Gezondheid alle pijlers

Niet fit of zwanger?

13-05-2014 10:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen ben ik niet helemaal fit. Misselijk, buikpijn/krampen. Nu had ik het er gisteren met mijn moeder over die vroeg of mijn implanon wel goed zat. Ik heb sinds oktober 2012 een implanon omdat ik de pil vaak vergat. In principe kan je door de implanon niet zwanger worden, maar net als de rest van de voorbehoudsmiddelen niet 100% betrouwbaar.

Nu ben ik dus toch een beetje bang dat het wel mis is en ik wel zwanger ben. Het is geen ramp want we hebben net een huisje, maar toch niet helemaal gepland. Gisteren heb ik het er met mijn vriend over gehad, mocht het echt zo zijn, dan houden we het en laten we het niet weghalen. Voor de zekerheid haalt mijn vriend straks even een test zodat we zeker weten of het wel of niet goed is.

Heeft iemand dit weleens gehad? Of zou het een raar virus zijn waardoor ik misselijk ben al een paar dagen?
Ja, ik heb me wel eens niet fit gevoeld zonder dat ik zwanger was. Maar dat is natuurlijk wel ongelooflijk bijzonder
Niet lullig maar kijk eens naar buiten. Zou het wisselvallige weer en de virussen die nog in de lucht hangen niet een logischere verklaring zijn. Straks idd even de test doen maar zou er vanuit gaan dat je gewoon even wat minder weerstand hebt.
Er heerst tenslotte ook helemaal geen griep....

Doe een test voor de zekerheid en laat je vooral niet gek maken verder.
Voel je de implanon nog zitten?

Ja?

Dan ben je de nieuwe Maria als je test positief uitpakt
Als je al anderhalf jaar seks met implanon hebt, kun je er wel van uit gaan dat het goed zit en je nu een griepje hebt. Ben zelf ook al twee weken af en aan misselijk, maar ik denk dan meteen aan een virusje hoor!

(Overigens merkte ik niet aan misselijkheid dat ik zwanger was, maar aan die ontzettend zere borsten.)
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
quote:Vlammetje schreef op 13 mei 2014 @ 10:48:

Ben zelf ook al twee weken af en aan misselijk, maar ik denk dan meteen aan een virusje hoor! Misschien kun je ook maar beter even een testje halen
Jahoor ik heb wel vaker dat ik een paar dagen niet lekker ben. Dat is heel normaal ook als je niet zwanger bent. Maarja een testje kan nooit kwaad.
quote:Biebeliee schreef op 13 mei 2014 @ 10:49:

[...]

Misschien kun je ook maar beter even een testje halen

Ja joh, misschien is mijn sterilisatie mislukt!

Maar goed, het kan natuurlijk, maar de kans is wel inieminieklein. Ik zou gewoon even afwachten.
Hè gezellig wat een zwangeren vandaag!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Babykamer al gekozen?
De helft van het land is ziek en niet fit.. Sorry maar ik vind het nogal vergezocht om dan direct te denken dat je zwanger zou zijn. Maar bij de Action zijn de testen goedkoop dus als jij je daar beter door voelt kun je gewoon fijn testen :-)
Mijn hemel, dit soort topics zijn niet van de lucht de afgelopen dagen... Ga jij écht eerder aan een zwangerschap denken dan een virusje? Doe even niet zo mal zeg.
Aha, nu weet ik het! Ik heb geen virusje, ik ben zwanger! Net als de helft van mijn collega's trouwens (waaronder meerdere mannen). Dat zal een gezellige boel worden over negen maanden.

Alle gekheid op een stokje, testen kan natuurlijk altijd maar denken dat je zwanger bent omdat je je gammel voelt is natuurlijk wel wat vergezocht.
Je wilt te graag..
Hakuna Matata
Ik probeer juist wel nu zwanger te worden en tadaaaaa: ben nu niet lekker. Maar echt, ik denk niet meteen aan zwangerschap maar aan griep, want dat heerst hier als een malle!

Ik kan wel bezig blijven want ik probeer het al een jaar. Als ik me bij elk wiebeltje zwanger zou wanen zou ik nu overspannen zijn.
Waarom voel je niet eerst eens aan je bovenarm of hij nog op dezelfde plek zit?

Of denk ik dan te simpel?
Ik hing van de week nog kotsend boven de wc, maar ik heb echt geen enkel moment gedacht dat ik zwanger was hoor.
quote:Krullevaer schreef op 13 mei 2014 @ 11:47:

Ik hing van de week nog kotsend boven de wc, maar ik heb echt geen enkel moment gedacht dat ik zwanger was hoor.O jee... ik heb geen een keer overgegeven, zou ik dan toch ziek zijn in plaats van 36 weken zwanger???
Het is wel erg grappig hoe jullie reageren. Komt misschien ook door het weer!

Mijn klachten van de afgelopen week zijn: Hoofdpijn, misselijk, buikkrampen en buikpijn. Nu ben ik bijna nooit ziek, heb ik nooit een virus en normaal altijd topfit, hoe toevallig is het dan als de verschijnselen die je hebt, heel toevallig dezelfde zijn als de eerste zwangerschapsverschijnselen en mij eerder aan een zwangerschap doen denken als een virus.

Dat misselijke gevoel doet me juist eraan denken. Ben gewoon de hele dag door misselijk, soms is het eventjes weg maar vervolgens is het er weer.
Oh, maar je hebt dus al zelf besloten dat je zwanger bent. Nou, mooi, als je al symptomen hebt, kun je waarschijnlijk al positief testen. Zeker een test doen, dus.

Ben je trouwens al eens zwanger geweest? Want heel veel mensen hebben erg verschillende symptomen: niet altijd de symptomen die je hierboven beschrijft. Dus, tja.
quote:lauwssie schreef op 13 mei 2014 @ 12:17:

Mijn klachten van de afgelopen week zijn: Hoofdpijn, misselijk, buikkrampen en buikpijn. Nu ben ik bijna nooit ziek, heb ik nooit een virus en normaal altijd topfit, hoe toevallig is het dan als de verschijnselen die je hebt, heel toevallig dezelfde zijn als de eerste zwangerschapsverschijnselen en mij eerder aan een zwangerschap doen denken als een virus.

Dat misselijke gevoel doet me juist eraan denken. Ben gewoon de hele dag door misselijk, soms is het eventjes weg maar vervolgens is het er weer.

Dat is zo heel toevallig het geval dat de eerste zwangerschapsverschijnselen helemaal niet zo eenduidig zijn zoals jij ze noemt en zo heel toevallig is het dat een virus altijd iedereen kan treffen.Zélfs als je er nog nooit eerder een gehad hebt . En zo heel toevallig heb je implanon!

Ik ben 21 wkn zwanger, het is dat mijn buik dikker wordt en dat ik sinds een paar weken beweging voel maar verder echt niks nada hoor.
quote:lauwssie schreef op 13 mei 2014 @ 12:17:

Ik vind jou eigenlijk veel grappiger!

Maar gefeliciteerd met je vermeende zwangerschap!
Als je nog niet eerder zwanger bent geweest is misselijk, gewoon misselijk. Zelf vond ik zwangerschaps misselijkheid echt heel anders dan misselijk zijn van buikgriep, te veel zoetigheid, wagenziekte oid.

Zwangerschaps misselijkheid kan ook elke zwangerschap anders voelen. Bij mijn vijfde (beginnende) zwangerschap, had ik toch echt heel veel ervaring met misselijk zijn, en ik herkende het zelf niet! Was ook niet echt meer bezig met zwanger worden.
als jij al zover zwanger bent, dat je kwaaltjes hebt, kun je ook een test positief krijgen. Hup plassen jij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven