee gehouden. Maar al met al duurde dat 3 maand, kwam ook goed uit dus gaf niks.
De dag dat ze -eindelijk- de eetkamertafel kwamen brengen; hebben ze hem zelf laten vallen in hun magazijn(in duizend stukkies, was van glas!) kwamen ze aanzetten met een ENORM lelijke "leentafel" waar eigenlijk ook nog voor betaald moest worden.
Dacht het niet.
Toen moesten we wèèr 3 maand wachten op een nieuwe, GRRRRR, geen excuses , niks!
Ook met service (krassen/scheuren e.d.) slechte ervaring.
Ik vind Ikea wel een heel ander bedrijf maar je hebt er zekers minder gezeik van en wèl goede garantie.
zondag 29 juni 2008 om 00:08
Heb laatst al vloekend een zweefdeurkast van de Trendhopper in elkaar gezet voor de oma van m'n vriend. Wat een ramp zeg. Met drie man sterk hebben we er 4 uur over gedaan (en dat terwijl we alledrie erg handig zijn).
Ik heb zelf bij IKEA gewerkt (als medewerker van de informatielijn, dus heb vaak genoeg mensen handleidingen uit moeten leggen en dergelijke). Als ik een garderobekast nodig heb ga ik zeker naar IKEA. Die hebben tenminste fatsoenlijke handleidingen (en kwaliteit). Ook hebben ze veel meer accessoires voor de kast en hoeft dat allemaal niet besteld te worden.
Ik heb zelf bij IKEA gewerkt (als medewerker van de informatielijn, dus heb vaak genoeg mensen handleidingen uit moeten leggen en dergelijke). Als ik een garderobekast nodig heb ga ik zeker naar IKEA. Die hebben tenminste fatsoenlijke handleidingen (en kwaliteit). Ook hebben ze veel meer accessoires voor de kast en hoeft dat allemaal niet besteld te worden.
zondag 29 juni 2008 om 00:13
Tja, ik ben erg pro ikea, vind de reactie van ernie dan ook niet terecht. Maar is geloof ik ook niet zo serieus bdoeld.
Ikea staat bekend voor de enorm goede service, maar kasten zijn ook wel een sterk product bij hen. Zelf heb ik ook goede ervaringen met meubels van Trendhopper, maar ik zou voor ikea gaan.
Ikea staat bekend voor de enorm goede service, maar kasten zijn ook wel een sterk product bij hen. Zelf heb ik ook goede ervaringen met meubels van Trendhopper, maar ik zou voor ikea gaan.
zondag 29 juni 2008 om 11:34
quote:josephine69 schreef op 28 juni 2008 @ 10:44:
Mogalie, toevallig ben ik elf op zoek naar zo'n kast, maar ik vind hem niet op de site van Ikea. Hoe heet hij/waar staat hij?
Allereerst excuses dat ik nu pas ga reageren op alle berichten... Gisteren hele dag van huis geweest....
@Josephine69, bij de Ikea heet de serie Pax. Via het keuzemenu links op de site kom je er vanzelf bij uit. Je kunt dan direct je eigen kast samenstellen en zien wat het kost. Best wel handig!
Mogalie, toevallig ben ik elf op zoek naar zo'n kast, maar ik vind hem niet op de site van Ikea. Hoe heet hij/waar staat hij?
Allereerst excuses dat ik nu pas ga reageren op alle berichten... Gisteren hele dag van huis geweest....
@Josephine69, bij de Ikea heet de serie Pax. Via het keuzemenu links op de site kom je er vanzelf bij uit. Je kunt dan direct je eigen kast samenstellen en zien wat het kost. Best wel handig!
woensdag 18 januari 2012 om 17:35
woensdag 18 januari 2012 om 17:42
Heb hier ook de Pax van ikea, bevalt prima! (bij het in elkaar zetten alleen niet op de deur op je voet laten vallen!)
Hij is zelf in te delen, uit te breiden, later te veranderen ALS je zou willen....
Op de site kan je ook zien of alles leverbaar is, wij zijn een aantal keer terug geweest voor verschillende onderdelen (roede, deuren, broekhanger).
Hij is zelf in te delen, uit te breiden, later te veranderen ALS je zou willen....
Op de site kan je ook zien of alles leverbaar is, wij zijn een aantal keer terug geweest voor verschillende onderdelen (roede, deuren, broekhanger).
woensdag 18 januari 2012 om 18:38
Ik heb de PAX van IKEA met de zweefdeur, en ik moet zeggen: ons bevalt ie niet. Wij hebben 2 'kasten' naast elkaar staan zeg maar, en 2 zweefdeuren, de een glijdt voor de ander.
We hebben diverse lades in de kast. Als je die lades open wil doen, moet je de deur naar de andere de kant schuiven en met toch wel wat kracht daar houden, en met je andere hand kan je dan pas de lade opentrekken.
'Hou' je de deur niet aan de kant, dan gaat de lade ook niet open, want dan komt ie met een halve centimeter tegen de rand van de kastdeur (die de lade dan dus tegenhoudt).
Ik ben groot IKEA fan, maar ik heb echt spijt dat we deze kast hebben gekocht. En het lijkt goedkoop, maar met alle planken en laadjes die je erbij nodig hebt, wordt het toch nog wel best aan de prijs.
We hebben diverse lades in de kast. Als je die lades open wil doen, moet je de deur naar de andere de kant schuiven en met toch wel wat kracht daar houden, en met je andere hand kan je dan pas de lade opentrekken.
'Hou' je de deur niet aan de kant, dan gaat de lade ook niet open, want dan komt ie met een halve centimeter tegen de rand van de kastdeur (die de lade dan dus tegenhoudt).
Ik ben groot IKEA fan, maar ik heb echt spijt dat we deze kast hebben gekocht. En het lijkt goedkoop, maar met alle planken en laadjes die je erbij nodig hebt, wordt het toch nog wel best aan de prijs.
woensdag 18 januari 2012 om 20:10
SG, heb je dan die lade gewoon niet aan de verkeerde kant gedaan? Bij ons zitten de lades van onze pax-kast aan de buitenkant, zodat de deuren daar als eerste weer weg zijn, als je ze opendoet.
Verder hebben wij ook goede ervaringen met de Pax-kasten. Ik zou alleen nooit meer eentje met melkglazen deuren kopen, want daar zie je al je kleren toch wel een beetje doorheen.
Enne, Ikea = ik kan eigenhandig alles
Verder hebben wij ook goede ervaringen met de Pax-kasten. Ik zou alleen nooit meer eentje met melkglazen deuren kopen, want daar zie je al je kleren toch wel een beetje doorheen.
Enne, Ikea = ik kan eigenhandig alles
..
woensdag 18 januari 2012 om 22:02
Wij hebben ook de PAX kast. Zelfs tweedehands gekocht en dus opnieuw in elkaar moeten zetten. Ging helemaal prima!
Wij hebben ook lades in het midden zitten maar geen last van de deuren, die blijven gewoon op hun plek wanneer je die helemaal naar een kant schuift.
We hebben er hier en daar wat veranderingen in aangebracht, naar onze smaak. Gewoon wat losse planken bij ikea bijgekocht.
Die schoenen houder vind iktrouwens maar niets, sommige schoenen passen er niet op.
Wij hebben ook lades in het midden zitten maar geen last van de deuren, die blijven gewoon op hun plek wanneer je die helemaal naar een kant schuift.
We hebben er hier en daar wat veranderingen in aangebracht, naar onze smaak. Gewoon wat losse planken bij ikea bijgekocht.
Die schoenen houder vind iktrouwens maar niets, sommige schoenen passen er niet op.
Doubt kills more dreams than failure ever will
woensdag 18 januari 2012 om 22:59
quote:reizigster2004 schreef op 18 januari 2012 @ 20:10:
SG, heb je dan die lade gewoon niet aan de verkeerde kant gedaan? Bij ons zitten de lades van onze pax-kast aan de buitenkant, zodat de deuren daar als eerste weer weg zijn, als je ze opendoet.
Verder hebben wij ook goede ervaringen met de Pax-kasten. Ik zou alleen nooit meer eentje met melkglazen deuren kopen, want daar zie je al je kleren toch wel een beetje doorheen.
Enne, Ikea = ik kan eigenhandig alles
Nee, wij hebben de lades gewoon over heel de breedte van de kast.
Maar lief dat je meedenkt!
Enne, IKEA = Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunaryd (naam en woonplaats van de oprichter van het bedrijf).
Er is een leuk boek over hoe IKEA is begonnen, aanrader!
SG, heb je dan die lade gewoon niet aan de verkeerde kant gedaan? Bij ons zitten de lades van onze pax-kast aan de buitenkant, zodat de deuren daar als eerste weer weg zijn, als je ze opendoet.
Verder hebben wij ook goede ervaringen met de Pax-kasten. Ik zou alleen nooit meer eentje met melkglazen deuren kopen, want daar zie je al je kleren toch wel een beetje doorheen.
Enne, Ikea = ik kan eigenhandig alles
Nee, wij hebben de lades gewoon over heel de breedte van de kast.
Maar lief dat je meedenkt!
Enne, IKEA = Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunaryd (naam en woonplaats van de oprichter van het bedrijf).
Er is een leuk boek over hoe IKEA is begonnen, aanrader!
donderdag 19 januari 2012 om 19:25
Ikea is niet helemaal super hoor. Ik heb daar een paar maanden geleden een tweetal kasten gekocht. Die werden bezorgd. Buurman had de boel in ontvangst genomen. Ik de boel eerst bekijken en ik had spullen ontvangen voor een kast en een bureau. De verpakking van de kast was ook niet correct, er waren eigenlijk 2 halve kasten geleverd.
Ikea gebeld, ja sorry. Wij komen langs om de boel te ruilen, dat duurt echter 10 dagen eer de bezorgdienst bij u langs komt. Zelf maar aanhanger geleend van kennis en zelf de boel gaan ruilen.
Het zijn wel mooie kasten, maar de service vond ik toch enorm tegen vallen.
Ikea gebeld, ja sorry. Wij komen langs om de boel te ruilen, dat duurt echter 10 dagen eer de bezorgdienst bij u langs komt. Zelf maar aanhanger geleend van kennis en zelf de boel gaan ruilen.
Het zijn wel mooie kasten, maar de service vond ik toch enorm tegen vallen.