Gezondheid alle pijlers

Condoom gescheurd, maar wel pil en ongesteld

22-04-2014 20:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben 16 heb al best vaak seks gehad met mijn vriendje. Nooit klachen enzo gehad, de condoom was nooit gescheurd. Maar afgelopen zaterdag was het de laatste dag van mijn ongesteldheid en heb ik seks gehad met hem. Hij is klaargekomen in me en toen hij uit me ging zagen we dat de condoom gescheurd was, er drupte wel wat op de grond maar hij is wel echt in mij klaargekomen. Ik slik de pil nu wat langer dan een maand, dus volgens mij zou ik niet zwanger kunnen zijn, Maar sinds zondag ben ik wel misselijk en heb ik soms wat buikpijn. Ik maak me zorgen, het is ook al te laat voor de morning after pil. Ben ik zwanger?

Alsjeblieft ik hoop echt dat iemand me wat nuttige informatie kan geven, ik ben namelijk best wel bang.

Alvast bedankt!
Als je de pil gewoon geslikt hebt volgens bijsluiter is deze gewoon betrouwbaar.

Je bent alleen niet beschermd tegen soa's.
Als ik het goed begrijp slik je de pil, maar zat je toen in je stopweek, klopt dat?

In dat geval ben je waarschijnlijk niet zwanger.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 22 april 2014 @ 20:28:

Als ik het goed begrijp slik je de pil, maar zat je toen in je stopweek, klopt dat?

In dat geval ben je waarschijnlijk niet zwanger.Ja klopt, ik zat toen in de stopweek, ik zit nu alweer een paar dagen aan de pil.
Hoogstwaarschijnlijk niet.
Maar waarom voel ik me dan misselijk?
Trouwens heel erg bedankt al voor deze hulp!!!
quote:woellie98 schreef op 22 april 2014 @ 20:33:

Maar waarom voel ik me dan misselijk?

Dat weet ik ook niet lieverd. Verliefd? Gespannen? Buikgriepje? Bedorven visje gegeten?

Allemaal waarschijnlijker dan dat je zwanger bent.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Waar denk je dat de pil voor is? Als jij denkt dat het slikken van de pil ( en dan het slikken zoals het in de bijsluiter staat ) niet voorkomt dat je zwanger wordt, waarom gebruik je de pil dan eigenlijk?

Er zijn zat mensen die of de pil of een condoom gebruiken en bij goed gebruik is dat gewoon veilig. ( dus : geen gescheurd condoom, geen vergeten pil ). Jullie doen het dubbelveilig. Dus is er iets met het een, werkt het ander nog prima. ( pil vergeten en goed condoomgebruik is ook oke )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:EvyBlissy schreef op 22 april 2014 @ 20:35:

[...]

Dat weet ik ook niet lieverd. Verliefd? Gespannen? Buikgriepje? Bedorven visje gegeten?

Allemaal waarschijnlijker dan dat je zwanger bent. Dit, kan aan een heleboel dingen liggen, maar nu let je er op en denk je 'het zal toch niet'..
Ik vind dat je heel goed bezig bent! Applaus, je ziet/hoort zoveel anders! En in je stopweek ben je gewoon beschermd!
Je doet het heel goed, de kans is echt heel klein dat je nu zwanger bent.

Vooral je geen zorgen maken de komende tijd maar als je over een week of twee toch blijft twijfelen kun je altijd even je huisarts in vertrouwen nemen en een testje vragen. Hij kan je daar goed mee helpen en dan ben je ook niet thuis met onzekere testjes bezig. En je hoeft je niet te schamen, je bent verantwoordelijk bezig geweest, dat zal de huisarts ook vinden!
Misselijk zijn dat kan komen door het weer. Ik ken zo al 5 mensen in mijn omgeving die momenteel ziek zijn en zich beroerd voelen. Het zou zomaar eens kunnen heersen en niks met een eventuele zwangerschap te maken hebben.
Je kan niet zwanger zijn. Als je de pil elke dag goed inneemt dan zorgt de pil er voor dat je geen eisprong hebt. Zonder eisprong kan er ook geen bevruchting plaats vinden. De menstruatie die je in je stopweek hebt is niet hetzelfde als je menstruatie zonder pil. Lees hier maar eens: www.careforwoman.nl

Of Google even op: stopweek.

Niet stressen want het kan echt niet!
Misselijk kan je van de zenuwen hebben of dat je er teveel oplet. Want ook al was je wel zwanger dan zou je dat NOOIT nu al voelen. Echt niet!

Ik moet wel even zeggen dat ik het super verantwoordelijk van je vindt hoe goed je ermee omgaat! Je gebruikt de pil en een condoom dus super veilig!
Nee je bent niet zwanger.

Jullie beschermen dubbelop. Zowel condoom als pil.

Super goed van jullie!! Je leest zovaak anders.

Nu is een van de twee weg gevallen en de andere beschermd je dan.

Misselijk kan van van alles komen.
Ah wat een super lieve berichten allemaal! Dit doet mijn vriendje en mijzelf heel erg goed! Jullie stellen me echt gerust, echt heel erg bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven