Gezondheid alle pijlers

Plots jeuk over hele lichaam: allergische reactie?

28-01-2012 13:29 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het begon gisteren met jeukende ogen, vandaag ineens over mijn hele lichaam jeuk. Ik word er helemaal gek van, alsof alles in de brand staat, alles jeukt. Hoofdhuid, armen, handen, onder mijn voeten en mijn ogen het ergst. Het rare is; er is niets te zien. Geen rood vlekje of plekje. Behalve mijn ogen, die wat dikker en roder zijn dan normaal. Na het douchen werd ik helemaal gek ervan, door de warmte werd het waarschijnlijk erger. Heb niet proberen te kriebelen en rondjes door het huis gerend, omdat ik er echt naar van werd, die enorme jeuk. Ik heb geen hooikoorts, geen nieuwe shampoo, crème, wasmiddel, eten, drinken. Ben van alles nagegaan in gedachten en kan er niet op komen wat het is.

Twee weken voor Kerst is in huis de vloer geschuurd en geolied, mijn huisgenoot heeft sindsdien soms last van jeukende ogen. Daar blijft het bij. Ik had nergens last van, tot gisteren. Misschien heel misschien heeft het te maken met de vloer, maar waarom merkte ik toen in december dan niets? Ben toen twee weken uit huis geweest om de boel goed te laten drogen en luchten. Kleine kans dat dit de oorzaak is, maar je weet maar nooit.

In ieder geval, ik ga zo maar naar de apotheek vragen om een anti histeminicum. Zo heet dat toch? Ik heb daar geen ervaring mee, ben er niet bekend mee. Om welk merk zou ik kunnen vragen, heeft iemand hier een tip/advies?
Gevonden! Het heel Marrubium Vulgare L. In het Nederlands Malrove.

Als iemand het wil proberen en het niet kan vinden hier in NL, want het is hier best zeldzaam, dan wil ik best helpen. Mijn moeder heeft een hele voorraad meegenomen voor het geval dat.
Ik heb hier ook al een tijd bij vlagen last van,geen idee waar het door komt. Ik heb het met name snachts!

Al bloedonderzoeken gedaan, verschillende Artsen bezocht en dermatologen. Ben nu bezig met acupunctuur maar merk nog geen verbetering helaas.

Antihistamine werkt bij mij ook niet. Ik word er gek van!

@mariam heb je enig idee waar je die plantjesk kan kopen?
Ik zou het best willen proberen namelijk! Word er zo GEK van
k heb een jaar of 7 geleden enorme jeuk gehad, niet in mijn ogen of keel , maar vooral over mijn romp.

Bij mij kwam het waarschijnlijk door stress.

Maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb een hele week niet kunnen slapen, alleen prednison hielp om het een paar uur te verlichten.

Later heb ik nog weleens mildere jeuk gehad en dan over mijn hele lichaam, dan hielp insmeren met klei erg goed, de jeuk bleef dan een hele dag weg.

Bvb luvos heilaarde, erg verzachtend en verkoelend.
Donniedarko, ik heb echt geen idee waar het hier te krijgen is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook nooit eerder van gehoord heb, totdat mijn moeder zo ziek werd. In Marokko worden gedroogde planten vrijwel overal verkocht, dus daar kan je het overal krijgen.

Mijn moeder heeft genoeg thuis. Ik kan je wel wat opsturen per post. Of je mag het ook bij mij ophalen. Ik heb van dichtbij mee gemaakt hoe erg de jeuk je leven beinvloeden, dus als ik op deze manier kan helpen doe ik dat graag.
Heel Graag!!!! Hoe kan ik een prive bericht verzenden naar je? Dan kunnen we mailen?
Volgens mij kan je nu wel een pb naar mij versturen. Ik heb die optie aangezet.
Ik kan het op mobiel niet vinden, zodra ik een laptop vind ( heb er thuis geen ) stuur ik je een prive bericht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven