Werk & Studie alle pijlers

mbo toerisme

14-05-2014 19:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin doet mbo niveau 4 toerisme. Ze staat voor alle vakken heel goed alleen spaans kan ze totaal niet. Morgen heeft ze haar laatste kans om het te halen. Ze is al klaar met school en krijgt un juli hopelijk haar diploma. Maar spaans lijkt ze echt niet te halen.. ze moet dus heel goed haar best doen morgen. Spaans is wel haar extra vak als het goed is. Kan het echt zo zijn dat ze alleen door spaans haar diploma niet krijgt als ze daar onvoldoende voor staat? Terwujl ze voor de andere vakken 7 en 8en heeft? Ik ben zo zenuwachtig voor haar.. ze wil er niks over horen want ze is zelf ook mega zenuwachtig.. ze is al toegelaten op het hbo dus zo jammer als ze haar diploma alleen daardoor niet krijgt. wat denken jullie?
Heeft ze ook al bijles genomen?

Films en dergelijke in spaans luisteren of ondertitelen

Dit zijn de enige tips die ik je vriendin mee kan geven
Kan ze dat extra vak niet laten vallen?
I am surrounded by morons
Heel spannend, maar ik ken de mbo regels hiervoor niet... Is het haar extra vak of een keuzevak? dat maakt wel veel verschil.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
In het examenregelement staan de regels waaraan je moet voldoen om een diploma te behalen. Die zou ze dus moeten raadplegen. Mocht ze het dan nog steeds onduidelijk zijn, zou ik haar aanraden contact op te nemen met haar mentor. Het MBO kent geen centraal schriftelijk, dus kijken welke regels haar eigen school hanteert.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik mag haar niks meer vragen dus weet alles niet precies maar volgens mij zei ze een keer dat ze mocht kiezen tussen Spaans, Frans en nog een taal. Dus een keuzevak denk ik?

Het lijkt me raar dat ze je het diploma niet doen alleen omdat je Spaans niet goed hebt, terwijl alle stages prima gingen en ze voor de rest echt goede cijfers heeft..
Het is trouwens geen examen want dat heeft ze niet.

Dit is een toets die ze moet herkansen om hem te halen
Het kan heel raar lijken voor jou, maar alleen als je weet welke regels haar school hanteert, kun je er iets over zeggen. Misschien staat dat wel op de website van de school? Zoiets heet meestal een onderwijs- en examenreglement ofzoiets, het juiste woord schiet me even niet te binnen. Maar de rechten en plichten van zowel school als leerlingen worden daarin opgesomd.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
"et lijkt me raar dat ze je het diploma niet doen alleen omdat je Spaans niet goed hebt, terwijl alle stages prima gingen en ze voor de rest echt goede cijfers heeft.."

Dat lijkt jou misschien raar, maar op talloze opleidingen is dat toch echt zo. Je kunt vier jaar lang prima gepresteerd hebben maar dat éne vak niet kunnen. En zolang je dat ene vak niet haalt krijg je geen diploma.

Maar of dat op de opleiding van je vriendin ook zo is, kunnen wij niet weten. Misschien kan ze het compenseren met een ander vak, misschien kan ze het inwisselen voor iets anders..... Daarvoor moet je toch echt de officiele reglementen van de opleiding raadplegen.
Ik heb ook een opleiding richting toerisme gedaan op mbo 4, je moest een verplichte 2e taal kiezen, Frans, Spaans of Duits, dit telde echt wel mee en hier moest je op slagen, ze gaat de toerisme in, dan moet je gewoon minstens 1 vreemde taal kennen en het liefst meer, wil ze ergens straks aangenomen worden ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven