Gezondheid alle pijlers

Elke maand - hormonale migraine

19-05-2014 18:09 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar lig ik weer.. Zetpil check, gordijnen dicht check, slokje water.. Maar ik moet nog koken en ik weet dat ik binnen nu en een paar uur ga kotsen. Standaard.

Ik slik de pil al sinds ik 14 ben en DIT kwam ongeveer eens per zoveel maanden maar zeker het laatste jaar elke maand.

Ik ben niet eens ongesteld, ik slik de pil door (onder andere hierom) en moet er nog 1. De uitbraak is dus al voor de laatste pil..

Ben ik de enige?

Wat helpt / helpt niet?

Oh het is geen "pilletje erin en ik rij wel naar m'n werk", het is echt mis.

Stoppen met de pil vind ik een beetje eng (want dan? Spiraal?) en een baby zit ik niet op te wachten nog..
Geniet van elke dag!
quote:soley79 schreef op maandag 19 mei 2014 20:25 Ik had dat ook, heb eerst relpax gehad en daarna imigran.

Toen werd ik zwanger en was het weg, heerlijke migraineloze maanden! (Jammer van de andere pijnen, maar ach ) Na mijn zwangerschap toch weer aan de pil (microgynon30), doorslikken zoals altijd, en ik heb nu in 3,5 jaar tijd nog maar drie keer een aanval gehad. Ik moet alleen niet stoppen met de pil, want dan krijg ik het dus. Blijkbaar is mijn hormoonhuishouding danig veranderd door de zwangerschap.

Maar ja, een baby aanraden als remedie is ook weer zowat he... Haha hmm ik ga vanavond even met m'n vriend praten.
Geniet van elke dag!
Ik heb al heel veel jaren hormonale migraine en nu na 2 jaar bij een hoofdpijnpoli.

En heb al heel veel medicijnen uit geprobeerd en nu op de candesartan als onderhoud medicijn en Replax 2 pillen tegelijk als ik een aanval hebt.

Maar na maanden nog elke maand beroerd, misselijk, spugen duizelig en moeite met zien en dat 3 dagen achter elkaar.

Maar van dokter begrepen dat hormonale migraine moeilijk te behandelen is, dus hoop vervlogen.

Hopen dat de middelen bij jullie meer resultaat hebben.

Josje
Ja, check. Gelukkig vandaag niet zo erg. Ik checkte laatste mijn sms geschiedenis naar m'n baas.. bijna standaard 1x per maand 'sorry, hoofdpijn' Er zijn ook tijden dat ik in het weekend of op m'n vrije dag ongesteld wordt, dan hoef ik me zo maanden niet ziek te melden, maar leuk is natuurlijk anders

Is één van de redenen dat ik me verheug op de overgang! Die leeftijd heb ik dan weer
Later is nu
Baby's krijgen heeft bij mij niet geholpen. Stoppen met de pil ook niet. Alleen tijdens de zwangerschappen had ik nergens last van.

Nog steeds elke maand bingo, heb er net weer een week opzitten. Vandaag weer een lichte aanval, door het weer vermoed ik. Dus vanmiddag pil genomen en half uurtje geslapen.

Ik gebruik sumatriptan. Maxalt en migrafin hele tijd gehad, tot dat niet meer afdoende werkte. Sumatriptan werkt idd wat langzamer, dus ik slik direct zodra ik ook maar iets voel opkomen. Na 18 jaar afzien herken ik het inmiddels feilloos.
Zelfs binnen de eerste minuut van de eerste symptomen immigran slikken was voor mij te laat.. Maxalt werkt net snel genoeg om de aanval af te slaan en binnen een half uur kan ik mijn werkzaamheden weer redelijk hervatten..

De huisarts had het er over dat er ook nog injecties bestaan die nog sneller werken. Wat ik heb begrepen moeten immigran, Maxalt en alle andere medicijnen de aanval stopzetten voor hij daadwerkelijk aanzet.. Zodra je ietsjes te lang wachten, wordt het een pijnstiller en blokt het medicijn niet echt de aanval waardoor je er nog te veel last van hebt
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Dat kan, maar maxalt werkte voor mij niet meer.

Triptanen kunnen ook de aanval onderbreken, ze vernauwen o.a. de bloedvaten waardoor de druk in je hoofd verlicht.

Injecties durf ik niet aan, dus ik slik braaf mijn pilletjes. Heb overigens ook nog een tijdje migrafin neusspray gebruikt, maar daar werd ik misselijk van.
Ik herken je verhaal zó goed! Bij mij begon de ellende na de geboorte van mijn 2e kind. Iedere maand een week flinke hoofdpijn, in de loop der jaren zich ontwikkelende tot migraine-aanvallen. Ik wisselde van pil, maar geen verbetering. Op 'n gegeven moment had ik 2 weken per maand erge hoofdpijn en als ik een stopweek inlaste migraine. Doorslikken hielp ook niet meer. Op een gegeven moment was het mijn man die zei: zou je niet es stoppen met de pil? Wat voelde ik goed, pilvrij! Mijn normale cyclus kwam op gang en bleek veel minder heftig dan mét pil. We hebben een tijd condooms gebruikt en daarna wilden we graag nog een 3e (en een 4e). Tijdens de BV heb ik Cerazette gebruikt, een hele lichte pil, waar ik wel minder last van had. Maar na de laatste zwangerschap was wel duidelijk dat het gezin compleet was en er weer goede anticonceptie moest komen. Ik wilde per sé niet meer de pil gaan slikken en heb super lang aangehikt tegen een keuze. Uiteindelijk op advies van de arts een hormoonspiraaltje. Dat was een grote stap, maar totnutoe bevalt het me heel goed. De bijwerkingen waar ik bang voor was, heb ik niet. Geen hoofdpijn, zelfs geen ongesteldheid meer. Voor mij is dit een perfect alternatief!
Bij mij hebben 2 zwangerschappen de frequentie juist heel sterk verhoogd. Tijdens de zwangerschappen was het weg, maar nu wekelijks aanvallen.

Maxalt, Almogran, Propanolol. Ik heb het allemaal al gehad. Loop bij neuroloog om te zoeken wat wel gaat helpen. Relpax doet nauwelijks iets, maar heb ik pas net. Dus moet mijn volgende afspraak afwachten nu..

En over die bueno bedoelde ik enkel te zeggen dat als je luistert naar wat bij anderen helpt dat niks zegt over jezelf. Iedereen heeft een andere remedie. Ik probeer het nu enkel met medicijnen en niks anders. Volg echt blind de neuroloog van de hoofdpijnpoli.
Wat een ellende mrsnem!

Ik heb het ook; ik heb zelfs gemiddeld 2 dagen per week migraine. Al veel geprobeerd; propanolol, topamax en nu atacand.

Daarbij natuurlijk de triptanen; momenteel Imigran injecties omdat die het snelst lijken te werken.

Maar alsnog is het niet; ik neem een pilletje en ik ga werken. Helaas. Ik ben er al 2 keer mijn baan door verloren.

Geen oplossing dus van mijn kant. Ik lees graag mee!
Ik had dit ook, of ik de pil nu wel of niet doorslikte, ik kreeg migraine. Ik ben gestopt met de pil, heb dit heel wat jaren volgehouden. Ik had veel minder last van migraine, maar je het condoom is ook niet alles. Daarnaast werden mijn menstruaties steeds zwaarder. Dus toch weer aan de pil, de eerste maanden ging het goed, maar de migraine kwam terug. Nu overgestapt op de Mirena. Ik ben niet helemaal migraine vrij, maar heb wel veel minder aanvallen. Ik moet wel zeggen dat ik de spiraal pas een half jaar heb, ik weet dus niet of dit echt de oplossing is.
Koekske73: Wat naar. Hierdoor je baan verliezen.. Ik ga toch eerst medicatie proberen. Heb andere issues waardoor ik een WIA - uitkering heb/krijg.

Dahlia: Ik wist ook niet dat het zó moeilijk te behandelen was. Hoopte hier een eenzijdig antwoord te vinden a la; spiraal nemen maar dat gaat dus niet op. En Idd, of ik stop of niet, 2 dagen voor einde strip is het raak.

Zit nu buiten in het zonnetje met hoofd een haarbandje in, zonnebril, hoofd in de schaduw en het gaat eigenlijk wel weer. Vannacht wel slecht geslapen van de hoofdpijn dus ben niet helemaal 100%. Heb maar 4x gekotst dus ga zo ook Iets te eten voor mezelf maken. Toch vind ik het gewoon vervelend die 1-3 dagen in de maand, en onvoorspelbaar ook nog..

Aan de mensen met een spiraal; hoe werkt dat? Ik weet wat het is en hoe het werkt maar ben je gelijk beschermd? Kun je hem eruit halen en hoelang daarna ben je ongeveer vruchtbaar? Wij willen misschien stiekem over een jaar stoppen met anticonceptie..
Geniet van elke dag!
Spiraal hielp bij mij ook niet, ik ben het meest stabiel zonder hormonale anticonceptie.

Ben pas begin 30 dus nog geen overgang in zicht.
Ik ben op mijn 14e aan de pil gegaan omdat ik iedere keer 10 dagen ongesteld was en dan weer aan de middeltjes moest omdat ik bloedarmoede had.....

Inmiddels ben ik 42, 2 gewenste kinderen rijker en na kind 2 begon de migraine. Echt vreselijk.

Tijdens de stopweek, als gevolg v an de hormonen dip zei de huisarts. Toen nog een tijdje doorgeslikt, dus zonder stopweek. Maar daar brak de bloeding en de migraine gewoon doorheen op zijn tijd. Nu ben ik vanaf januari helemaal gestopt met de pil. Ik ben er erg van opgeknapt! Het grappige is dat is nu alleen een paar dagen buikpijn heb rond de eisprong. Bij de menstruatie vergeet ik af en toe gewoon om tampons mee te nemen. Was vroeger echt ondenkbaar omdat ik me altijd heel slecht voelde tijdens deze dagen. Ben nu ook erg regelmatig, precies 4 weken. Dat heb ik nog nooit gehad.

Mijn advies: stoppen met de hormonen!
Herkenbaar! Ik slikte microgynon 30 en het was elke maand raak, daarna overgestapt op een nep-merk van de apotheek want dat moest en toen werd het 1x per week ipv 1x per maand.

Nu ben ik sinds kort aan de prikpil. Dan wordt je (meestal) niet meer ongesteld en heb je geen hormoonschommelingen meer en het bevat geen oestrogeen. Hiermee ben ik van 1x per week migraine weer terug naar 1x per half jaar, ideaal! (ipv de prikpil kun je ook eerst testen met de cerazette/minipil, die bevat ook geen oestrogeen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven