Gezondheid alle pijlers

Wie is het toch echt gelukt na 100.000 stoppogingen?

06-05-2014 19:53 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Het onderwerp spreekt voor zich. Dit is niet mijn eerste topic trouwens over dit onderwerp.

Het feit is dat ik mezelf niet meer serieus neem met mijn goede voornemens om die rot peuken nooit meer aan te raken.

Wie is het uiteindelijk toch wel gelukt na zoveel stoppogingen??

Dankje voor de reacties
Mij, maar dan na 1 poging
Mij! Inmiddels Alweer 4 jaar geleden. Pafte zeker een pakje per dag weg en met een borrel erbij wel 2.

Stoppen met roken is het mooiste kado dat ik mezelf heb gegeven en heb kunnen geven! De eerste tijd/ jaar is zwaar maar het verdwijnt. Net als liefdesverdriet het heeft alleen tijd (veel!) tijd nodig.

Elke keer als ik bedacht dat ik wel een peukje wilde doen bedacht ik me: als je er nu een neemt dan moet je weer opnieuw beginnen en weer door die hel gaan.. Beter om nu maar even door te zetten het wordt uiteindelijk alleen maar makkelijker..

Je kan het!!
Ik.....

Nu al 4 jaar.

Vanwege astma en copd moest ik stoppen, doch lukte het mij in het begin niet. Diverse stoppogingen gedaan ism dokter.

Niet gelukt....

Tot ik het op een dag ineens zat was. Ik lag lui in de tuin, viel bijna in slaap, moest ik weer ineens een sigaret roken! Nou toen vond ik het ineens zo hinderlijk.... eigenlijk uit luiheid gestopt dus hahaha...

In 1x gestopt en na het stoppen veel last gehad van astma aanvallen, pollen, allergische aanvallen waarbij mijn ogen helemaal dicht zaten...was allemaal geen pretje maar toch volgehouden.

En nu voel ik mij bevrijd!

Heb er geen trek meer in.... sterker nog, ik vind het vies. Het stinkt en ik kan er nu ook echt helemaal niet meer tegen. Sla gelijk dicht in ruimtes waar gerookt wordt, wat soms dan ook een beetje lastig is.

Allergie nog altijd last van, maar wel minder dan in het begin.

Astma aanvallen zijn stabiel geworden...
Sterker door Strijd!
Hier ook inmiddels alweer 4 jaar geleden. Zonder hulpmiddelen. Maar ik vond het wel erg pittig. Heb een jaar lang echt geen zin in de kroeg gehad. Ruim een jaar later werd ik zwanger en sindsdien werd het makkelijker.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Mijn vader zei altijd: als je niet doorzet raak je er nooit vanaf.

Dat heeft mij goed geholpen. Inmiddels 6 jaar rookvrij.

Echt stoppen joh.
odi et amo
Ik ben ruim zes jaar geleden gestopt (rookte een pakje blauwe gauloises per dag). Wat mij enorm hielp was... een forum! Het heette www.ikstop.nl en er zitten alleen maar mensen die aan het stoppen zijn. Elke keer als ik cravings had, surfte ik erheen.
Ik ben vorige week gestart met Champix. En sinds gisteren (de 8e dag) geen sigaret meer aangeraakt. Ik zou best een sigaretje lusten, maar het spookt niet door mijn hoofd. Ik ben verbaasd, dat ik (een echte verslaafde, al ruim 30 jaar en die op zo'n 12 sigaretten per dag zat), er zo weinig last van heb. Ik had het erger verwacht. Ben er natuurlijk nog lang niet, maar het begin valt me alleszins mee.

Ik was de stank zat, wil eindelijk weer eens mijn man zoenen zonder altijd mijn adem in te houden, het kost klauwen met geld, mijn jongste zei laatst: "Mama, wanneer stop je nou? Ik wil niet, dat je je-weet-wel gaat (hij durft het woord dood niet eens uit spreken), geen rokershoestje 's morgens meer. Mijn haar en kleren die niet meer stinken. Conditie die weer beter gaat worden. Mijn huid die ervan op zal knappen. Niet meer uit mijn mond stinken. En zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.
Ik!

Ik las het boek 'Nederland stopt met roken'. Duidelijk boek, lijstjes met voordelen van stoppen binnen een week, binnen een maand, na een paar jaar. Niet belerend, maar wel informatief: wat doet zo'n sigaret met je lichaam, met je psyche?

Uiteindelijk gestopt omdat ik weigerde een sigaret de baas te laten zijn over mijn leven. daarbij overleed een leerling van mij aan kanker. Ik ben acuut gestopt met twijfelen toen ze ziek werd en gestopt met roken. Ik kon het niet goedpraten dat ik er met elke sigaret voor kies misschien ziek te worden en mijn kinderen achter te moeten laten. Klinkt heel zwaar, maar zo voelde ik het. Ik ben er nog elke dag blij om dat ik ervoor gekozen heb niet meer te roken!

Stomme tip trouwens: ik heb heel vaak geoefend met het zinnetje 'nee dank je, ik rook niet'. Ik liet me namelijk snel overdonderen als ik een sigaret aangeboden kreeg...

Succes! Als je jouw motivatie duidelijk hebt, dat gaat het vast lukken!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Ik ben min of meer gestopt. Af en toe op een speciale gelegenheid (na wat drankjes) rook ik nog weleens, maar dan ben ik er daarna ook weer een maand klaar mee. Ik heb ook echt bijna nooit meer trek in een sigaret, behalve als ik gedronken heb dus.
Oh, wat ook hielp: Ik heb zo'n tellertje van silkquit geïnstalleerd toen. Dat registreert hoeveel sigaretten je niet gerookt hebt. Ik mocht best roken, maar dan moest mijn tellertje dus wel weer op nul en dat vond ik toch wel zonde!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Hier ook al weer 3 jaar gestopt met pleisters, maar zeker

niet na 1x. Ik heb 4 of 5x een poging gedaan. Totdat mijn schoonvader op sterven lag en ik net weer een paar dagen gestopt

was. Hij was zelf ook altijd roker geweest. En heb hem min of meer beloofd om het deze x vol te houden. En tot nu toe is me dat gelukt. Maar t viel me ook best zwaar, en soms zijn er echt nog m ookment een dat ik er zin in heb.

Succes meid
ik ben nu 4 maand gestopt met roken.

ik heb champix gebruikt. dit beviel mij goed.

weet iemand van jullie wanneer je stofwisseling weer normaal is?

ik ben niet te dik, maar ik zou wel graag 5 kg eraf willen hebben

maar gaat moeizaam merk ik.
Ik!

Nu zo'n 4 jaar gestopt.

Ben zo blij dat ik van die stinkzooi af ben. Wat meurt dat zeg.
Ik ook!

Mij hielp het vooral om de rokers om mee heen zielig te vinden dat zij te slap waren om te stoppen.

Ik heb me tijdelijk verheven gevoeld omdat ik gestopt was.

Ik rookte 20 jaar een pakje per dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven