'ze heeft randjes'

07-07-2008 11:50 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een hele rare vraag.

Een hele tijd geleden hadden een paar mannelijke collega's een gesprek over of Daphne Bunskoek nou wel of niet een leuke vrouw is. Ze waren het met elkaar eens dat ze haat maar zo-zo vonden, want : " ze heeft een beetje randjes ".

De heren weigerden vervolgens om aan mij uit te leggen wat ze daar onder verstonden.

Los van de kinderachtigheid van t geheel, en t feit dat ik Daphne Bunskoek juist wél leuke vrouw vind, wil ik nu zo onderhand wel eens weten wat het betekent als een vrouw 'randjes' heeft.

Heeft er iemand n idee / wild guess?

Het enige wat ik kan bedenken is ranjes onder haar nagels, maar daar heb ik daphne nog nooit op betrapt.

(NB, ik weet ook niet of it op beautypeiler thuis hoort, misschien ging t wel om karakter, geen idee)
Ik denk dat ik hem vat. Ik stem op Jochem van Gelder!
The time is now
Randjes heeft NIETS met gedrag te maken. Sommige heel aardige mensen hebben het ook. Daar kun je dus wel prima de kroeg mee in, maar je moet er niet mee de koffer in duiken, daar zijn randjes een enorme afknapper!

Dit zo terug lezend kan ik best begrijpen dat het wat lastig te volgen is...
oh. geen gedrag. niks specifieks uiterlijk, maar een 'type' dus?
quote:Costello schreef op 07 juli 2008 @ 12:09:

Randjes heeft NIETS met gedrag te maken. Sommige heel aardige mensen hebben het ook. Daar kun je dus wel prima de kroeg mee in, maar je moet er niet mee de koffer in duiken, daar zijn randjes een enorme afknapper!

Dit zo terug lezend kan ik best begrijpen dat het wat lastig te volgen is...Intrigerend iets. Is het dat onnoembare gevoel dat iets je tegenstaat in een ander ondanks dat je verder diegene sympathiek vindt? Dus geen algehele afwijzing, helemaal niet, maar ook net niet de volledige "omarming" van iemand?
quote:Costello schreef op 07 juli 2008 @ 12:09:

Dit zo terug lezend kan ik best begrijpen dat het wat lastig te volgen is...

Ja, je bazelt maar wat.

Heb jij misschien last van ewqeqeqe?
Gewoon a-seksueel aantrekkelijk dus. Iemand waar je heel goed bevriend mee kan zijn, maar seksuele gedachtes lijken euh... ongepast.

Dat begrijp ik dan niet bij Daphne...
The time is now
Gewoon net niet dus? Ja, dan snap ik 'm nog steeds. Dat is dan voor mij niet Kluun want hij is het niet net niet maar HELEMAAL NIET!!! Bah....walgelijke vent.

Jochem...ja... Of Michale Douglas, die heeft ook randjes...brrr...
Yep. Onbewust verdelen jullie (om maar even te polariseren) de mannen toch ook in in bepaalde categorieen? Op allerlei ondefinieerbare eigenschappen?

Nou, bij het onbewust indelen van vrouwen in verschillende types vormen de vrouwen met randjes bijna een aparte categorie. Ik had het nog nooit zo horen zeggen, maar weet wel direct wat er bedoeld wordt!

Mijn zusje bijvoorbeeld heeft randjes. Om maar aan te geven dat het ab-so-luut niet gedrags- danwel sexgerelateerds is.

Ik laat jullie nog even spartelen (wees gerust, i'll spill the beans shortly)
Wij hebben het ook wel eens over randjes.

Die Nikki van de vorige Idols, méga randjes. Sanne Wallis de Vries ook en zo zijn er meer. Het valt lastig uit te leggen, je hebt het of je hebt het niet. Bij mannen gebruiken we het eigenlijk nooit al zouden die ook randjes kunnen hebben. Jochum Meijer (oid) bijvoorbeeld.

Tsja.
Costello, kende en gebruikte jij trouwens t begrip randjes al, of omschrijf je wat je denk dat mijn collegas bedoelen, afgaand op wat ik opschreef?
Ik vind dat jij randjes hebt Castello.
Ik vind Sarah Kroos soms wel leuk, lijkt me lachen om mee te gaan stappen...maar net iets te grof, iets te druk, iets te niet vrouw.... Dat versta ik onder randjes, onder andere.
Ik had er nog nooit van gehoord. Ik ben benieuwd naar wat je gaat zeggen wanneer je de beans spillt Costello want ik vind het een leuke uitdrukking maar ik wil wel zeker weten dat ik 'm geheel correct gebruik .
anoniem_3467 wijzigde dit bericht op 07-07-2008 12:17
Reden: benieuwd zelfs
% gewijzigd
quote:shining schreef op 07 juli 2008 @ 12:15:

Ik vind dat jij randjes hebt Castello.Eens, dat geheimzinnige gedoe is inderdaad erg randerig...
lilly, jij beschrijft volgensmij mensen die niet uitgesproken lelijk zijn, maar ook niet aantrekkelijk.

maar daar vind ik daphne niet bij horen. Toch?

of vind jij ook dat Daphne randjes heeft?

Guus meeuwis?
Als ik het goed begrepen heb vind ik persoonlijk Guus Meeuwis geen randjes hebben ondanks dat ik er niet pardoes mee in bed zou springen en ik hem verder wel sympathiek vind.
Heb die term ook nog nooit gehoord, maar vindt het wel een hele goede. Voelde ook wel meteen aan wat hiermee bedoelt is...... zou het zijn dat ikzelf soms een vrouw met randje ben. Of bedoelen 'zij' gewoon tandjes...... iemand die best wel eens 'terugbijt', dus niet ieder vent durft zich zijn vingers aan mijn 'randjes' open te halen,......maar dat zijn dan mss ook wel diegenen waar je de juiste klik niet mee krijgt. Maar wel leuk gevonden.......vrouw met randjes
Het is dus niet dat het niet je type is. Het gaat verder dan dat. Of heb ik het verkeerd begrepen? Hmm, leuk dit.
Gun mij mijn lolletje! Het is erg leuk om jullie te zien raden.

Ook ben ik erg benieuwd of deze term straks unisex blijkt te zijn!

Moet nu toch weer even aan de slag, om 1500u exact zal ik de definitie hier plempen.

Tot uw dienst!

(b.t.w. shining; ik heb ze niet)
Ik heb ook tandjes Libby maar als ik mannen om mij heen mag geloven, heb ik het vermoeden dat ik geen randjes heb .
Hmm, ik denk eigenlijk aan niet echt vrouwelijke vrouwen (zoals Sarah kroos, die is het gewoon net niet).

Maar daar valt Daphne Bunskoek toch niet onder?
Ja, het kan volgens mij best wel je type zijn, maar toch is er iets wat je weerhoudt..... waardoor je voorzichtig bent.... maar het is wachten op het verlossende woord van Costello...... wij zijn tenslotte nu het 'lijdende voorwerp"....
Dat bepalen anderen wel Costello
Dat dacht ik ook even yoyo, maar ik vind Daphne juist héél vrouwelijk.
The time is now
quote:Feliciaatje schreef op 07 juli 2008 @ 12:23:

Ik heb ook tandjes Libby maar als ik mannen om mij heen mag geloven, heb ik het vermoeden dat ik geen randjes heb .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven