Gezondheid alle pijlers

pijn aan de ruggenwervel

08-03-2014 13:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds gister heb ik bij aanraking last van mijn ruggenwervel, ongeveer in het midden van mijn rug. Het lijkt of de plek daar ook wat dikker is dan de rest van de ruggenwervel, dus dat het bot op die plek dikker is.. Ook is mijn ruggenwervel op andere plekken wat gevoeliger dan normaal.

Als ik lig, zit, sta of loop merk ik er niets aan. Het is echt puur bij aanraking.

Nu heb ik weer zitten googlen (nooit goed...ik weet het) en kom ik eigenlijk voornamelijk uit op tumoren in de ruggenwervel, waardoor ik me helaas toch weer druk ga maken.. ik ben al zo een stresskip!

Wel heb ik lichte scoliose in mijn rug, regelmatig rugpijn, maar dit voelt anders.. Ik maak me nu dus vooral druk doordat ik die verdikking op het bot voel.. Ik weet ook niet of ik het toevallig heb gestoten of dat het overbelast is. Maar omdat de rest van mn ruggenwervel toch ook wel een beetje gevoelig is...

Heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn..?
Waarom denk je aan een tumor terwijl je ook zou kunnen denken aan een puistje, een beurse plek omdat je je gestoten hebt, verkeerde houding etc. Je kan alleen de doornuitsteeksels voelen als je heel mager zou zijn, dus dat je vanaf de buitenkant kan voelen dat er een tumor zou zitten is vrij onwaarschijnlijk, zeker omdat je geen andere klachten hebt.

Ik zou zelf een paar weken wachten en als het dan niet over is even langs de huisarts
en je zegt "sinds gisteren" is die tumor dan in 1 dag gegroeid?
Ik dacht niet direct aan een tumor. Maar doordat ik ging googlen kwam ik daarop terecht.. heel verkeerd! Ik kan me niet herrineren dat ik me gestoten zou hebben oid, vandaar ik me druk maak (maak me snel druk wat gezondheid betreft..).. en ook het feit dat het op andere plekken van mijn ruggenwervel pijn doet. En als een puistje voelt het niet. Het voelt alsof ik het wel gestoten heb, maar kan niets zien..
Joh, je hebt vast gewoon verkeerd gelegen vannacht. Zo snel heb je geen kanker.

Ik zou wel naar de dokter gaan trouwens, maar dan voor advies hoe je van je hypochondrische aanleg af kunt komen.
Wat was de uitslag van de andere bobbel op je rug?
quote:single-lady schreef op 08 maart 2014 @ 14:17:

Wat was de uitslag van de andere bobbel op je rug?Dat was een lipoom, en gezien die diep in de huid ligt en ik met bewegen last er van heb wordt die 12 maart weggehaald.
Laat de huisarts dan even kijken naar die andere gevoelige plek. Misschien heeft het er iets mee te maken, of misschien heb je nog zo'n lipoom.
quote:single-lady schreef op 08 maart 2014 @ 18:14:

Laat de huisarts dan even kijken naar die andere gevoelige plek. Misschien heeft het er iets mee te maken, of misschien heb je nog zo'n lipoom.

Het lijkt me niet dat dit nog een lipoom is. Het zit echt op het bot van de wervel en doet alleen pijn bij aanraking. Misschien overbelast. Het zal vast niks zijn, maar dacht dat er misschien wel iemand was met ervaringen, vandaar mijn post hier.

Ik wacht het even af, hopelijk trekt het weg en anders toch maar even langs de huisarts.
quote:sbr00 schreef op 08 maart 2014 @ 19:02:

[...]

Het lijkt me niet dat dit nog een lipoom is. Het zit echt op het bot van de wervel en doet alleen pijn bij aanraking. Misschien overbelast. Het zal vast niks zijn, maar dacht dat er misschien wel iemand was met ervaringen, vandaar mijn post hier.

Ik wacht het even af, hopelijk trekt het weg en anders toch maar even langs de huisarts.Stukje vergeten: volgens mij is het gewoon een verdikking van het bot en is het dus niet iets wat er op zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven