Mode & Beauty alle pijlers

Dagcreme

27-04-2014 16:29 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een dagcreme met SPF en zonder parfum.

The Body Shop reageerde ik niet goed op, net zoals Olay.

Paula Begoun en Clinique gebruiken als filter oxybenzone en dat wil ik vermijden. De etos heeft er 1, maar er staat niet op hoe hoog de spf is. (verwacht dus erg laag)

Tips?
Suze, Vichy heeft wel 30 verschillende cremes. Misschien had je net een verkeerde.

Het kan dat jouw huid niet goed reageert op een bepaalde creme.

Ikzelf heb nergens last van. Heb Lumineuse jarenlang gebruikt en Lift Activ. Nu vind ik Idealia fijn.

Maar ik haal altijd eerst proefjes bij de apotheek om te testen. Als een creme te vet is, krijg ik er meteen pukkels van.
Oil of Olaz heeft een fijne dagcreme zonder parfum.
Kimberley Sayer heeft een fijne dagcrème met spf 30: http://amazingy.com/en/or ... 0-kimberly-sayer-en.html. Er zit alleen wel een beetje parfum (citrus) in, maar ik heb een gevoelige huid en reageer er wel goed op. Bij lovelula is ie niet in stock, maar zij verzenden gratis en bij elke bestelling kan je proefjes kiezen en daar zitten ook proefjes van deze crème bij (weet alleen niet zeker of het nu ook zo is).
Annemarie Borlind inderdaad, en een zonnebrandcreme met hoge factor voor het gezicht is bij velen al voldoende voor de anderen onder ons
Kijk een op de site van La Roche Posay. De ultra lijn is sowieso zonder parfum. Het is alleen te koop bij de apotheek.
Oja er moet ook nog SPF 15 inzitten. Ik ga straks ff voor je kijken en aan m'n collega vragen
Ik heb niet alles in een creme kunnen vinden TO. Ik combineer dus de vitaalcreme van Decubal met de Cityblock sheer factor 25 van Clinique. Deze komt bruinig uit de tube, maar voegt geen kleur toe aan de huid.
Er zitten geen chemische filters in de Cityblock sheer.
Ik ben fan van deze twee, maar ik vind ze spijtiggenoeg alletwee net een tikje te rijk voor mijn huid:

- Yves Rocher Hydra Vegetal SPF 25

- Oil of Olaz Total Effects Serum SPF 20

Of ze ook geschikt zijn voor de gevoelige huid weet ik niet, zelf geen last van.
Weet je waar je huid op reageert? Alleen op parfum of ook op andere dingen? Mijn huid kan bijvoorbeeld niet tegen dingen als fruitzuren en de meeste zonnefilters. En raar genoeg zitten juist die stoffen regelmatig in de sensitive-variant van cremes.

Bij mij, maar dat is dus heel persoonlijk en een kwestie van uitproberen, werkt Louis Widmer (anti-aging, zonder parfum, factor 10) goed.
Ik heb werkelijk potjes gehad van 80 euro.........en ik heb het beste resutaat met merk kruitvat, gevoelige huid.

Geen irritatie.....

Ik verbaas mij er zelf ook over ......
Yes to carrots.
Nimue
Hoor ik ook goeie verhalen over Nimue.

IK gebruikte ook een tijd La Prairie, maar vond het niets.

Maar voordag je over gaat naar een ander merk eerst een proefsetje vragen. Ik had wel eens de hele lijn gekocht van en product, en beviel mij niet.

Dag geld.
Louis Widmer ken ik, maar er zit veel propylene glycol in en dat vermijd ik. Factor 15 is voldoende voor me.

City block sheer is helaas met kleur en daarnaast meer voor een vette huid geschikt.

Denk dat ik Nivea ga halen...

Dank voor jullie tips en reacties
Als je een droge huid hebt, bevalt ie denk ik wel. Mijn huid is gecombineerd en ik vind de creme eigenlijk iets te vet.
Zelfde wensen en lang op zoek geweest maar nu erg tevreden over roc hydra+!!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Deze misschien??
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Deze site is handig om ingredienten in cremes te zien

http://www.cosdna.com/eng/cosmetic_8077134661.html
Philosophy kun je ook proberen, te koop bij ICI Paris.

Ik vind dat geen prettig merk, maar miss. jij wel.

Daar zit in ieder geval geen parfum e.d. in.
Toevallig gisteren een proefje van Philosophy gebruikt en daarna eraf gewassen. Wat een stank, zeg. En er zit lavendel in. Onprettig spul.

Oil-free is denk ik droog voor me..(drogere wangen en neus)

Over die van Clinique werd geschreven dat het droog is en je er een creme overheen moet doen (bij een drogere huid) en sowieso wil ik geen kleur erin.

Enfin, ik was net bij de drogist voor die nivea. Was het uitverkocht. De verkoopster gaf aan dat het als een trein ging!

Schijnt niet zo vet te zijn.

Ik lees dat er mensen zijn die slecht reageren op spf en heb het vermoeden dat ik dat misschien ook heb. (omdat ik niet tegen die van TBS kon, maar kan ook de Aloe Vera zijn geweest)

Blijft lastig.
Er zijn ook een heleboel verschillende spf's in cremes. Ik zit meteen onder de rode bultjes van Biodermal terwijl ik bij zonnebescherming van Vichy nergens last van heb.

In minerale poedermake up zit titaniumdioxide. Heb nooit meer een verbrand gezicht sinds ik dat gebruik.
Medik8 parfumvrij en spf 25
Ik gebruik Philosophy dag & nachtcreme, de geur is inderdaad niet lekker, maar vind de nachtcreme wel heerlijk. fijn spul maar vind het te duur, volgende keer word het een goedkoper merk. had ook de peeling en een dagelijkse scrub ervan gekocht, was meer dan ¤130 kwijt

Had eerder dagcreme (biocura) van de Aldi, kwam heel goed uit de test, viel ook niet tegen voor nog geen ¤4 is het het proberen waard ik had de blauwe, aqua nog wat haha
[..]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2014 11:40
Reden: Spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven