Zelfgebakken! (gebak)

28-04-2014 22:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In de lijst van topics kon ik geen topic vinden dat over het zelf bakken van taart/cake/koekjes/etc. gaat, als het er wel is, maar ik heb erover heen gekeken: excuus!

Mij leek het leuk om onze recepten en foto's van onze creaties te delen hier op het forum, wie doet er mee?
Op de eetpijler staat een topic (ik denk sticky) dat een hele lijst is van allerlei topics.

Er zijn verschillende taart topics.

Mjam, nu heb ik zin in taart.
Er is er wel eentje voor taarten; Het grote Taarten Topic

maar evengoed leuk een nieuw topic voor koekjes en kleine gebakjes!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Goddelijke taarten!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 28 april 2014 @ 23:01:

Goddelijke taarten!JAAA, die bedoelde ik eigenlijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Nouschi schreef op 28 april 2014 @ 23:01:

Goddelijke taarten!Heb hem even omhoog geschopt, al kwijlende
Denk aan je lijn.
Zelf slagroomsoesjes maken
quote:cinnamonnswirl schreef op 30 april 2014 @ 13:32:

Zelf slagroomsoesjes maken Ik wil nog steeds een keer slagroomtruffels maken. Volgens mij had ik daar zelfs een topic over maar geen idee meer wat de titel daarvan was.
Oh mylene ssssttt

Hahaha...

Zo wil toch ook eens een pannenkoekentaart proberen te maken. Moeilijk kan het niet zijn, maar heb het nog nooit geprobeerd.

Heb jij daar wellicht een leuk/lekker recept voor?
quote:cinnamonnswirl schreef op 30 april 2014 @ 14:27:

Oh mylene ssssttt

Hahaha...

Zo wil toch ook eens een pannenkoekentaart proberen te maken. Moeilijk kan het niet zijn, maar heb het nog nooit geprobeerd.

Heb jij daar wellicht een leuk/lekker recept voor?

Ja zeker, ik pak het recept er even bij, momentje.

Ik heb ook nog een lekkere tortillataart, mocht je dat nog een keer willen maken

Oh balen, dat is ook zo, ik heb teveel gepost, morgen kan ik het weer plaatsen als de nieuwe maand ingaat. Kom er morgen op terug.
Ik zie helaas je recept/foto niet

Ongetwijfeld moet het gewoon lekker zijn! Over tortilla's gesproken .

Ik meld me even bij een ander onderwerp, om deze gebakjestopic niet te vervuilen.

Wat betreft gebakjes. Lapis is ook erg lekker!

Of apple crumble! yummy yummy
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 april 2014 @ 13:35:

[...]

Ik wil nog steeds een keer slagroomtruffels maken. Volgens mij had ik daar zelfs een topic over maar geen idee meer wat de titel daarvan was.

Waarschuwing... Echt niet aan beginnen als je niet met grote vrezen op de weegschaal wil gaan staan!

Die krengen zijn te makkelijk om te maken, en daarna te onweerstaanbaar!!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Mijn laatste succes: Karameltaart met chocoladelaag en harde bodem
quote:Sense-1970 schreef op 02 mei 2014 @ 00:14:

[...]

Waarschuwing... Echt niet aan beginnen als je niet met grote vrezen op de weegschaal wil gaan staan!

Die krengen zijn te makkelijk om te maken, en daarna te onweerstaanbaar!!

Een forumster heeft mij een keer de slagroomtruffels van AH gegeven, ja dat is idd heel verslavend.

Ah toe, deel met ons je succes-recept.
Ik werk zelf met de mix voor botercreme van FunCakes, daar moet water bij, de helft van het water vervangen voor ongeklopte slagroom. Crème verder maken volgens recept.

Maak quenelles van de crème, of spuit toeven, met een diameter van ongeveer 3 cm

Steek een cocktail prikker in de quenelles /toeven en zet ze minimaal een uur in de vriezer.

Smelt chocolade (puur) au bain marie of in een chocolade smelter, haal in porties van 5 stuks de truffels uit de vriezer, hou vast aan de prikker en haal door de chocolade, meteen daarna op een schotel met cacao zetten en met een zeef cacao er overheen strooien...

Hmmm heerlijk!!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ja, zo'n topic zocht ik! Vroeger bakte ik veel, de laatste tijd nauwelijks meer, maar ik heb nu door meer vrije tijd en het programma Bake My Day weer helemaal de smaak te pakken!

Vanochtend heb ik cheesecake brownies gemaakt (voor mijn vriend) en ben nu bezig met de millionaire's shortbread volgens het recept van ztrdg (voor een vriendin bij wie ik morgen op bezoek ga).

Volgende op mijn verlanglijstje om uit te proberen zijn soesjes, die heb ik nog nooit gemaakt.
Cheesecake brownies??? Klinkt heerlijk. Wil je je recept delen buyaya?
Gisteren de karamel taart gemaakt van de vorige pagina. Mjam! Erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven