Uitgerekend half september 2014

02-01-2014 07:46 1715 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande September-moeders!

Welkom in ons topic. We schrijven over alles wat ons op dit moment bezig houdt. Je bent van harte welkom om mee te schrijven.

Wil je in de tabel? Geen probleem. Vraag even om de login gegevens of vraag een van de andere schrijfsters om de aanpassing te doen.

NaamLeeftijd#uitgerekende datumBijzonderhedenHBtje010301e8 september GEBORENPink-t311e10 september 9 apr controle vk

24 apr 20 weken-echo happy_wenn 27 1e 12 september VERRASSING 1mei controle, 22 april 20 weken echo

bengeltje411e13 september GEBOREN DOCHTER Ienemienepien 27 1e 14 september 2e echo 7 maart route38 30 2e 14 september Siska74391e14 september ZOON LiesjeS 32 1e 15 september 20 wk-echo 29 AprilElvie30 301e 15 september 25 april 20 wk-echo lilo 34 2e 16 september 2e echo 10 mrt millie81 32 1e 17 september DOCHTER

5 mei 20 weken echo -Florine-27 1e 17 september ZOON 23 april 20wk-echo vrouwtje1983 30 1e 17 september DOCHTER 28 april 20 wk-echoSarah1428 1e+2e 19 september + GEBOREN Missml 29 2e zw na mk19 september Tesske2 32 1e 21 september 18 maart vkPat26 26 1e 25 september GEBORENpetite_section301e 25 september controle 17 aprilHilliej1985281e 26 september 2e echo 4 maartKnopie344e 26 september 6 mei 20-wk echoCheery33 1e 28 september VERRASSING 19 mei 20-wk echoSuckerpunch 30 1e 29 september DOCHTER 21-wk echo 22 meiSummergirl8528 1e 30 september 2e echo 12 maart

Lisch, Sanne, Curly en Mila veel sterkte!!!

We gunnen jullie het allerbeste

Ugg, MamaSara, lievezuster, pimpelmees en Juud, jullie zijn altijd welkom
@suckerpunch: ze testen op trisomie 13, 18 en 21 (syndroom van Edwards, Patau en down) ik zit in een hogere risico groep vanwege mijn leeftijd, en via een vriendin ken ik iemand die een kindje kreeg met het syndroom van Patau, één grote lijdensweg...... Dus dat was voor mij de reden om het te doen.

In belgie heeft het ons 590¤ gekost.

We hebben de financiële middelen dus dit was onze keuze.

Prenatale test krijg je in NL ook alleen vergoed als je in een risico groep valt, en Nipt wordt voorlopig hier nog niet vergoed..... Niet anders dan bij jou daar dus.

Vanavond zijn mijn schoonouders langs geweest, mijn man had de goede uitslag doorgegeven.

We hebben ons eerste cadeautje voor de kleine gekregen, een hele mooie ijsbeer uit de WNF serie.

Echt leuk!

Ik voel me nog steeds extreem vrolijk!
Oh wat heerlijk Siska!!! Ik ben superblij voor je!

Suckerpunch, let je er bij de nipt dan wel op dat het gaat om de harmony test van Ariosa laboratories? Dat is de enige met de hoge betrouwbaarheid voor Edwards en Patau. Dit is ook de test die in Antwerpen of Brussel wordt gebruikt. De andere testen zijn vrijwel alleen (of soms zelfs niet eens zo) betrouwbaar voor Down.

De test kost in Antwerpen ¤590, ik weet niet hoeveel dat is in Canadese dollars.

Zelf heb ik voor de test gekozen, omdat ik als deze test niet beschikbaar was ook de combinatietest zou hebben gedaan, ook al val ik niet perse in een risicogroep. Ik wil gewoon graag zekerheid over dit soort ernstige afwijkingen. Het lijkt me namelijk verschrikkelijk om een zwangerschap uit te dragen om vervolgens een kindje te baren dat al heel snel sterft. Dat gebeurt bij Edwards en Patau vrij vaak. Dat wens ik liever niet mee te maken, dus vandaar de test. In dat opzicht sluit het wel aan bij wat Siska al zei over haar vriendin.

Vandaag helaas ook weer een pechdag! Vanochtend overgegeven en ik voel me al de hele dag beroerd, blllllèèèèèhhhhh!!!
Cheery, in Gent ook.... Alleen "adverteren" ze in Gent niet echt m.b.t de NIPT.

En ik vond het fijn dat je in Gent ook een (echo) nekplooimeeting kreeg.

En ik wist natuurlijk de weg naar Gent al te vinden ( wegens herhaalde miskramen)

Kosten waren trouwens 468 euro.

En vervelend dat je niet lekker bent zeg!

Vond het wachten wel een ontzettende beproeving hoor, jij?
Bengeltje: ik kon het de eerste week goed handelen, weg houden bij mijn emoties zeg maar, maar vanaf afgelopen dinsdag werd ik echt heel zenuwachtig, heb ook vanaf toen enorm slecht geslapen; allemaal wat-als-scenario's door mijn hoofd de hele nacht.

Was zo blij dat het bericht er gisteren al was! Dat scheelt echt vier dagen stress.......

Ben er vanochtend idioot vroeg uit omdat ik zo moet gaan werken (7.30 starten....)
Siska gefeliciteerd een zoon en gezond!!

Route heel veel succes vandaag, wij gaan ons eens wat oriënteren vanmiddag op verschillende spullen voor de baby!
Bengeltje, volgens mij doen ze in belgie allemaal de harmony. Ik heb nl ook nog naar Hasselt gebeld en daar deden ze die test iig ook.

Wel fijn dat ze ook een nekplooimeting doen in Gent, maar die krijgen wij maandagochtend. Ik meen me te herinneren dat ze tegen mij aan de telefoon zeiden dat ze geen nipt meer zouden doen als de nekplooi afwijkend was, omdat de uitslag dan minder betrouwbaar zou zijn. Dat vond ik een beetje vreemd. Ik bedoel, ik begrijp dat er veel meer genetische afwijkingen (kunnen) bestaan, want bij elke celdeling zou in theorie een willekeurige trisomie kunnen ontstaan, maar dat betekent toch niet dat je niet meer met de nipt kunt onderzoeken of het een van de drie die de harmony kan zien, is? (Ik hoop dat deze zin nog begrijpelijk is )

Anyway, omdat we eerst nog een echo krijgen op maandag vind ik dat nu spannender. Bovendien zit ik niet echt in een risicogroep, dus ik denk dat de zenuwen nog wel even wegblijven. Waarschijnlijk zal ik donderdag of vrijdag wel iets meer zenuwen hebben, maar dat valt ook wel te verwachten.

Vandaag gaat het iig wel weer lekker, gelukkig. Zo even de stad in en vanavond een verjaardagsfeestje.

Liesjes, wat een leuke vragen van je stiefjes! Erg grappig dat ze ook graag willen dat het kindje meegaat op weekend naar de andere ouder. Heerlijk om dat wereldbeeld te hebben: ouders blijven op dezelfde plek en kinderen wisselen, lekker duidelijk.

Route, succes met de peuterkamer!

Hilliej, succes met oriënteren. Ik hoop dat het je vanavond niet helemaal duizelt!! En mocht je tot briljante ontdekkingen komen: ik hou me aanbevolen
Bedankt dames voor het advies, ik denk een beetje zoals jij Cheery, ook al val ik niet in een risico groep ik heb gewoon graag zekerheid. Op zich verschilt de gezondheidszorg dus niet zo heel erg. Als ik in een grotere stad had gewoond was de zorg wel ietsje beter geweest, maar ik woon in de middle of nowhere met alleen een klein ziekenhuisje hier. En met middle of nowhere bedoel ik 3,5 uur rijden van de dichtbijzijnste stad.

De kosten hier zijn vergelijkbaar als ik het zo lees, 1000 dollar komt overeen met 640 euro ongeveer. En het is de test van harmony. Is het echt zo simpel als alleen bloedprikken? Vind het zo knap dat ze dat allemaal kunnen zien uit een buisje bloed. Eerst woensdag de echo maar!

Hoe voel je je vandaag Cheery? Ik lees net dat het al wat beter gaat, gelukkig!

Siska, leuk je eerste cadeautje!

Hillie, succes met orienteren!

Fijne dag allemaal!
Goedemorgen Suckerpunch!

Ja het is zo simpel als twee buisjes bloed af laten nemen. Ze sturen het bloed naar Californië en daar onderzoeken ze het, twee weken later krijg je de uitslag, easy peasy! Ze kunnen de test vanaf 11 weken goed doen (want vanaf dan zit er voldoende foetaal DNA in jouw bloed, vind ik persoonlijk wel cool) en het kan in principe tot je bevalling, maar de vraag is hoe veel zin het dan nog heeft.

Fijne dag vandaag! Hier gaat het wel ok, maar ik voel me nog niet zo goed als op woensdag en donderdag.
He meiden wij zijn er denk ik wel uit qua kinderwagen, het wordt de mutsy evo urban nomad hij rijd ligt, makkelijk hanteerbaar en wij vinden hem er ook nog eens mooi uit zien! En de prijs vinden we ook acceptabel enbijde prenatal en babydump krijg je er nu een maxicosi en tas bij! Nu nog ff eens worden over de kleur!
Goedemorgen ja Inderdaad, ze sturen het naar California, omdat alleen een ziekenhuis in Toronto het aanbiedt krijg ik een kit thuisgestuurd en moet ik naar t zkh hier om bloed af te laten nemen en dan terugsturen met speciale post, ik krijg met 6 - 8 dagen de uitslag. Bizar wat ze tegenwoordig allemaal kunnen!

Hillie, wat goed dat jullie er al uit zijn!
Wat een mooi nieuws weer allemaal!

Wij gaan ook voor de Mutsy Evo!

Heb ik op de negenmaandenbeurs uitgeprobeerd en hebben er nu een optie op staan bij de babydump :-)

Kan iemand de tabel voor mij aanpassen?

7 APRIL ECHO, 8 MEI 20 WEKEN ECHO

Thnx alvast en fijne zondag xx
Siska super een zoon en alles in orde fijn nieuws.

Cheery hoop je dat toch het tweede semester nu langzaam beter gaat voelen.

Wij zijn vrijdag echt geschrokken. Ik had s'ochtends bloedverlies en gebeld met gynaecoloog. Omdat het niet veel was zeiden ze kan waarschijnlijk geen kwaad hou het in de gaten is het meer bel ff.

Later die dag nog twee keer niet heel veel maar wel heel helder bloed. Toch weer gebeld en mochten langskomen op de verloskundig afdeling ,poli was gesloten. Was heel bang dat we net een dag voor het bekend zouden maken dat het mis zou gaan.

Gelukkig was alles met de baby in orde. Ons kleintje was vrolijk aan het bewegen terwijl wij heel gestrest waren. Het bleek een infectie te zijn en heb een kort kuurtje en dinsdag op controle om te kijken of het weg is. Gelukkig geen bloedverlies meer gehad. Maar wel ff schrikken.

Maar gelukkig kon gisteren alles doorgaan. We hadden een air swimmers gekocht, is een haai helium ballon die op afstand kan vliegen. Aan de ballon hadden we een foto gehangen van de laatste echo en een kaartje hoera ik ben zwanger. We hebben hem ineens boven al onze gasten laten zwemmen en eerst was iedereen stil. Daarna begon iedereen te klappen en volop felicitaties en super leuke reacties. Vandaag op Facebook en de reactie stromen binnen erg leuk om te lezen, worden we blij van

Fijne zondag allemaal
jeetje elvie, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Gelukkig was alles goed én hebben ze de oorzaak snel gevonden zodat er actie kon worden ondernomen!!!

leuk he al die reacties op zwanger-nieuws! :D
Voor de Tabel:

23 april 20 weken echo
Ik leef nog! :P zal weer ff bijlezen ;)
Hallo dames! Ik ben weer terug van een heerlijke en vooral zonnige wintersport. Skiën ging prima! Ik ga straks alles teruglezen. Er is een hoop nieuws volgens mij....
Welkom missml!!

@ pat Leuk he pat om het iedereen te vertellen :D !!

@ elvie! Die steekjes heb ik ook! Denk ook banden idd.

@ Sarah idd mooie dagen! Lekker buiten zijn :D

@ bengeltje kan ik mij voorstellen!! Wat moet je voelen bij een roze wolk? Ik denk dat ik dat ook niet heb hoor! Voel me vrij normaal…

Fijn dat alles goed is joh!! Proberen daar aan te denken!!

@ vrouwtje! Dat is wel makkelijker shoppen, mijn man wil het niet weten ;) en ik twijfel…. Dus denk dat wij het geheim gaan houden.

@ bengeltje! Super vet een meisje!! :D

@ florine, ik heb nu bij 14 weken een klein buikje maar vind hem ook nog niet zo mooi haha! Is nog geen strakke buik ;) :P onder mijn navel staat bol van baby.

@ route! Ik doe overdag meer, maar ik lig er soms ook al vroeg in, ben dan echt al zo moe!! Geef er maar gewoon aan toe ;) als ik overdag maar lekker in de weer kan!

@ pink-t: haha dat voel ik ook hoor! Als ik onder mijn navel naar beneden druk is het hard :P fijn dat ze ermee aan de slag gaat! 20 weken zie je volgens mij heel veel want ze doen alles checken.

@Missml: die kinderwagen heb ik van het weekend gezien en geprobeerd!! Maar durf die niet te kopen want hij kan dus ook in elkaar klappen met de baby erin :P en dan is ie geplet. Niet dat je dat zelf doet maar als iemand anders per ongeluk aan je knopjes gaat zitten.

@ vrouwtje; zaterdag naar de babydump en prenatal geweest. Bij de babydump hebben wij de stokke kinderwagens gezien, wij gaan voor de stokke crusi. Nu wachten op de aanbiedingen! :P

@ siska lekker dat je dat cadeau krijgt! Erg aan de prijs allemaal ;) wij kopen alles zelf. Nog niemand gehoord die ons wil sponsoren haha

@ elvie: zou ik ook doen in jou geval! Lekker alles al klaar hebben ;)

@ cheery: fijn dat het beter gaat!!

@ summergirl: fijn een goede echo erbij!! :D

@ hilliej: herkenbaar! Na een werkdag ben ik ook echt gesloopt! En 9 uur kruip ik ook soms mijn bed al in :P

@ liesjes: fijn dat ze het weten! En wat een heerlijke vragen haha!

@ siska: gefeliciteerd!! :D

@ evie: wat schrikken zeg!! Gelukkig was alles goed ;)

En wat leuk en origineel om het te vertellen! :D
Wij zijn afgelopen zaterdag naar de babydump geweest, heb de gratis doos opgehaald en een onwijs schattig nijntje muziekdoosje gekocht. Bij de prenatal hebben we muurstickers van woezel en pip gekocht, en we hebben naar kinderwagens gekeken. Onze voorkeur gaat uit naar het merk stokke. Over 2 weken zijn er acties bij de prenatal en dan gaan we hem waarschijnlijk al kopen. Wel wat vroeg, maar koop liever in de aanbieding dan de volle prijs, en ivm bestellen weet ik niet of er later nog een x zo'n actie komt.

qua meubels hebben we bij de babydump wel wat leuks gezien, maar het zijn allemaal set prijzen, dus we gaan nog even verder kijken en ook nog even de ikea langs ;) Hoeft van mij allemaal niet zo duur te zijn. I.p gebruiken we de oude wieg van mijn man en de oude ledikant van mijzelf. Moeten alleen nog ff kijken of het nog bruikbaar is. We gaan uit van wel ;)

Echt veel dingen kopen wij nog niet, maar we gaan van het positieve uit dus zoeken nu de aanbiedingen en acties uit om de grote aankopen te doen! scheelt toch

Wie vind het merk stokke nog meer leuk? ;)
Dat was wel even schrikken dan Elvie! Gelukkig hebben ze even gecheckt hoe of wat en is alles met die kleine goed!

Vandaag een beetje veel gedaan...... Even langs de prenatal, eerste keer gericht kijken voor kleertjes nu we weten wat het wordt: we hebben een setje gekocht van nijntje (vestje, broekje, shirtje, mutsje en sokjes) en in de uitverkoop meteen een positiejeans voor mezelf gescoord, ik heb hem nog niet nodig, maar je weet nooit wanneer het wel zover is en ik ben nogal lang, dus een goede broek vinden is normaal al een probleem!

Van mijn zwager en schoonzus hebben we gisteravond ook kleertjes gekregen: een pyjamaatje uit één stuk, een shirtje en een broekje. En een hele stapel tijdschriften over zwangerschap enzo, die had mijn schoonzusje allemaal gekregen tijdens haar zwangerschap en nog bewaard (zij is in november bevallen)

Vanmiddag nog even langs de Ikea, voor kasten voor op de studeerkamer die nu naar zolder verhuisd, en meteen alles maar in elkaar gezet.....

Ben blij dat ik nu met mijn benen languit op de bank zit!
@heppy_wen, wat zit er in die gratis doos en hoe kun je die aanvragen??

en hoe weet je dat er over 2 weken acties komen bij prenatal?

@siska, dat klinkt als een drukke dag... :-)
Millie: fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad.

Happy wenn: mooi dat alles goed is. En ik ben ook wel benieuwd hoe jij weet dat er over 2 wkn acties zijn bij Prenatal.

Elvie: fijn dat je direct langs mocht komen en dat het allemaal goed was.

Siska: jee jij hebt het echt druk gehad. Maar zo wordt het allemaal wel heel echt.

Gister weer wat opgeruimd (nog lang niet klaar), alle beetjes helpen. Vandaag lekker gezinsdagje. Komende week ook weer super. Eigenlijk zou ik morgen naar vk om voor het eerst hartje te luisteren. Maar ze hadden een fout gemaakt. Dus nu volgende week hartje luisteren. Dat wordt mijn 2de afspraak en ben dan 15 wkn. Ik ben echt benieuwd wanneer we de 20wkn echo hebben. Ik vind dat wel echt zo'n mijlpaal.
Happy wenn, ik vind de stokke ook mooi alleen vind ik hem te prijzig.. En omdat mijn vriend meer van het stoerdere houd valt de mutsy evo urban meer in ons straatje!

Ze hebbennu bij baby dump enprenatal een actie + gratis maxicosi en tas..
Wat een mooie berichten allemaal! En zo gaaf voor de dames die het geslacht al weten! Kan echt niet wachten tot we het weten!~

@liesjes, wat een superlieve vragen van de kids! Hoop echt dat het bij ons ook zo gaat! Volgende week vrijdag is het bij ons zo gepland, dus ben benieuwd

@happy-wenn Tja kinderwagens, vind het echt nog moeilijk, vind die Origami leuk (volgens mij heb ik iets gelezen over de knop en het zelf in en uit klappen, dat dat niet kan als er een kind inzit, is beveiligd, maar idd wel een eng idee).

Dit weekend geshopt met m'n schoonzusje, een zwangerschapsjurkje en tuniek gekocht, is nog niet nodig maar vind het wel fijn om al iets in huis te hebben. Durfde nog geen spulletjes voor de baby te kopen, is toch makkelijker als je weet wat het is..

Vriend/verloofde is weer terug van skietrip en was echt geweldig om hem weer thuis te hebben. Lekker genoten van het zonnetje gisteren en echt gerelaxed.

Hoe gaat slapen bij jullie?
Hoi allemaal,

Slapen gaat best goed. Kan s'middags ook vaak even een dutje doen heerlijk hahaha.

Ben wel enorm druk met school maar heb sinds vorige week een vak laten vallen, geeft rust!

Bandenpijn, ja auwie als ik ineens opsta ga ik 2sec door de grond. Schrik er steeds van....

Xx
Hee allemaal, ik hoop dat jullie allemaal van een heerlijk weekend hebben genoten.

Wel even schrikken Elvie!

De kinderen vertellen nu aan iedereen dat ze een broertje of zusje krijgen, dus het lijkt erop dat ze erg blij zijn! Hoop dat het bij jou ook zo gaat Missml. De oudste wist te vertellen dat het een halfbroertje of halfzusje zou zijn, de jongste wilde liever een hele.. hahaha

Zoals veel mensen hier, ook weer wat aan huis geklust, want die babykamer zal er toch moeten komen, wel leuk om te doen al is er nog wel wat werk te verzetten!

Slapen gaat redelijk, gemiddeld twee keer op om te plassen dus veel onderbroken slaap. 's middags zou ik het liefst terug in mijn bed kruipen.

De afgelopen dagen heb ik ook veel last gehad van bandenpijn, ook tijdens rust voelde ik het 'trekken' en met zitten vaak steken Maar we zullen het maar zien als een teken dat er vanalles gaande is!

Fijne week allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven