verkoudheid of wat ?
donderdag 29 mei 2014 om 09:52
Pfffff, ik ben het zat zeg !!!!
Vrijdag kreeg ik keelpijn, zaterdag en zondag kwam daar een snotneus bij. Maandag, dinsdag en woensdag lag ik in bed met koorts en migraine. Sinds gisterenavond ben ik ook vreselijk hard beginnen hoesten. Man, ik hoestte deze nacht zowat de ziel uit m'n lijf. Nu krijg ik er nog diarree bovenop.
Ik dacht, 't is gewoon een fikse verkoudheid, even wat rusten en 't komt wel goed... Nu vraag ik me inmiddels af of er niet meer aan de hand is ?
Deze week natuurlijk net weer geen huisarts meer te bereiken (feestdag, verlof)
Vrijdag kreeg ik keelpijn, zaterdag en zondag kwam daar een snotneus bij. Maandag, dinsdag en woensdag lag ik in bed met koorts en migraine. Sinds gisterenavond ben ik ook vreselijk hard beginnen hoesten. Man, ik hoestte deze nacht zowat de ziel uit m'n lijf. Nu krijg ik er nog diarree bovenop.
Ik dacht, 't is gewoon een fikse verkoudheid, even wat rusten en 't komt wel goed... Nu vraag ik me inmiddels af of er niet meer aan de hand is ?
Deze week natuurlijk net weer geen huisarts meer te bereiken (feestdag, verlof)
donderdag 29 mei 2014 om 10:07
Ik denk gewoon virus idd, ik heb het ook gehad (buikpijn/diarree/neusverkouden/hoesten/keelpijn-combi) alleen wat minder heftig gelukkig. Maar als jij je zorgen maakt moet je contact opnemen met een arts. Gewoon even bellen is voldoende, en dan vertellen ze je dat je moet uitzieken en terugbellen als je hoge koorts blijft houden ed maar toch

donderdag 29 mei 2014 om 10:21
Ik ren niet zo snel naar de dokter met verkoudheid of griep oid. HA kan er inderdaad ook geen wondermiddel voor geven.
Maar amai, een klein virusJE is het niet. Het verdient respect alleszins. Mijn huisgenoten snotteren ook wat in het rond, maar ik strompel al dagen van de zetel naar mijn bed en nu ook nog eens af en toe met spoed naar de WC. De combi hoesten/diarree vind ik wat vreemd.
Maar amai, een klein virusJE is het niet. Het verdient respect alleszins. Mijn huisgenoten snotteren ook wat in het rond, maar ik strompel al dagen van de zetel naar mijn bed en nu ook nog eens af en toe met spoed naar de WC. De combi hoesten/diarree vind ik wat vreemd.
donderdag 29 mei 2014 om 10:29
Ik had dit ook allemaal en bleek een longontsteking te hebben, dus sommige reacties zijn enigszins overdreven.
Als je meerdere dagen hoge koorts hebt (dus 39,5+) en je hoest groen slijm op dan bel je de huisartsenpost. Antibiotica en je bent er zo bovenop.
Heb je deze klachten niet dan zal het of een fikse verkoudheid zijn of griep dat is een virus en moet je uitzieken.
Als je meerdere dagen hoge koorts hebt (dus 39,5+) en je hoest groen slijm op dan bel je de huisartsenpost. Antibiotica en je bent er zo bovenop.
Heb je deze klachten niet dan zal het of een fikse verkoudheid zijn of griep dat is een virus en moet je uitzieken.

donderdag 29 mei 2014 om 10:30
quote:katrien1974 schreef op 29 mei 2014 @ 10:29:
Ik had dit ook allemaal en bleek een longontsteking te hebben, dus sommige reacties zijn enigszins overdreven.
Ik lees nergens dat TO hoge koorts heeft en groen slijm ophoest.
Had jij ook diarree van je longontsteking? En keelpijn?
Ik lees nergens dat TO hoge koorts heeft en groen slijm ophoest.
Had jij ook diarree van je longontsteking? En keelpijn?
donderdag 29 mei 2014 om 11:36
donderdag 29 mei 2014 om 11:45