Internetdating: tips voor twee zoekende vrienden?

06-07-2008 11:03 131 berichten
Twee vrienden van mij gooien regelmatig een hengeltje uit op een datingsite. Een is nogal verlegen en serieus, en heeft nog nooit een relatie gehad. De ander is een jong gescheiden vader die heel graag weer iemand wil leren kennen, maar noodgedwongen in het oosten van het land woont, terwijl hij zelf uit het westen komt en wat minder aansluiting heeft met Tukkers.

Het internetdaten - hoewel het van het daten zelden komt - bevalt ze slecht. Vrouwen reageren niet of heel achteloos op uitnodigingen, laten lang niets van zich horen na de eerste keer en gedragen zich als een prinses op de erwt.

Misschien doen ze wel iets verkeerd, en willen ze te graag. Hebben jullie tips voor mijn twee vrienden, zijn er klassieke fouten die veel mannen maken? Of hebben jullie dezelfde ervaringen met mannen en zitten er gewoon vele rare mensen op die sites?
Alle reacties Link kopieren
Langzaamaan begint mij wel het gevoel te bekruipen dat mannen wellicht iets te veel waarde hechten aan zo'n date...

Man pleegt zelfmoord na mislukte date- Volkskrant
Zo heb ik ook een goede vriend.

Leuk gozer, niet moeders mooiste maar geen monster ofzo... doorsnee. Er zit geen vlieg kwaad in die jongen, altijd even aardig en gezellig en toch mist hij iets. Hij heeft ook nog nooit een vriendin gehad. Hij zegt zelf dat hij te verlegen is om op meisjes af te stappen.

Dan hoef je voor mij geen Brad Pitt te zijn, maar als iemand iets aparts heeft en je niet aanspreekt met een saai gesprekje als: "Wat doe je in het dagelijks leven?" dan kan het evengoed toch leuk klikken!
quote:Zamirah schreef op 07 juli 2008 @ 13:55:

[...]Al is een man nog zo aardig, slim, welbespraakt, ontwikkeld, creatief ( voor mij heel belangrijk, van saaiheid en éénheidsworst val ik in slaap) origineel, bereisd, grappig, sympathiek en trouw, wanneer de chemie ontbreekt wordt het nooit wat.

Helemaal mee eens

Heb ooit, tegen mijn gevoel in, meerdere keren met iemand afgesproken. (Ik vond hem echt hèèl aardig, maar meer ook niet).

Big mistake. Dat werkt voor mij niet.

Chemie is onontbeerlijk. Voor mij althans.
Dat is inderdaad een heel saaie vraag, yoyo. Vooral dat 'in het dagelijks leven'. Dan kun je nog beter vragen wat je in het nachtelijk leven doet.
quote:DorothyGale schreef op 07 juli 2008 @ 14:41:

Langzaamaan begint mij wel het gevoel te bekruipen dat mannen wellicht iets te veel waarde hechten aan zo'n date...

Man pleegt zelfmoord na mislukte date- VolkskrantEén afwijzing te veel, waarschijnlijk.
Frits,

Je vrienden zouden ook eens kritisch kunnen kijken naar welke datingsite ze gebruiken. Relatieplanet e.d. waren mij allemaal te massaal en dubieus. Ik heb ooit een profiel gehad op crosspoint (voor het geval ze geloven), en anders was ik gegaan naar een site specifiek voor hogeropgeleiden.

Als je vrienden dyslectisch o.i.d. zijn, moeten ze hun teksten eerst even door de spellingscontrole van hun tekstverwerker halen. Niets is zo moeilijk overheen te stappen als een moeilijk leesbare tekst.

Inderdaad, wees persoonlijk. Mijn vriend ken ik van een newsgroep waar we beiden al meer dan een jaar rondliepen. Hij vond mij leuk (wist ik niet), maar ik had geen mening over hem omdat hij altijd heel zakelijk en eigenlijk nooit offtopic postte. Pas toen hij zich een keer verveelde en een hilarisch verslag over zijn strijkgoed had geschreven, toen zag ik hem pas. (Overigens: hij woont 170 km noordelijker, dus het kan wel :o)

Misschien is daten net als solliciteren. Alles moet persoonlijk en specifiek op de vacature zijn aangepast. Dus met een standaard CV en een standaardbriefje kom je er niet. Het CV pas je aan op de functieomschrijving, en de brief ook. Als je vrienden wel goed zijn in solliciteren, zou je misschien als tip mee kunnen geven dat ze dezelfde effort erin moeten steken. Dus selectief zijn in reageren, maar dan wel echt reageren op de persoon zelf.

Nog een tip: kies iemand die al een tijdje een profiel heeft, nieuwelingen worden inderdaad overspoeld door reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven