Mode & Beauty alle pijlers

balen van mijn ray ban

09-03-2014 15:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar zomer heb ik een Ray ban zonnebril gekocht. Het model Cats 5000, deze dus:

http://www.ray-ban.com/uk/products/sun/RB4125

Ik had er lang voor gespaard en was blij dat ik eindelijk na allemaal H&M zonnebrillen een goede zonnebril had!

Ik heb deze bij de opticien in het dorp gekocht, welke bekend staat als een goede opticien.

Maar nu komt het, afgelopen zomer heb ik hem amper gedragen omdat hij telkens versteld moest worden, hij viel continue van mijn neus...

Wat blijkt nu, eigenlijk is het model waarschijnlijk gewoon niet goed voor mijn gezicht.

Daarnaast (omdat hij ook vrij groot is) raken de onderkant van de glazen mijn wang en dit is ook vervelend, als ik hem lang in de zon op heb gaat het een beetje pijn doen en als ik lach dan schiet heel die bril omhoog...

Ik snap echt niet waarom ik en de medewerkers dat toen niet hebben gezien... maarja, eigen schuld, beetje jammer van mijn spaargeld toen.

Heeft er iemand enig idee of hier wat aan te doen valt of moet ik het er maar mee doen?

Ennnn, heeft iemand toevallig ook deze bril en herkend die dit probleem?
Ik lach ook altijd voordat ik een bril aanschaf en ja, dan vallen er veel af omdat ze omhoog gedrukt worden. Maar jij wilde dit grote exemplaar, dus dan heb je dat al snel.

Het is een helaas-pindakaas verhaal, ze kunnen er niet een stuk vanaf slijpen aan de onderkant.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dat lijkt me gewoon het model.

Ineens waren die grote brillen in, geen idee waarom want 1 het is bijna nooit mooi en 2 het lijkt me echt heel erg ongemakkelijk.

Je zou naar je opticien kunnen gaan om hem bij te stellen want van je neus vallen zou niet moeten.
Nee klopt, gelijk heb je... maar ik kan me niet voorstellen dat ik in de winkel dat niet heb gezien of getest (of mijn wangen zijn opeens dikker geworden haha).

Ik ben juist zo'n twijfelkont waarbij een bril précies goed moet zijn.. naja idd, helaas-pindakaas ;-)
    Verkoop hem door aan een sjagerijnig typetje!
    Even terug naar de opticien? Die kan misschien met je meedenken voor een passende oplossing?
    Bij vrijwel elke opticien hebben ze speciale (doorzichtige) neusbrug plakkertjes. Deze zorgen ervoor dat je bril beter blijft zitten en je bril komt hierdoor wat hoger te zitten.
    quote:pipelooi schreef op 09 maart 2014 @ 15:53:

Ennnn, heeft iemand toevallig ook deze bril en herkend die dit probleem?

Zou het uit maken als iemand anders deze bril heeft en met veel plezier draagt? Het ligt niet aan het model, maar aan het feit dat het jou schijnbaar niet goed past.

Het is idd nogal een groot model, maar het is daarnaast een model waar maar beperkt aan versteld kan worden omdat het van plastic is. Ik neem aan dat het een bril zonder sterkte is, dat je de bril gepast hebt om te kijken of het lekker zat. Tjsa. Misschien zouden ze hadden moeten zeggen: het is wel een groot model voor u mevrouw. (edit: ik denk eerlijk gezegd dat ze idd iets minder gefocused zijn op het comfort als iemand voor 100/150 euro zo'n hele grote bril koopt zonder sterkte, dan dat ze zijn als je een bril op sterkte koopt. Misschien hadden ze TO tegen zichzelf moeten beschermen, omdat ze voor haar doen een hele dure bril kocht die niet heel draagbaar is als modeaccesoire en misschien wel wat hoge verwachtingen had Ray Ban, omdat het een merk is, maar niet iedere verkoper voelt dat denk ik goed aan.)

Ik zou deze verkopen en een goedkoper merk/model terug kopen dat beter bij je gezicht past.

edit: Mijn opticien is geen fan van die neusbrugplakkertjes, maar misschien dat het voor TO die niet dagelijks een bril draagt, wel een oplossing is.
    Ik zou ook terug gaan naar de opticien om te kijken of er nog iets gedaan kan worden en zo niet dan kun je de bril misschien nog verkopen (neem even aan dat hij niet op sterkte is) en dat geld bij leggen aan een zonnebril die wel bij je gezicht past.
    Tja, aan de ene kant vind ik het niet heel erg slim van de opticien. Toen ik mijn retro bril kocht lette de opticien er heel erg goed op, juist om die punten: niet goed zitten aan de neus en het omhoog wippen bij het lachen.

Ik zou er mee terug gaan en toch vragen of er een oplossing is. Natuurlijk moet je opletten bij een dure bril of hij wel goed zit, maar vaak bij het moment van passen en euforie vind ik dat een goede opticien wel een aanmerking mag maken.
    Hoi,

Ik denk dat het idd aan het model ligt. Veel mensen kunnen niet lachen met deze bril op haha! Mijn vriend had hem ook maar is hem verloren, als je er vanaf wilt heb ik wel interesse.
    Tja, een bril kopen is een gok. Of hij nou duur of goedkoop is: je weet in de winkel gewoon niet precies hoe hij in dagelijks gebruik zit. Zweten (niet ondenkbaar bij zonnebril) is ook zoiets. Zit het ding prima in de geaircode shop zakt hij bij de eerste transpiratie tot het puntje van je neus.

Balen maar je doet er niks aan.
    Haha zelfs dat ook ja Suze!

Op vakantie droop ie nog meer van mijn neus af dan hij al deed :p

ik ga proberen komend weekend terug te gaan naar de opticien, maar gok dat ze niks kunnen betekenen (behalve wat verstellen). Ik ga hem gewoon vaker gebruiken en wie weet wen ik er wel aan..
    Ik heb even gekeken maar hij is toch helemaal niet zo duur? Gewoon verkopen voor de helft en weer even sparen voor een andere en met wat je nu weet weer op zoek.
    Ik heb hem gekocht voor 130 geloof ik. Om hem dan voor 60 ofzo te verkopen vind ik echt zonde... Juist omdat ik student en momenteel een beetje in geldcrisis zit, dus ik ga gewoon proberen eraan te wennen denk ik
    quote:pipelooi schreef op 09 maart 2014 @ 17:20:

Ik heb hem gekocht voor 130 geloof ik. Om hem dan voor 60 ofzo te verkopen vind ik echt zonde... Juist omdat ik student en momenteel een beetje in geldcrisis zit, dus ik ga gewoon proberen eraan te wennen denk ik Ik denk eerlijk gezegd dat als ie niet lekker zit omdat het model niet zo goed past, de kans vrij groot is dat het ook niet zo flatterend staat in je gezicht.
    Ja nou heel apart maar in principe staat hij wel gewoon bij mijn gezicht. Ik heb namelijk zelf ook een redelijk groot gezicht dus het is niet dat hij heel erg uitsteekt
    Een slecht passende zonnebril is een bron van irritatie en blijft dat. Hij gaat echt niet minder afzakken. Na diverse miskopen is het mij helder: het zit of het zit niet en als het niet zit weg er mee..
    Dubbel.
    Je moet niet te moeilijk doen over deze bril. Ik heb meerdere designbrillen, sommige heb ik al jaren, ben er nog steeds superblij mee. Andere ben ik snel kwijt of ze vallen tegen, of ze zitten niet lekker. Iedere zomer koop ik 1 exemplaar. Reserveer gewoon een budget, je hebt zo'n ding bijna dagelijks op! En je hebt weinig ervaring met het 'luxere' segment, dan kun je ook niet verwachten dat je gelijk een voltreffer hebt.
    Merk je dat dan niet als je hem past? Ik heb ook een paar Raybans, ze zijn, vergeleken met merkloze brillen een beetje zwaar. Een goede opticien kan hem wel enigszins bijstellen.
    verba volant, scripta manent.
    wat een enorm non-probleem.
    You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
    Verlies 'm gewoon op vakantie en koop voortaan gewoon zonnebrillen van 'n tientje. Onzin om zoveel geld aan zo'n ding uit te geven. Ze zijn echt niet beter of mooier omdat er 'n merkje in staat.
    Nou dat is misschien wel weer een beetje kort door de bocht, ze zijn namelijk zeker wel beter voor je ogen dan gewoon brillen van de H&M of hema.
    Ik heb altijd alleen maar goedkope zonnebrillen. De beste aankopen behoren tot die van de Hema. Die zitten zo fijn. Ik heb een brede neusbrug en de glazen moeten dus wijd uit elkaar staan, anders gaat het klemmen, dat is niet prettig.

Ik probeer dus echt of een zonnebril lekker zit. Als hij niet fijn zit, koop ik hem niet.

Ik heb er legio, want ik heb er altijd een nodig als de zon maar een beetje schijnt.

Een dure zonnebril ben ik niet waard. Ik laat ze op de auto liggen, ga er op zitten, raak ze op andere manieren kwijt, etc.

Zou je je bril niet kunnen inruilen bij de opticien vraag ik me af. Hij kan misschien voor een tweedehandse prijs die bril best weer verkopen. Bij andere dure artikelen wordt dit ook vaak gedaan. waarom zou het bij zonnebrillen niet kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven