Uit elkaar of nog een kans?HELP

04-07-2008 12:09 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik en mijn vriend zijn nu bijna 6 jaar samen,we hebben 3 kinderen maar ik ben het laatste jaar dood ongelukkig.

Mijn vriend communiceerd heel erg slecht met mij,hij praat echt werkelijk nergens over.In het begin van onze relatie dacht ik dat het onzekerheid was,maar na 6 jaar zul je zeggen dat hij toch weleens een keer moet gaan praten.Ook ben ik er achter gekomen toen wij gingen samenwonen dat hij 30.000 euro schuld had.Ik schrok me een hoedje maar ik dacht daar komen we wel uit.Ik had wat gespaard en heb een deel afgelost.Dus er stond daarna nog zo'n 20.000 euro open.Maar nu heeft hij afgelopen maart en deze maand achter mijn rug weer 2 creditcards van 2 x 2.500 afgesloten.Ik vond de creditcards per toeval in zijn werkjas.Ik was razend,en heb gevraagd wat hij met dat geld had gedaan.Hij zegt dat hij rekeningen van de belasting had gekregen en het daarmee heeft betaald.Maar de rekeningen was volgens hem maar 1500 euro.Dus wat heb je dan met die andere 1000 gedaan.Nou dat was automatisch opgegaan aan vaste lasten.Maar dat kan helemaal niet,want zoveel vaste lasten hebben wij niet.Ook staat hij maandelijks 1000 euro in de min.En nu heeft hij dus voor de 2e keer 2.500 geleend om uit de min te komen.Dus we hebben weer een lening van 25.000 euro.Meneer wil ook niet in de schuldsanering want dan houden ze volgens hem teveel in en heeft ie helemaal niks meer.Maar dat is nog altijd beter als maandelijks 200 euro afbetalen en dat 18 jaar lang,en de rente is ook nog eens 9%

Ook onze seks is vanaf het begin waardeloos,ik ben namelijk zijn eerste partner.Maar hij komt al 6 jaar lang na een halve minuut klaar.Seks is niet het belangrijkste maar 6 jaar lang niet aan je trekken komen vind ik niet leuk meer.Hij doet er totaal geen moeite voor.Terwijl ik hem al en paar keer adviezen heb gegeven.

Ook werkt hij in 2 ploegendienst en heb ik de zorg over onze 3 kinderen eigenlijk bijna alleen.Ook kan hij niks hebben van de kids,als ze wild in huis rondlopen word hij al gek.Als mijn vriend werken is en ik ben alleen met de kids thuis,dan is alles heel relaxed.Maar zodra hij thuiskomt hangt er een gespannen sfeer.

Ik denk dus zelf dat ik veel gelukkiger ben als ik alleen met de kids zou wonen.Maar vind het moeilijk om te beslissen of stel ik me aan?

Wat zouden jullie doen in dit geval?
Tja, ik sluit me aan bij Morrigana en Extrahalo. Je bent nu enorm op hem aan het afgeven, maar...hij is nooit anders geweest dan dat ie nu doet.

Waarom ben je er aan het begin van jullie relatie mee akkoord gegaan en moet ie daarna beginnen met veranderen? Waarom krijg je drie kinderen met de man, die toen al was zoals ie nu is? Waarom heb jij gedacht, dat hij in die tijd wel zou veranderen? Heeft ie daar bewijs voor geleverd?

Je kunt hem nu van alles verwijten, maar eigenlijk vind ik, dat je zelf gekozen hebt voor deze situatie.

Dat de houding en het gedrag van je man niet oké is, ben ik helemaal met je eens. Maar dat had ik zes jaar eerder ook al gevonden. En jij kiest ervoor ondanks zijn gebrek aan communicatie, zijn schulden, zijn verstopgedrag, etc. de relatie in stand te houden en ook nog eens 3 kinderen met hem te krijgen.

Dus wat je ook kiest, blijven of scheiden, ik zou ook de spiegel er maar eens bijpakken om naar je eigen handelen te kijken.

Evengoed succes!
Jij kan niet bij zijn bankafschriften, betreft dat afschriften van een en/of rekening? Want dan kan jij ook gewoon een internetbankier overeenkomst aangaan bij de bank waardoor je een goed overzicht hebt.

Teken sowieso niets wat je niet snapt, als je een krediet op een en/of rekening aan wilt gaan moet je allebei tekenen! Als je gehuwd bent in gemeenschap van goederen en je sluit op alleen je eigen naam een krediet af dan moet je echtgenoot voor akkoord tekenen (omdat ook hij/zij hoofdelijk aansprakelijk is).

Er zijn al eerder adviezen gegeven, duik eens in je administratie, maak een overzicht van al je vaste lasten en wat je per maand overhoudt om af te lossen. Voeg je schulden samen (ga naar je bank en vraag om een persoonlijk lening waarmee je al die andere leningen/kredieten aflost, als je alle papieren meeneemt kunnen ze dat bij de bank voor je doen) Voorwaarde is wel dat je de lening op basis van jullie inkomen af kan lossen. Neem dus een recente salarisstrook mee. Ik zou vooral niet voor een doorlopend krediet kiezen want daar kan je man niet mee uit de voeten, kies voor een aflopend krediet.

Succes en bedenk inderdaad eens of je zo nog veel jaren door wilt gaan.
Ook mijn idee is, wegwezen, maar ook ik sta niet in jouw schoenen.

zoals Clarice het schrijft vind ik mooi:

laat ik nou denken dat houden van samen dingen doen, delen en opbouwen is. Je beleeft samen intimiteit, en doet moeite voor elkaar. Je deelt samen een huishouden, dus zorg je er samen voor de gezonde financiele basis, je vertelt tenminste de belangrijke zaken eerlijk aan elkaar, je doet geen dingen achter elkaars rug, je hoeft geen rare truucjes (pinpas ontfutselen) uit te halen om dingen voor elkaar te krijgen. Je draagt samen de lasten en geniet samen van de lusten.

DAS houden van,houden van is geen eenrichtingsverkeer.

Ik denk ook (naar aanleiding van je laatste regel in je openingspost) dat je je beslissing al genomen hebt

En wat nou als iedereen hier op het forum zegt dat je bij hem moet blijven?

Dat doet toch eigenlijk niet ter zake...

JIJ bent ongelukkig, JIJ moet kiezen

En dan vooral voor jezelf en voor je 3 kinderen, want wees eerlijk, dit wil je toch niet als voorbeeld aan je kinderen meegeven?

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik herken dit, ook drie kinderen en erg ongelukkig, hij blijkt een dubbelleven te hebben waar ik achter ben gekomen. In principe heeft jou man ook een dubbelleven, want hij houdt ook dingen voor jou achter. Door alle bedrog is de liefde langzaamaan uitgedooft.

Laat ik je één tip geven, zorg voor jezelf, maar......ga niet van de ene slechte situatie in de andere slechte situatie.

Ik ben volop bezig met de voorbereidingen, sta nu al een poosje ingeschreven voor een woning, zoek naar een woning in de buurt, zodat de kinderen in de buurt van hun netwerk blijven, zet geld opzij voor dat moment, zorg dat je in aparte kamers slaapt (dan wordt het draaglijker) want de voorbereiding vraagt geduld, zorg voor financiele draagvlak, kortom bereid je voor!!

Er is al teveel geprofiteerd van je, zorg nu voor jezelf en de kinderen, maak een plan en werk er naar toe, klinkt hard, maar als er zo'n misbruik van je gemaakt wordt, krijg je vanzelf girlpower!!

Succes!
quote:roosje11 schreef op 04 juli 2008 @ 13:14:

[...]

ik vind relatie-advies van iemand die en geen baan kan houden, en een vriend had die steelt, drugs gebruikt, zelf ook niet vies is van een beetje jatwerk nou niet bepaald een goede om advies van te krijgen

Ten eerste: hij steelt niet en heeft nog nooit iets gestolen! Ten tweede: wiet is in mijn ogen geen échte drugs. Dat is cocaïne, speed, xtc... Ten derde: ik heb ook nog nooit iets gejat.

En nou kappen om op andere topics over mijn laatste relatie te beginnen!
Ik heb ergens van iemand gelezen die vroeg of wij een samenlevingscontract hadden en een gezamelijke rekening.En nee wij hebben geen gezamelijke rekening noch een samenlevingscontract.

En ja het is toch echt waar dat hij die creditcards zo kon afsluiten,ook al heeft ie 20.000 euro schuld.Ik had ook zoiets van,hoe is het mogelijk!

En ik gaf in mijn openingstopic aan dat ik dus ben gaan werken omdat we het anders niet redden,dus ja ik heb een parttime baan.

Weet ook niet meer wie het zei,maar er werd gevraagd waarom ik met die relatie begonnen was.Ik had aangegeven dat ik nergens van wist.We zagen elkaar het 1e jaar alleen in de weekenden dus ja.Ik raakte zwanger en ben toen bij hem ingetrokken.Toen onze oudste een half jaar was kwam ik erachter dat hij schulden had.En ja het is wel de vader van je kids dus makkelijk opgeven doe je niet,teminste ik niet.
ik lees alleen maar ernstige kritiek op je vriend, hij doet van alles, en daar heb jij last van en daardoor wordt jij ongelukkig. Je kan een ander niet veranderen en aan jou de vraag met deze wetenschap: wat ga je zelf veranderen om weer gelukkig te worden?
quote:queenie1 schreef op 04 juli 2008 @ 13:23:

Yep, zomerfreak daar heb je gelijk in!

Je krijgt dat echt niet maar zo bij een bank. Je moet dan echt laten zien wat er maandelijks binnenkomt etc. etc. Als je al een schuld hebt staan van 20.000 krijg je die echt niet. Maar goed, ik zou als ik jou was zorgen dat je als de hazewindhond inzicht krijgt in de financien!!! Als hij er zo stiekem over doet dan zit dat GOED FOUT! Hij is ergens flink verslaafd aan, of whatever, maar hier klopt geen hout van.

Sterkte!Tja dat zou je wel denken maar toch is het zo,heb de creditcards zelf gevonden met een activeercode en de datum.De creditcards zijn van comfort card.En ik ken mensen die wel meer schuld hebben als 20.000.Dus volgensmij word daar niet echt rekening mee gehouden.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven