Eerder gestopt met pil slikken.

09-05-2014 01:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen dinsdag gestopt met het slikken van de pil, terwijl er nog 9 pillen in de strip zaten.

Dit omdat ik volgend weekend ga zwemmen en dergelijke..

Ik heb vorige week 1x seks gehad, toen ik dus al bezig was met het slikken van de pillen uit de niet afgemaakte strip.

Ja, ik weet het, dom dom dom!

Een vriendin vertelde me wel dat ik nu geen kans heb op zwangerschap omdat ik de andere pillen wel netjes heb geslikt. Is dit waar???

Help me asjeblieft!!
Je hebt gewoon je stopweek vervroegt en dat kan gewoon hoor , daar raak je niet zwanger van.
Wat Kiki zegt klopt niet per se. Er zitten 21 pillen in een strip, waarvan je er na de laatste stopweek 14 moet hebben geslikt wil je beschermd zijn.

Als het goed is staat in je bijsluiter dat je als je in week twee een pil vergeet, je er twee tegelijkertijd moet nemen en de strip moet afmaken.

Was dit je eerste strip na je laatste stopweek? Dan kan je weldegelijk zwanger zijn.

Waarom lees je je bijsluiter niet voordat je zoiets doet?
De huisarts vertelde mij het volgende:

Als jij de eerste 7 pillen goed slikt is de kans op zwangerschap nihiel.

Dus daarmee zit je wel goed. Maar ik zou wel even de ha bellen want je mag je menstruatie maar een week vervroegen, geen 9 dagen. Ik weet niet of dat gevolgen heeft voor je stopweek enzo.
Bijsluiter!!

En als je nu deze week sex hebt, ben je ook niet beschermd door de pil (en volgende week ook nog niet!) Dus of 2 weken niet sexen of gokken dat alleen een condoom wel volstaat.
En doorslikken of tampons gebruiken zijn geen optie?

Ik hoop maar dat je ook condooms gebruikt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb besloten om na afgelopen dinsdag sowieso geen seks meer te hebben, met alleen een condoom vind ik het te onveilig!

Mijn vriend is trouwens die vorige keer niet klaargekomen, maar van heeft wel een beetje "voorvocht" verloren.
Heey allemaal!

Ik heb sinds vandaag gewoon mijn menstruatie! (Wat een opluchting..)

Maar bedankt voor alle opmerkingen en tips, volgende keer zal ik beter "opletten"
Dat zegt nog niets. Je kunt wel degelijk 'ongesteld' worden als je zwanger bent en de pil slikt. Het zijn namelijk geen echte bloedingen
Tip? Volgende keer niet vervroegd stoppen maar gewoon een strip doorslikken. Dus eigenlijk verlengen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven