Gezondheid alle pijlers

Bebloed gaasje van wond halen

05-04-2014 13:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Helaas heb ik gister noodgedwongen mijn nagel laten verwijderen, tegen de behandeling zelf zag ik al enorm op. Nu mag dus het verband eraf en.. het zit dus vast :s Heb het al 3 keer eerder laten verwijderen en nog nooit zo erg last gehad als nu.

Ik heb al 3 uur geweekt met lauw/warm water en soda, een beetje aan het gaasje gewrikt, maar niks hielp. Heb het nu vol gesmeerd met betadine zalf, zodat het straks misschien wat makkelijker eraf gaat, maar het zit echt muurvast!!!

Heeft iemand tips?
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Het eerste wat in me opkwam bij het lezen van je titel was inderdaad weken in lauw water.

Maar dat heb je al een paar uur gedaan.. Ik heb helaas geen tips voor je. Sterkte ermee, klinkt pijnlijk!
Klikt naar bah! Maar je hebt volgens mij al gedaan wat kan, dus ik ben bang dat je het moet laten weken en dan toch even op je tanden bijten door het er in eens af te trekken. Of ben ik weer een beul ? Ik zou dat namelijk doen.....
Ik zou het laten zitten en het verband met een schaartje rondom kort afknippen. Het valt er dan vanzelf vanaf zodra er genoeg nieuwe huid onder zit.
Moet het er perse af dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Laten zitten, het hoeft er niet koste wat het kost af. Nooit weken, dan verweek je het korstje met alle mogelijke risico's op ontstekingen.
lekker laten zitten
De arts zei dat het er af "mocht" denk dat laten zitten dan inderdaad de beste optie is! Bedankt in ieder geval
anoniem_194965 wijzigde dit bericht op 05-04-2014 17:11
Reden: typfout
% gewijzigd
quote:blommit schreef op 05 april 2014 @ 13:57:

Ik zou het laten zitten en het verband met een schaartje rondom kort afknippen. Het valt er dan vanzelf vanaf zodra er genoeg nieuwe huid onder zit.+1
Laten zitten, maandag even bellen voor advies. Die twee dagen maken weinig verschil.
Net zoals een pleister in 1 ruk eraf trekken.
@dikkie1 Daar heb ik echt de ballen niet voor, en wil de wond niet nog meer beschadigen. Maar bedankt voor je tip.

Ga maandag inderdaad maar even langs de huisarts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven