Geld & Recht alle pijlers

Ontslagvergoeding behouden

11-03-2014 20:03 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben zojuist boventallig verklaard en na 16j na n ontslaggesprek van nog geen 10min eruit geknikkerd.

Nu krijg ik nog wel een bedrag mee volgens de (on)bekende kantonrechtersformule, maar daar moet ik meer dan de helft aan belasting over betalen! (Ik heb twee kinderen die binnenkort verder gaan studeren en ik zou mijn geld liever in hun studie willen steken of zo.)

Nu ben ik de Britse nationaliteit en vraag ik me af of er een mogelijkheid bestaat waarbij ik legaal het volledige bedrag op mijn britse bankrekening kan laten storten waardoor het onder het Brits belastingrecht komt te vallen en ik niet meer dan de helft kwijt ben?

bvd voor jullie 'dwarse meedenken"
Nope.
Mooie ben jij.
Nee jammer, het wordt echt in Nederland belast.

Wel kan je aan middeling denken. Kijk op de site van de Belastingdienst voor uitleg daarover. Je kan dan bij zoeken 'middeling' intikken.

En neem een advocaat om te onderhandelen over de hoogte van je ontslagvergoeding, wellicht is er meer uit te slepen omdat hun de ontslagvergoeding op hun 'rekenmachine' uitrekenen.
Helaas, dat werkt (gelukkig) niet zo.
Nee, de werkgever moet belasting inhouden voordat het netto overgemaakt wordt. Naar een buitenlandse rekening betekent alleen dat het je de internationale transactiekosten nog eens extra zal kosten.
Het is een misvatting dat dingen als ontslagvergoeding, uitbetaling

overuren of vakantiegeld hoger belast wordt dan je normale salaris.

Dat je meer dan de helft belasting zou betalen gaat alleen op als je met je overige jaarinkomen al in de hoogste belastingschijf uitkomt.

http://www.ontslag.nl/wer ... oeding-betaald-worden%3F-
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Vervelend voor je dat je bent ontslagen trouwens.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ja dat van dat middelen was wat ik ook gevonden heb. Snap er niets van, maar dat is ook niet mijn ding.

Dank je wel meedenkers!

Wat die anderen betreft...reageer dan gewoon niet.
Dat zou mooi zijn zeg! Je woont en werkt in nl en maakt gebruik van het sociaal stelsel. Danmoet je daar ook aan mee betalen. Je gebruikt toch ook je recht op ww?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hoezo niet reageren? Moeten we je poging tot fraude toejuichen?
Je kunt in NL kijken of het voordelig is om e.a. een stamrecht BV te stoppen. Excuses zie net dat het betreffende belastingvoordeel per 1-1-2014 is opgeheven. Is dus geen optie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heb er erg in dat je dat je in Nederland in deze situatie de eerste maand geen WW krijgt, die maand moet je dus zelf zien te overbruggen.
Niet geschoten is altijd mis
Broedkippetje dank je wel. Het is wel klo.. hoor als je na 16j al je vrije tijd etc ergens in stopt omdat je er vanuit gaat samen eea aan het opbouwen te zijn en er komt n boekhouder binnen die het bedrijf en de mensen niet kent en er zo 15 uit laat knikkeren.

En die bijna tweemaanden aan vakantiedagen welke ik nog had staan omdat er nooit gelegenheid was om ze op te nemen ben je ook zo in één klap kwijt!! Zo laag.....
Toen ik boventallig werd verklaard kregen we vanuit de organisatie ook het aanbod om je te laten informeren door experts (extern bureau) over de mogelijkheden v.w.b. je geld en belasting.

Is dat bij jullie niet ook het geval?

In dat geval kun je misschien zelf contact opnemen met een financiele adviseur die verstand heeft van ontslagvergoedingen en belastingzaken. Zij kunnen je wellicht ook al vrijbiljvend wat informatie geven.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
TO er zijn ook nog andere mogelijkheden je kunt de ontslagvergoeding apart laten zetten op een geblokkeerde bankrekening en in termijnen uit laten betalen. Je betaalt dan pas belasting in het jaar dat de uitbetaling plaatsvindt en dat kan dus heel voordelig uitpakken.

Een andere mogelijkheid is om het bedrag in een stamrecht BV onder te brengen, dat was althans tot eind vorig jaar zo. Ik weet dat ze daar iets aan wilden veranderen dus of dat nog kan is niet helemaal duidelijk voor mij. Mijn tip is om een adviesgesprek aan te vragen bij je bank, zij weten vaak de mogelijkheden - een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van het te betalen bedrag. De kantonrechtersformule komt meestal neer op 1 volledig maandsalaris (inclusief vakantiegeld en eventuele 13e maand) per gewerkt jaar. Boven een bepaalde leeftijd (45 of 50) wordt het dan 1,5 maandsalaris per gewerkt jaar. Daarmee heb je een indicatie.
Beste Flame...lezen is duidelijk niet jouw beste vaardigheid...

In mijn vraag heb ik duidelijk staan of er een legale manier was.

Is die er niet dan zij het zo.

"Je gebruikt toch ook je recht op ww?" Nee beste Flame ik begrijp dat jij dat wel zou doen, maar ik doe dat momenteel niet en met n beetje geluk ga ik dat ook niet doen.

In tegenstelling tot mensen die denken zoals jij, zijn mensen zoals ik wel veel liever aan het werk om eerlijk onze legale salaris te verdienen.
quote:jsmits schreef op dinsdag 11 maart 2014 20:28 Beste Flame...lezen is duidelijk niet jouw beste vaardigheid...

In mijn vraag heb ik duidelijk staan of er een <u>legale</u> manier was.

"Je gebruikt toch ook je recht op ww?" Nee beste Flame ik begrijp dat jij dat wel zou doen, maar ik doe dat momenteel niet en met n beetje geluk ga ik dat ook niet doen.

In tegenstelling tot mensen die denken zoals jij, zijn mensen zoals ik wel veel liever aan het werk om eerlijk onze legale salaris te verdienen.

Flame moet beter lezen.

O ja. Een legale manier om geen belasting te betalen.

Leuk dat jij hier even een profieltje van mij schetst.
Een vriendin van mij had een aantal jaar geleden ook zoiets aan de hand. Voor haar was 't voordeliger om het bedrag over 3 jaar verspreid uit te laten betalen. Dan betaalde ze minder belasting dan wanneer ze het in één keer zou krijgen.
quote:jsmits schreef op 11 maart 2014 @ 20:28:

In tegenstelling tot mensen die denken zoals jij, zijn mensen zoals ik wel veel liever aan het werk om eerlijk onze legale salaris te verdienen.Nou nou, volgens mij ben jij hier degene die wat licht ontvlambaar is..
quote:jsmits schreef op 11 maart 2014 @ 20:28:

In tegenstelling tot mensen die denken zoals jij, zijn mensen zoals ik wel veel liever aan het werk om eerlijk onze legale salaris te verdienen.Duidelijk ook niet de jouwe.
@bitje93

Ze krijgt gewoon ww als ze dat aanvraagt, er bestaat niet zoiets als een maand wachttijd. Ze moet alleen wachten als ze akkoord gaat met een ontslag dat eerder ingaat dan de opzegtermijn die de werkgever in acht zou moeten nemen.
@rastan

Stamrecht BV mag niet meer. En advies vraag je beter aan een onafhankelijke financieel adviseur ipv een bank.
@jsmits

Je hebt gewoon recht op uitbetaling van je niet genoten vakantiedagen.
Ik weet niet tot wanneer ze moet werken, maar ze zal misschien wel 3 maanden moeten overbruggen voor ze ww krijgt, door de fictieve opzegtermijn.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven