Gezondheid alle pijlers

Waarschijnlijk giardiasis, ervaringen?

18-03-2014 11:14 4 berichten
Ik heb al jarenlang darmklachten. Ooit, bijna 20 jaar geleden is er PDS vastgesteld en ik heb eigenlijk tot een jaar of 4 geleden daar heel weinig last van gehad.

Tot ik een jaar of 4 geleden dus last kreeg van diarree. Niet echt waterdun, meer modelletje koeienvlaai tot chocolademousse. En stinken...met de winden die ik liet kon ik Assads regime vergassen. Buikpijn, moe.

Na een week of wat ging ik naar de huisarts, die in mijn dossier keek en zei: "Oh, je hebt PDS zie ik. Tsja, dat hoort er allemaal bij, neem nog maar een Duspatalletje. Met mijn opmerkingen dat de pijn op een andere plek zat en de rest van de symptomen ook niet overeen kwam met de PDS-klachten die ik had, deed ze niets.

Ontlasting hoefde niet onderzocht te worden, pas als het langer dan een week of 4 duurde.

Nou ja, na een week of twee was het over en dacht ik er verder niet meer aan, tot het na een paar maanden weer begon. Inmiddels een vervanger van de huisarts, die wederom meldde dat het door de PDS kwam en overloopdiarree vaststelde, neem maar een bisacodylletje.

Hoe ik aan overloopdiarree kwam terwijl mijn ontlasting van soepel en regelmatig ineens in diarree veranderde, dat was gewoon zo.

Ik ben probioticacapsules gaan slikken en mijn dieet aangepast(lactosevrije zuivel en gluten zoveel mogelijk vermijdend) en dat leek te helpen, zeker 2 jaar nergens last van gehad.

Tot een week of twee geleden, weer hetzelfde liedje.

Vanmorgen ben ik toch maar weer naar de huisarts gestapt, weer een andere vervanger, verwachtende dat de PDS-wauwel wel weer zou komen, maar deze man riep meteen dat hij mijn ontlasting wilde laten onderzoeken op giardia. Alles wees er op.

Dus ik heb net braaf poep in een potje staan scheppen en lever dat straks in bij het ziekenhuis.

Het schijnt een van de meest voorkomende parasieten te zijn, vooral kinderen(ik heb er 4) en dieren(die hebben we en ik zit elk weekend tussen nog meer dieren) zijn besmettingsbronnen.

Meer mensen die deze infectie hebben gehad en hoe is dat opgelost? Huisarts had het over een kuur Flagyl, als de giardia aangetoond zou worden.
Alle reacties Link kopieren
idd een kuurtje en dan ben je ervanaf!
Alle reacties Link kopieren
Als je er meer over lezen. Kijk eens op deze site

http://www.praktijkvanas.nl/artikelen.htm

Ze heeft ook een boek geschreven een aantal jaar geleden,als je lid van de bibliotheek bent,kun je er iets over lezen.

Niet echt on-topic.

Sterkte!!
Ja, die had ik al gevonden. Mijn huisarts laat alleen een andere test er op los volgens mij, want ik hoef maar 1 buisje in te leveren en daar zit geen vloeistof in. Klachten zijn juist vandaag ook wat minder, dus ben een beetje bang dat er nu weer niets gevonden wordt. Die parasieten doen het in fases geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven