Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar, alternatief voor verven

26-05-2014 21:12 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word grijs. Al voor mijn twintigste verscheen de eerste grijze haar, en nu ik twee keer zo oud ben is een goed deel van de haren bovenop mijn hoofd en bij mijn slapen wit. Mijn haar valt nu net over de schouder, heeft flink wat slag, beetje krul en mijn eigen haarkleur is donkerbruin. Sinds tien jaar verf ik mijn haar omdat er toen al niet meer tegenop te plukken viel. Ik doe het meestal zelf, in periodes dat ik meer te besteden heb bij de kapper, en altijd in ongeveer mijn eigen kleur. Soms iets lichter, soms wat goud erin, nummers 4 of 5.

Maar ik ben er zo zat van. Mijn haar groeit razendsnel, en omdat het zo donker is, zie je al heel snel uitgroei. Na een week of drie al zichtbaar als je goed kijkt, en met zes weken is er echt een heel breed "slakkenspoor" bij mijn scheiding te zien. En dan moet ik dus weer aan de kleur.

Ik ben op zoek naar alternatieven. Heeft iemand een goed idee? Gewoon laten uitgroeien lijkt me niks, ben bang dat dat me tien jaar ouder maakt. Bovendien duurt dat met mijn lengte wel een paar jaar. Dus. Kort knippen en dan toch uitgroeien? Blonderen? Highlights? Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Valt wel mee toch ; met 6 weken kleur je het weer. Maar dan zie je toch een paar weken grijs haar er tussen...

Zie jij nog verschil met kapper en zelf doen (wat blijft langer zitten)?
Geen goed idee, sorry, maar zelfde probleem dus ik lees even mee.
Ik vind elke zes weken kleuren niet meevallen... Vind het gedoe. En dan zie ik er dus al een week of twee een beetje onverzorgd uit

Ik zie zelf geen verschil met zelf doen of kapper. Behalve dan in mijn portemonnee: 10 euro vs 45 euro. Kapper beweert dat ze wel verschil kan zien, maar ja, die moet er ook geld aan verdienen.
Denk niet dat er een alternatief is, het is of verven, of grijs worden. Dat laatste is voor mij absoluut geen optie dus ik verf en blijf dat doen. Ik zie er altijd tegenop en naderhand verbaas ik me dat het toch weer zo gebeurd is.
Maar misschien hoeft het kleuren minder vaak als ik bv blondeer?

Je haar zo vaak en lang donker verven schijnt ook niet gezond te zijn. Allerlei stoffen die in je bloed komen waarvan niet duidelijk is wat de gevolgen op lange termijn zijn. Blonderen schijnt alleen slecht te zijn voor je haar, niet voor je lijf.

Niemand een creatief idee?
Misschien een kort kapsel dat zo jong oogt dat het niet geeft dat je deels grijs/wit bent, en er niet meteen tien jaar ouder uitziet?
Ik heb als twintiger mijn haar jarenlang zilvergrijs geverfd, omdat ik dat zo knap vind, dus ik zou het grijs laten, eventueel een mooiere tint grijs laten verven, en dan een knappe snit erin.

Bij blond haar zal je uitgroei minder snel opvallen, maar of dat dan voor de rest goed is voor je langere haar? Met kort haar valt het wel mee.
Met highlights kun je er misschien wat langer mee doen, dan valt de uitgroei niet zo op. Dit is wat een kapper mij adviseerde - maar voorlopig blijf ik nog even zelf verven, bij mij lukt het nog wel elke paar maanden, ik heb meer losse grijze/witte haren dan een echte uitgroei.
Als je ze grijs laat worden zou ik ze sowieso kort laten knippen, lang grijs haar vind ik niet mooi. Kort grijs haar ook niet voor iemand van jouw leeftijd maar als je zo tegen dat verven opziet dan is dat de enige optie.
Hier wat hippere grijze kapsels:

quote:ClaudeFiolle schreef op 26 mei 2014 @ 21:38:

Ik vind elke zes weken kleuren niet meevallen... Vind het gedoe. En dan zie ik er dus al een week of twee een beetje onverzorgd uit

Ik zie zelf geen verschil met zelf doen of kapper. Behalve dan in mijn portemonnee: 10 euro vs 45 euro. Kapper beweert dat ze wel verschil kan zien, maar ja, die moet er ook geld aan verdienen.

Ok, ha ha. Ik verf het ook elke 6 weken en ben in een uur klaar (ik laat het 40-45 min intrekken)/ daarna douchen/ uitspoelen. Bij kapper schijnt t langer te duren en het kost veel meer. En volgens mij is het resultaat wat je zegt hetzelfde. Heb wel eens gehoord dat als je echt grijs bent, je het wel zeker elke 4 weken moet verven.

Ik was bijna dagelijks mijn haar ,heb het idee dat ik daardoor ook sneller moet verven.
Ik heb nog geluk gehad, want bij mij (bijna 45) is de peper en zout-fase pas de laatste maanden goed uitgebroken. Er staat al een paar weken een pakje verf in de badkamer, maar ik twijfel nog, omdat ik bang ben dat ik er dan inderdaad elke maand aan vast zit en dat vinnik nou ook weer zoiets. Ik heb het wel kort laten knippen, maar dat was niet vanwege de grijze haren (ik switch al mijn hele leven tussen lang en kort ).

Maar alternatieven: ik zie ze ook niet. Met blonderen heb je na een paar weken precies hetzelfde probleem lijkt me. Misschien elke keer na drie weken een uitgroeibehandeling? Maar dat is ook weer gedoe. Hoe langer ik hierover nadenk hoe meer ik in de verleiding kom dat pakje verf maar in de badkamer te laten staan en de boel vrolijk te laten vergrijzen .
Of wat extremer, volledig grijs laten worden en er dan een hip kleurtje in om het te verjongen:

Ik hoop dat ik later ook zo'n bos grijs haar kan hebben:

Hoi Fiol Waardeloos he dat grijs worden, en vooral het geklieder met verf.

Ik heb mijn haar een flink stuk lichter geblondeerd, ben nu dus een blonder olifant

Maar dat werkt bij mij perfect, ik ben nu licht bruin. Ik hoef veel minder te verven, dus ben er erg blij mee. En het schijnt volgens mijn omgeving ook nog eens best goed te staan.

Uit laten groeien heb ik ook lang over getwijfeld maar moet er niet aan denken hoe je dan door die enorme uitgroei fase heen moet. Dus dan toch maar blonder en blijven verven.
Optimist tot in de kist!
Vriendin heeft highlights genomen en dat werkt bij haar erg goed.
Ik gebruikte eerst meestal Nutrisse Garnier, laatste tijd meer 'l Oreal, die laatste bevalt toch iets beter.
Alternatieven zijn er weinig; uit laten groeien, maar dat oogt vast niet zo leuk als die hippe meisjes op de foto's, want die zijn fris en 12.

Dan is er de optie highlights (+ eventueel) lowlights inzetten. Dat scheel een week of 2-3 qua uitgroei die minder opvalt tussen verfbeurten, maar is dan weer meer werk om het zelf te doen.

Een tintje of 2 lichter dan je eigen haarkleur scheelt iets qua uitgroei, met de nadruk op íets.

Je kunt kijken of een kleurshampoo (bedoeld om de kleur te verlengen/ intensiveren) helpt.

Een pruik of een hoofddoekje, is dat iets?
Minder vaak wassen (ik was m'n haar max 2x per week). Eventueel een thuiskapper laten komen. Die van mij komt om de 5 weken, zet m'n kleur er in en gaat weer weg, na een half uurtje uitspoelen onder de douche en klaar is Kees. Kost me ¤ 12 per keer.
I would rather shit in my hands and clap
Mijn favoriete verf is ook L'Oreal. Meestal Excellence, soms Preference.

Ja, dat die hippe kapsels die nephthys plakt niet oma-achtig ogen komt vast voor een groot deel omdat de modellen twintig zijn...

Misschien dan toch over naar lichtbruin, zoals Olifantje (zwaai!) voorstelt? Dan heb je minder contrast met grijze uitgroei, en voorkom je dat je uitgroei ineens heel zwart lijkt, wat zou kunnen als je gaat blonderen.

Of toch de niqaab van MevrouwDeKees...
Een coupe soleil in het grijs van je uitgroei?
quote:tialtngo schreef op 26 mei 2014 @ 22:10:

Minder vaak wassen (ik was m'n haar max 2x per week). Eventueel een thuiskapper laten komen. Die van mij komt om de 5 weken, zet m'n kleur er in en gaat weer weg, na een half uurtje uitspoelen onder de douche en klaar is Kees. Kost me ¤ 12 per keer.Ik was meestal eens in de week, dus daar ligt het niet aan. En als ik zo vrij mag zijn, het helpt jou kennelijk ook niet, want je verft nog vaker dan ik
Ik doe de uitgroei altijd met mascara dan kan ik het verven 2 weken uitstellen.

Stom gekloot is het idd. Ik heb 3 keer alleen de uitgroei gedaan maar nu toch maar weer een keer alles. Mijn haar is ook donkerbruin en ik had de uitgroei wat minder donker geverfd dat scheelt wel wat maar nu weer alles donkerbruin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nous, ben je niet bang voor donkere straaltjes op je voorhoofd? Bij een onverwachte stortbui? Dat zou mijn angst zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven