Gezondheid alle pijlers

Gevoel na opmerking huisarts terecht

11-04-2014 17:44 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie reactie hierop:

Sinds twee jaar woonachtig in een voor mij nieuwe stad en dus ook gewisseld van huisarts. In die twee jaar tijd ben ik hooguit drie keer bij de huisarts geweest. Steeds over mijn hooikoorts/allergieën/eczeem.

Nu toevallig afgelopen maandag ook om die reden langs de ha geweest, wat nieuwe medicijnen gekregen en klaar.

Woensdag met sporten is er iets mis gegaan en ik zit met een dikke knie. Gisteren gebeld voor een afspraak om dit na te laten kijken, kon ik vandaag terecht.

Meld ik me vanmiddag bij de balie zegt de assistente:" Oja u bent het."

Nou oké.. Zal wel.

Zegt de huisarts als ik binnen ben: "tjonge jonge u bent wel heel snel terug?" Ik had eigenlijk niet eens een antwoord.. Stamelde zo een beetje van ja maar ik kom voor iets anders. En voor mijn gevoel ben ik ook nog redelijk snel weggestuurd met de mededeling een week rust en als het niet beter gaat toch terugkomen.

Is het terecht dat ik me hierover nu op zit te vreten? Ik kom er nooit en nu toevallig twee keer in een week tijd om verschillende redenen en krijg dat voor mijn gevoel gelijk op m'n bordje.. Daar baal ik dan gewoon van..
Arggg ik heb dat ook.. Het lijkt wel of ik als hypochonder te boek sta terwijl ik ook echt iedere keer daadwerkelijk blijk te hebben! Heel irritant want je gaat je bij alles iets afvragen...
Volgens mij interpreteer je het verkeerd hoor! De huisarts kan het als grapje bedoeld hebben, of hij vond het juist vervelend voor je dat je zo snel al terug moest.

En misschien dacht die assistente net; wie was dat ook al weer? Of had ze een andere patient in gedachte.

Veel aannemelijker.
Niets van aantrekken. Ik begrijp wel dat het vervelend voelt. Hoe is het nu met je knie? Gaat het al wat beter?
Dit heeft echt alles met jou te maken en waarschijnlijk heel erg weinig met de huisarts. Die huisarts snapt echt wel waarom je terug bent.
Oh editje: ik las het verkeerd.
TO zegt zelf 'het zal wel'. Niet de assistente.
Ik zag het al. Dan vind ik je reactie inderdaad wat overtrokken.
Oh ik had vroeger ook zo'n huisarts, die nam geen enkele klacht serieus WANT hij had in Afrika gewerkt en DAAR hadden de mensen het pas erg Ja ok, maar we leven in NL
.
Lijkt me toch geen vreemde opmerking, als ik na een uur terugkom in een winkel omdat ik iets vergat hoor ik dat ook weleens, bij de bakker bijv. :"hoi,ben er nou alweer, jij bent snel door de slagroomtaart heen".
verba volant, scripta manent.
Dank voor de snelle reacties! Ik moet het gewoon naast me neerleggen.. Ben gewoon gevoelig voor zulke dingen en net wat masque zegt, dan ga je idd twijfelen of dit bezoek wel nut had..
Nou, de assistente zei toch ook 'oh u weer'?

Ik vind dat een onnodige opmerking
.
quote:MarianneDavids schreef op 11 april 2014 @ 17:55:

Lijkt me toch geen vreemde opmerking, als ik na een uur terugkom in een winkel omdat ik iets vergat hoor ik dat ook weleens, bij de bakker bijv. :"hoi,ben er nou alweer, jij bent snel door de slagroomtaart heen".Haha das zeker waar!
Lijkt me lastig hoor, om zo overgevoelig te zijn. Ik hoop dat je er niet teveel last van hebt.
Nee hoor isa, dat zei ze helemaal niet
quote:isa__88 schreef op 11 april 2014 @ 17:56:

Nou, de assistente zei toch ook 'oh u weer'?

Ik vind dat een onnodige opmerking

Neuh; ze zei.. " Oh ja, u bent het!" en dat kan ook met een glimlach natuurlijk. Zeiden ze tijd terug ook tegen mij; god kind, zal je niet eens een strippenkaart nemen.

Och, dat bedoelde ze niet verkeerd en dat wist ik ook. Ligt ook aan de toon, en hoe iemand iets brengt natuurlijk.
Mijn huisarts zei een keer 'Ha, ben jij er ook weer' toen ik een paar keer voor controle moest.

Het is de toon die de muziek maakt
quote:twix89 schreef op 11 april 2014 @ 17:44:

Oja u bent het.

Tjonge jonge u bent wel heel snel terug.

An sich zijn dit neutrale opmerkingen waar niks negatiefs uit spreekt. Wellicht vat je het te negatief op. Als het met een verwijtende toon werd gezegd, zou ik overigens ook pissig zijn.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 11 april 2014 @ 18:00:

Mijn huisarts zei een keer 'Ha, ben jij er ook weer' toen ik een paar keer voor controle moest.

Het is de toon die de muziek maakt Inderdaad, dat maakt het verschil.
Het kan natuurlijk. Toen ik nog in Nederland woonde, hadden we een vreselijke huisarts. Die belde je soms eerst op of het echt wel nodig was dat je kwam. Ik denk dat sommige huisartsen gewoon te veel patienten hebben om nog normal hun werk te kunnen doen.
Ik denk dat je het je te snel persoonlijk aantrekt. Ik had er iig een geintje van gemaakt en gezegd dat ik alvast voor volgende week een verstuikte enkel had gepland. Waarschijnlijk deel jij gewoon niet het gevoel voor humor/taalgebruik van de HA/de praktijl. Onder collega's is het bijvoorbeeld op mijn werk heel gewoon om te zeggen: heb jij nou alweer de plakband gepakt/de x opgemaakt, ZUCHT, zo kan ik toch niet mijn werk doen. Op papier klinkt dat bot, maar dat is geen seconde serieus bedoeld om diegene zijn gebruik van de plakbanddispenser te bekritiseren.
Zullen hun dag wel niet gehad hebben. Niets van aantrekken!
Ik was gisteren bij de huisarts, en toen ik me melde bij de assistente, wist zij m'n achternaam meteen ''goedemorgen mw Clemance''. Ik kom daar eens per kwartaal, zoiets. Ik dacht ook meteen: hmmm, ik kom hier toch niet te vaak?
Klantvriendelijke huisartsen.... weg ermee!
Nou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven