Elke maand - hormonale migraine
maandag 19 mei 2014 om 18:09
En daar lig ik weer.. Zetpil check, gordijnen dicht check, slokje water.. Maar ik moet nog koken en ik weet dat ik binnen nu en een paar uur ga kotsen. Standaard.
Ik slik de pil al sinds ik 14 ben en DIT kwam ongeveer eens per zoveel maanden maar zeker het laatste jaar elke maand.
Ik ben niet eens ongesteld, ik slik de pil door (onder andere hierom) en moet er nog 1. De uitbraak is dus al voor de laatste pil..
Ben ik de enige?
Wat helpt / helpt niet?
Oh het is geen "pilletje erin en ik rij wel naar m'n werk", het is echt mis.
Stoppen met de pil vind ik een beetje eng (want dan? Spiraal?) en een baby zit ik niet op te wachten nog..
Ik slik de pil al sinds ik 14 ben en DIT kwam ongeveer eens per zoveel maanden maar zeker het laatste jaar elke maand.
Ik ben niet eens ongesteld, ik slik de pil door (onder andere hierom) en moet er nog 1. De uitbraak is dus al voor de laatste pil..
Ben ik de enige?
Wat helpt / helpt niet?
Oh het is geen "pilletje erin en ik rij wel naar m'n werk", het is echt mis.
Stoppen met de pil vind ik een beetje eng (want dan? Spiraal?) en een baby zit ik niet op te wachten nog..
Geniet van elke dag!
maandag 19 mei 2014 om 18:13
maandag 19 mei 2014 om 18:14
Hier ook herkenbaar, niet zo ondragelijk als jij gelukkig. Maar ik heb het wel veel vaker en door verschillende triggers: warmte, honger en menstruatie.
Ik slik maxalt zodra ik het voel aankomen (achter mijn oog of in mijn nek) en ben dan even een paar uur suf maar gelukkig niet doodziek. Wel vervelend dat het zo vaak is.
Slik je medicijnen voor migraine?
Ik slik maxalt zodra ik het voel aankomen (achter mijn oog of in mijn nek) en ben dan even een paar uur suf maar gelukkig niet doodziek. Wel vervelend dat het zo vaak is.
Slik je medicijnen voor migraine?
maandag 19 mei 2014 om 18:24
Heel herkenbaar...
Sinds oktober slik ik hierom een andere pil (eerst microgynon, nu zoely). Deze pil, zoely, bevat lichaamseigen hormoon. Ik merk wel verbetering, de aanvallen zijn minder vaak en minder heftig, maar ik heb er nog steeds last van. Maxalt werkt voor mij onvoldoende, maar sinds kort heb ik excedrin ontdekt. Dit zijn migrainepijnstillers die gewoon bij de drogist te koop zijn, ik noem het ook wel 'wonderpilletjes'! Binnen een half uur is de misselijkheid verdwenen en is mijn hoofdpijn afgezwakt tot dragelijk! Wellicht iets om uit te proberen?
Sinds oktober slik ik hierom een andere pil (eerst microgynon, nu zoely). Deze pil, zoely, bevat lichaamseigen hormoon. Ik merk wel verbetering, de aanvallen zijn minder vaak en minder heftig, maar ik heb er nog steeds last van. Maxalt werkt voor mij onvoldoende, maar sinds kort heb ik excedrin ontdekt. Dit zijn migrainepijnstillers die gewoon bij de drogist te koop zijn, ik noem het ook wel 'wonderpilletjes'! Binnen een half uur is de misselijkheid verdwenen en is mijn hoofdpijn afgezwakt tot dragelijk! Wellicht iets om uit te proberen?
maandag 19 mei 2014 om 18:27

