Ik vind mensen snel vies

21-05-2014 14:39 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties en tips.

Ik heb het toch weer verwijderd i.v.m. privacy.
Als jij de was doet, kan jij toch ook wat vaker zijn beddegoed wassen? Kleine moeite groot plezier.
Wat een smeerpoets zeg, ik zou daar ook gek van worden hoor. Gelukkig ga je straks op kamers. Hoe oud is je broertje?
Je gaat op kamers? Zit het gewoon even uit en bidt dat je schone huis/ganggenoten hebt straks.

Ik wist pas wat echt goor was toen ik op kamers ging. Ook gelijk kennis gemaakt met kakkerlakken.
Ik zou juist niet meer zijn beddegoed wassen als hij te lam is om het zelf regelmatig af te halen en te wassen.

Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Waarom doet je vader er niets aan?
Ik vind persoonlijke hygiene toch echt bij de opvoeding horen, daar is je vader wel nalatig in dan.
Tja, je broer ìs gewoon een viezerik. Mijn advies is uit huis gaan, maar dat zit er al aan te komen

Jij zult je broertje niet kunnen veranderen. Dat moet uit hem zelf komen en waarschijnlijk gebeurt dat zodra hij interesse voor meisjes (of jongens) krijgt.

Ik vind het wel vrij bijzonder dat je vader deze viezigheid onder zijn dak goedvindt.

Als je eenmaal uit huis bent, wordt de ergernis minder en jullie band vast gezelliger.

Ondertussen, probeer hem maar niet te veranderen, niet jouw taak en dat gaat je ook niet lukken. Probeer zijn leuke kanten te blijven zien en verheug je op je eigen stek.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Je broer klinkt als een eersteklas smeerpoes. Ik zou er niet graag naast gaan zitten en kan me niet voorstellen dat niemand ooit tegen hem zegt dat hij stinkt etc.

Sterkte, zorg ervoor dat je geen dwangmatige poetser wordt.
Tips om het tot die tijd uit te zitten:

- Het weer is mooi genoeg om je ramen open te gooien. Dus: raam open, kamerdeur dicht. Heb jij frisse lucht.

- Als jij niet op zijn kamer mag komen, dan hij ook niet op de jouwe. Weer een probleem opgelost.

- Laat hem zijn eigen beddengoed maar wassen, onder het mom 'straks doe ik het ook niet meer'.

- Realiseer je dat dit ook een beetje bij de puberteit hoort.

En verder: voor de luchtigheid dit liedje.
Wat vreselijk om je broer zo publiekelijk over de hekel te halen. Jij bent op andere fronten dus bepaald ook niet echt fris, vind je wel?
quote:clemance schreef op 21 mei 2014 @ 14:46:

Als jij de was doet, kan jij toch ook wat vaker zijn beddegoed wassen? Kleine moeite groot plezier.

Ik doe de was, maar ik ga niet de was ophalen uit de slaapkamers. Mensen gooien bij ons thuis netjes de was gescheiden in de wasmand en ik (soms mijn vader) zorg dat het weer netjes naar boven komt. Ik vind niet dat ik zijn beddengoed af moet halen.

quote:Justmaartje123 schreef op 21 mei 2014 @ 14:47:

Wat een smeerpoets zeg, ik zou daar ook gek van worden hoor. Gelukkig ga je straks op kamers. Hoe oud is je broertje?

Hij is 19. Ik ook.

quote:blueeyes*3 schreef op 21 mei 2014 @ 15:03:

Tips om het tot die tijd uit te zitten:

- Het weer is mooi genoeg om je ramen open te gooien. Dus: raam open, kamerdeur dicht. Heb jij frisse lucht.

- Als jij niet op zijn kamer mag komen, dan hij ook niet op de jouwe. Weer een probleem opgelost.

- Laat hem zijn eigen beddengoed maar wassen, onder het mom 'straks doe ik het ook niet meer'.

- Realiseer je dat dit ook een beetje bij de puberteit hoort.

En verder: voor de luchtigheid dit liedje.

Haha dankjewel voor het liedje!

Mijn ramen zijn met dit weer inderdaad de hele dag wagenwijd open (eigenlijk altijd als er iemand thuis is).

Wij zijn overigens gewoon netjes opgevoed, hoor! Beddengoed moesten we netjes in de was doen op vaste dagen, kleding/handdoek/washand in de was, netjes tandenpoetsen, handen wassen, deodorant vanaf de middelbare school etc. hebben we allemaal meegekregen. Mijn zus en ik zijn wel hygiënisch.

Zijn vrienden zijn een beetje van hetzelfde soort als hij haha, dus jammer genoeg neemt hij daar ook niets van mee m.b.t. hygiëne.
Gatver, en je vader doet er niks aan omdat? Is hij hetzelfde in mindere mate ofzo?
quote:Cateautje schreef op 21 mei 2014 @ 15:08:

Wat vreselijk om je broer zo publiekelijk over de hekel te halen. Jij bent op andere fronten dus bepaald ook niet echt fris, vind je wel?

Ben ik met je eens. Ik heb een heel lief broertje, maar dat maakt zijn gedrag niet minder vies.

Ik ben hier anoniem dus niemand weet dat het over mijn broertje gaat, anders zou ik het ook nooit geplaatst hebben.
quote:cookie93 schreef op 21 mei 2014 @ 15:12:

[...]

Ik doe de was, maar ik ga niet de was ophalen uit de slaapkamers. Mensen gooien bij ons thuis netjes de was gescheiden in de wasmand en ik (soms mijn vader) zorg dat het weer netjes naar boven komt. Ik vind niet dat ik zijn beddengoed af moet halen.

[...]

Hij is 19. Ik ook.

[...]

Haha dankjewel voor het liedje!

Mijn ramen zijn met dit weer inderdaad de hele dag wagenwijd open (eigenlijk altijd als er iemand thuis is).

Wij zijn overigens gewoon netjes opgevoed, hoor! Beddengoed moesten we netjes in de was doen op vaste dagen, kleding/handdoek/washand in de was, netjes tandenpoetsen, handen wassen, deodorant vanaf de middelbare school etc. hebben we allemaal meegekregen. Mijn zus en ik zijn wel hygiënisch.

Zijn vrienden zijn een beetje van hetzelfde soort als hij haha, dus jammer genoeg neemt hij daar ook niets van mee m.b.t. hygiëne.Dat is wonderlijk zeg, in januari is je broertje nog 9 en kijk je met hem kinderseries omdat je nog zo kinderlijk bent...
Wat vervelend voor je!

Mijn zusje heeft een tijdje ook zo geleefd, de slaap/sokken lucht kwam onder haar deur door. Bij haar was het gelukkig een (puber) fase, en na een klein jaartje weer over .

Ik zal als ik jou was je slaapkamerdeur gewoon dicht houden. Zo kan de lucht ook niet meer in je slaapkamer komen.

Verder denk (en hoop) ik dat het een soort fase is. Richt je op het positieve van je broertje, en probeer er minder (bewust) mee bezig te zijn. Je broertje komt er vanzelf achter dat je een goede hygiëne moet hebben om een baan of stage te krijgen.

Ik zou de lakens trouwens niet eens durven aan te raken.
I've got nothing to do today but smile.
quote:Anyco schreef op 21 mei 2014 @ 15:21:

[...]

Dat is wonderlijk zeg, in januari is je broertje nog 9 en kijk je met hem kinderseries omdat je nog zo kinderlijk bent...
quote:Anyco schreef op 21 mei 2014 @ 15:21:

Dat is wonderlijk zeg, in januari is je broertje nog 9 en kijk je met hem kinderseries omdat je nog zo kinderlijk bent...Misschien heeft ze twee broertjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 21 mei 2014 @ 15:29:

Misschien heeft ze twee broertjes. Dan is het apart dat ze haar even oude (tweeling?)broer 'broertje' noemt.
Mijn broer is over de 50 en ik heb het altijd over m'n broertje.
quote:vikki schreef op 21 mei 2014 @ 15:34:

Mijn broer is over de 50 en ik heb het altijd over m'n broertje.Ik heb het ook nog wel eens over mijn broertje, maar die is dan ook jonger dan ik. Een broer die even oud is zou ik broer noemen, zeker als er nog een veel jonger broertje bestaat.
Als jij van '93 bent, ben je toch 20 of 21?
quote:riannerianne schreef op 21 mei 2014 @ 15:38:

Als jij van '93 bent, ben je toch 20 of 21?In januari bijna 20 volgens cookie zelf.
*
Ik heb in drie verschillende studentenhuizen gewoond waarvan er één redelijk netjes was. En waar ik mij zo over verbaasde waren het vaak de mannen die schoner waren dan de vrouwen. Dus bereid je maar voor en doe alsjeblieft bezichtigingen als je op kamers gaat wonen.
quote:nessemeisje schreef op 21 mei 2014 @ 14:47:

Je gaat op kamers? Zit het gewoon even uit en bidt dat je schone huis/ganggenoten hebt straks.

Ik wist pas wat echt goor was toen ik op kamers ging. Ook gelijk kennis gemaakt met kakkerlakken. Wij hadden naaktslakken als huisdieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven