Zwanger en galstenen
maandag 7 april 2014 om 19:42
Ben momenteel bijna 16 weken zwanger en sinds vorige week pijn aanvallen in mijn buik en rug. Na echo onderzoek is gebleken dat ik galstenen heb, ze waren duidelijk zichtbaar op de echo. Sommige zo groot als grote knikkers.
De arts zei dat ze liever niet opereren tijdens zwangerschap en ik het dus moet uitzitten. Ben nu "pas" 16 weken en heb nu al regelmatig aanvallen. Heb vandaag netjes gegeten, geen vet eten en bv geen koffie gedronken en toch weer last.
Ik vraag me echt af hoe ik dit in godsnaam ga en moet volhouden. Helemaal als straks de baby groeit en de organen minder ruimte krijgen. De kans dat het dan nog erger wordt is erg groot.
Ik ben erg benieuwd of er misschien mensen zijn met wel een ervaring van galsteen/ blaas operatie en zo ja met hoeveel weken dit is behandeld.
En hebben jullie tips over wat wel en beter niet te eten? Ik weet dat vet eten, koffie, chocola en eieren de aanvallen kunnen bevorderen dus das moet ik laten staan maar wellicht hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt.
De arts zei dat ze liever niet opereren tijdens zwangerschap en ik het dus moet uitzitten. Ben nu "pas" 16 weken en heb nu al regelmatig aanvallen. Heb vandaag netjes gegeten, geen vet eten en bv geen koffie gedronken en toch weer last.
Ik vraag me echt af hoe ik dit in godsnaam ga en moet volhouden. Helemaal als straks de baby groeit en de organen minder ruimte krijgen. De kans dat het dan nog erger wordt is erg groot.
Ik ben erg benieuwd of er misschien mensen zijn met wel een ervaring van galsteen/ blaas operatie en zo ja met hoeveel weken dit is behandeld.
En hebben jullie tips over wat wel en beter niet te eten? Ik weet dat vet eten, koffie, chocola en eieren de aanvallen kunnen bevorderen dus das moet ik laten staan maar wellicht hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt.
maandag 7 april 2014 om 20:02
Wat balen voor je happynesss. Hier helaas ervaring mee maar pas heel laat in de zwangerschap (36 weken) en toen konden ze met een echo niet zien wat er aan de hand was omdat mijn galblaas niet meer goed zichtbaar was door de grote baarmoeder. Ik heb toen heel veel pijn gehad en ze namen aan dat het om galstenen ging. Na de bevalling bleek dit ook het geval te zijn geweest en toen is de galblaas verwijderd. Ik zou me toch goed laten informeren wat de mogelijkheden zijn. Mij is verteld dat het gevaarlijk kan zijn om de galblaas te laten zitten ivm de alvleesklier die hier vlakbij zit en het kan gevaarlijk zijn als deze ook ontstoken geraakt. Sterkte en laat je goed informeren!
dinsdag 8 april 2014 om 13:42
Dankjewel binkie. Gewoon dus testen wat wel en niet gaat qua eten. Ga sowieso proberen vet eten te vermijden.
@clementinekruzc : jeetje klinkt ook erg heftig. Hoe heb je de operatie ervaren?
Ben ook heel bang dat hoe meer ruimte de baby in neemt hoe meer pijn en aanvallen ik ga krijgen. Heb er op dit moment zo veel stress van, kan ook niet goed zijn lijkt me..
@clementinekruzc : jeetje klinkt ook erg heftig. Hoe heb je de operatie ervaren?
Ben ook heel bang dat hoe meer ruimte de baby in neemt hoe meer pijn en aanvallen ik ga krijgen. Heb er op dit moment zo veel stress van, kan ook niet goed zijn lijkt me..