maandag 19 mei 2014 om 18:28
Heel herkenbaar, ook ik had dat. Erg vervelend!!
Nu gestopt met de pil, (ben zwanger) maar echt met mijn eerste menstruatie was ik zó blij!! Eindelijk van die rot migraine af! Voelde me eindelijk weer vrolijk in die week, klinkt misschien heel raar maar het was toch echt zo! Ik heb wel een tijdje medicatie gehad maar ik werd daar heel erg naar van.
Nu gestopt met de pil, (ben zwanger) maar echt met mijn eerste menstruatie was ik zó blij!! Eindelijk van die rot migraine af! Voelde me eindelijk weer vrolijk in die week, klinkt misschien heel raar maar het was toch echt zo! Ik heb wel een tijdje medicatie gehad maar ik werd daar heel erg naar van.
maandag 19 mei 2014 om 18:43

maandag 19 mei 2014 om 18:52
Mrsnem, thanks!!
@medicatie, ik heb pilletjes van de dokter gekregen ervoor, alleen kon ik daar heel slecht tegen ik kreeg er hartkloppingen van en het leek alsof mn hoofd uit elkaar spatte het eerste half uur. Ik heb mezelf aangepraat dat iboprufen met bueno helpt hahah, het was dan bij mij zó over als ik gelijk daarna warm ging douchen.
@medicatie, ik heb pilletjes van de dokter gekregen ervoor, alleen kon ik daar heel slecht tegen ik kreeg er hartkloppingen van en het leek alsof mn hoofd uit elkaar spatte het eerste half uur. Ik heb mezelf aangepraat dat iboprufen met bueno helpt hahah, het was dan bij mij zó over als ik gelijk daarna warm ging douchen.
maandag 19 mei 2014 om 18:57
ook ik had er last van... elke maand wel een keer... blij joh! Nu alleen nog bij grote hormonale veranderingen (zo had ik de derde dag na de bevalling een migraine-aanval) of als ik te moe ben. Ik heb trouwens gemerkt dat wanneer er een aanval komt en ik in een keer heel veel drink (water, iets aangezoet) dan even ga liggen is het daarna zo weg. Ik heb ook maxalt liggen maar dat werkt maar de helft van de keren en de bijwerkingen daarna zijn ook niet zo fijn. De pil maakte het erger trouwens.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 19 mei 2014 om 19:02
Rennie helpt niet tegen de misselijkheid. Domperidon veel beter.
En ibuprofen en PCM werken niet tegen migraine. Niet tegen de soort die je beschrijft iig.
Ik slik zelf dagelijkse medicatie om de frequentie te verlagen. Wat was ik blij dat ik al 3 weken geen aanval had gehad! Maar helaas sinds gistermiddag al 3 pillen (Relpax) geslikt en nog niet over.
En ibuprofen en PCM werken niet tegen migraine. Niet tegen de soort die je beschrijft iig.
Ik slik zelf dagelijkse medicatie om de frequentie te verlagen. Wat was ik blij dat ik al 3 weken geen aanval had gehad! Maar helaas sinds gistermiddag al 3 pillen (Relpax) geslikt en nog niet over.
maandag 19 mei 2014 om 19:03
Hier ook iedere maand migraine, en na een zwangerschap zonder pas de link gelegd met de pil (microgynon). Daarna allerlei andere methodes geprobeerd (andere pil, koperrspiraal, mirena spiraal, nuvaring) maar die losten of de migraine niet op, of ze gaven andere vervelende klachten.
Ik krijg eerst auraverschijnselen, van die vlekken in je gezichtsveld. Als ik dan 800mg ibuprofen pak dan wordt ik niet misselijk en blijft de hoofdpijn een aantal uur te behappen, maar ben ik 10 minuten te laat en is de hoofdpijn al begonnen dan werkt helemaal niks, alleen opgekruld in bed in het donker met oordopjes in
Ik krijg eerst auraverschijnselen, van die vlekken in je gezichtsveld. Als ik dan 800mg ibuprofen pak dan wordt ik niet misselijk en blijft de hoofdpijn een aantal uur te behappen, maar ben ik 10 minuten te laat en is de hoofdpijn al begonnen dan werkt helemaal niks, alleen opgekruld in bed in het donker met oordopjes in

maandag 19 mei 2014 om 19:40
quote:marilyn82 schreef op maandag 19 mei 2014 19:37 Dat had ik ook toen ik de pil nog slikte.
Heeft te maken met een laag oestrogeengehalte tijdens de stopweek.
Even naar huisarts, dan krijg je, alleen voor tijdens de stopweek, oestrogeenpillen. En dat helpt... Ik moet nog 1 pil slikken tot de stopweek. Dan heb ik toch nog oestrogeen?
Heeft te maken met een laag oestrogeengehalte tijdens de stopweek.
Even naar huisarts, dan krijg je, alleen voor tijdens de stopweek, oestrogeenpillen. En dat helpt... Ik moet nog 1 pil slikken tot de stopweek. Dan heb ik toch nog oestrogeen?
Geniet van elke dag!
maandag 19 mei 2014 om 19:41
quote:Mirjam82 schreef op maandag 19 mei 2014 19:32 Ja serieus. Stond iemand echt vol overtuiging te verkondigen... Maar ik lees hierboven ook bueno. Als je alle tips moet opvolgen kun je je hele leven hiermee bezig zijn. Iedereen heeft dé tip als je zegt dat je elke week een aanval hebt.
Ongesteld?
Ik ben blij met de reacties. A omdat ik niet de enige ben en B omdat ze oprecht proberen te helpen. Ze zegt niet; je moet een bueno eten. Maar bueno is lekker dus ik neem het morgen echt wel mee van de kruidvat. Als ik pillen ga halen.
Ongesteld?
Ik ben blij met de reacties. A omdat ik niet de enige ben en B omdat ze oprecht proberen te helpen. Ze zegt niet; je moet een bueno eten. Maar bueno is lekker dus ik neem het morgen echt wel mee van de kruidvat. Als ik pillen ga halen.
Geniet van elke dag!

maandag 19 mei 2014 om 19:52
Die bueno kwam van mij en dat was geen tip, maar het helpt bij mij, geen garantie natuurlijk dat het bij iedereen helpt, maar als je iets zoets tegerlijkertijd inneemt neemt het sneller op in je bloed, vandaar dat ik het meestal met een bueno doe omdat ik dan toch al zin heb in chocolade maar je kunt natuurlijk ook gewoon een wine gum nemen of iets in die geest.
maandag 19 mei 2014 om 20:00
maandag 19 mei 2014 om 20:18
Hier ook zware lange migraine aanvallen en dat jarenlang.
Nu slik ik ongeveer 4 jaar metoprolol en echt er is een wereld voor me open gegaan en de zon is weer gaan schijnen.
Bij mij ook hormonaal en had al vanalles geprobeerd zonder blijvend resultaat.
Ik zou naar. De ha gaan als ik jou was.
Succes en sterkte
Nu slik ik ongeveer 4 jaar metoprolol en echt er is een wereld voor me open gegaan en de zon is weer gaan schijnen.
Bij mij ook hormonaal en had al vanalles geprobeerd zonder blijvend resultaat.
Ik zou naar. De ha gaan als ik jou was.
Succes en sterkte
Ja en?

maandag 19 mei 2014 om 20:25
Ik had dat ook, heb eerst relpax gehad en daarna imigran.
Toen werd ik zwanger en was het weg, heerlijke migraineloze maanden! (Jammer van de andere pijnen, maar ach ) Na mijn zwangerschap toch weer aan de pil (microgynon30), doorslikken zoals altijd, en ik heb nu in 3,5 jaar tijd nog maar drie keer een aanval gehad. Ik moet alleen niet stoppen met de pil, want dan krijg ik het dus. Blijkbaar is mijn hormoonhuishouding danig veranderd door de zwangerschap.
Maar ja, een baby aanraden als remedie is ook weer zowat he...
Toen werd ik zwanger en was het weg, heerlijke migraineloze maanden! (Jammer van de andere pijnen, maar ach ) Na mijn zwangerschap toch weer aan de pil (microgynon30), doorslikken zoals altijd, en ik heb nu in 3,5 jaar tijd nog maar drie keer een aanval gehad. Ik moet alleen niet stoppen met de pil, want dan krijg ik het dus. Blijkbaar is mijn hormoonhuishouding danig veranderd door de zwangerschap.
Maar ja, een baby aanraden als remedie is ook weer zowat he...