GWL voor 40m2?

18-03-2014 01:32 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Zijn er hier mensen met een appartement van ong 40m2 die exclusief huren? Wat betalen jullie per maand aan GWL?

De woonkamer heeft enkel glas en de slaapkamer dubbelglas met een gas kookplaat!

Kon op internet geen situatie vinden zoals fr mijne. Alleen grotere huizen bijv!

Dankjulliewel!
Gas kookplaat in de slaapkamer moet je sowieso niet willen nie!
Ligt aan je stookgedrag. Ben je een koukleum? Werk je full time? Woon je alleen?

Bij gewoon stookgedrag en full timewerken en bij 1 persoon schat ik rond de 50-60 perr maand max
Dat hangt er inderdaad helemaal vanaf hoeveel je zelf verbruikt. Mijn man en ik wonen samen in een huis van vier etages en we koken op inductie. De cv brandt echter alleen in de woonkamer en badkamer, het huis is goed geïsoleerd, we hebben overal spaarlampen en we trekken liever een vest aan dan dat we de verwarming nóg hoger zetten. We betalen 80 euro per maand, en krijgen daarvan bij de eindafrekening ook nog terug.

We hebben echter buren die (ook samen) in een zelfde soort huis wonen, maar meerdere keren per week in bad gaan, bijna dagelijks wassen, waar het altijd minstens 23 graden is in huis en die overal de verlichting laten branden, of ze nu in die kamer zijn of niet. Die betalen meer dan het dubbele.
Ik woon in een appartement dat de helft groter is, aan de achterkant nieuw isolatieglas, aan de voorkant heel oud enkel. Ook koken op gas. Geen spaarlampen, want dat vind ik nog steeds rotlicht. 20 graden overdag, 's nachts 18 (baby in huis, dus niet te koud). Ik ben vier dagen in de week thuis, dat scheelt ook in kosten, hoe vaak je thuis bent.

Ik betaal nu een voorschot van 70 euro, en denk dat ik een klein beetje terug zal krijgen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Bel of zoek contact met een energieleverancier...Gister kon essent mij precies vertellen hoeveel ik zou moeten gaan betalen enz.

Ik woon wel in dat oppervlak maar heb geen stookkosten en geen waterkosten, zit in de huur in.
Ik zou eerder rekenen op 100 / 120 euro al is het voor de zekerheid.

En het steeds wisselen van temperatuur schijnt volgens de kenners helemaal niet voordeliger te zijn, ik heb dat zelf ook ondervonden, een jaar lang steeds een paar graden terug als ik ging slapen en uit als ik een 2 dagen weg was en daarna een jaar lang op 21 graden laten staan m.u.v. vakanties geen verschil in de rekening. Wat betreft enkel glas in de woonkamer kan het misschien wel anders uitpakken, ik zou in ieder geval dikke overgordijnen nemen, die houden een hoop kou tegen.
Heb 35 vierkante meter en betaal 150 euro. Dit is wel inclusief, dus waarschijnlijk betaal ik veelte veel.

Ligt er totaal aan hoeveel jullie verbruiken. Ga je vaak douchen/in bad, verwarming snel aan etc.

Denk dat rond de 90 euro wel gemiddeld is.
quote:isdatzo_ schreef op 18 maart 2014 @ 04:37:

Gas kookplaat in de slaapkamer moet je sowieso niet willen nie!

Haha nee, fout gezegd, staat gewoon in de woonkamer.

Ohja vergeten te zeggen; samenwonen. En ik ben een koukleum.
En ik heb niet eerder exclusief gehuurd, geen idee hoeveel ik ga verbruiken. Bedankt iig iedereen!
Reken op 120 euro.
quote:fleur1988 schreef op 18 maart 2014 @ 09:55:

Heb 35 vierkante meter en betaal 150 euro. Dit is wel inclusief, dus waarschijnlijk betaal ik veelte veel.

Ligt er totaal aan hoeveel jullie verbruiken. Ga je vaak douchen/in bad, verwarming snel aan etc.

Denk dat rond de 90 euro wel gemiddeld is.Je weet dat je het teveel betaalde terug kunt vragen van je huisbaas? Hij is verplicht inzage te geven in je stookkosten en evt. andere kosten die in de servicekosten inbegrepen zitten. Is jurisprudentie over te vinden.
quote:fjordson schreef op 18 maart 2014 @ 11:48:

[...]

Haha nee, fout gezegd, staat gewoon in de woonkamer.

Ohja vergeten te zeggen; samenwonen. En ik ben een koukleum.

Hangt ook af hoe je stookt, bv elektrische vloerverwarming kan aardig in de cijfers.

En nu je woont kun je het toch meten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven