Anorexia ?
zaterdag 31 mei 2014 om 21:20
Hoi , ik heb een klein probleempje.
Ik ben 16, mijn lengte is 1.67 m en ik weeg 46.
Ik weet dat dit eigenlijk best ondergewicht is maar soms vind ik mezelf toch dik. Ik ontbijt de laatste tijd niet meer omdat ik bang ben om sneller aan te komen. Ook laat ik vaak mijn eten liggen 's avonds en op school gooi ik altijd mijn brood weg. Ik heb op die momenten wel honger maar eet het niet aangezien ik bang ben om aan te komen.
Mijn vraag is: heb ik nu anorexia?
Ik ben 16, mijn lengte is 1.67 m en ik weeg 46.
Ik weet dat dit eigenlijk best ondergewicht is maar soms vind ik mezelf toch dik. Ik ontbijt de laatste tijd niet meer omdat ik bang ben om sneller aan te komen. Ook laat ik vaak mijn eten liggen 's avonds en op school gooi ik altijd mijn brood weg. Ik heb op die momenten wel honger maar eet het niet aangezien ik bang ben om aan te komen.
Mijn vraag is: heb ik nu anorexia?

zaterdag 31 mei 2014 om 21:25
Vertel dit aan je ouders. Maak een afspraak met de huisarts. je hebt geen gezonde relatie met eten in elk geval, op basis van wat je hier schrijft. Je lijf is nog in ontwikkeling en heeft brandstof nodig om je te maken tot een mooie jonge vrouw. Je kunt hier serieuze problemen mee krijgen als je dit niet aanpakt.
Vertel nu tegen je ouders dat je bang bent om aan te komen en dat je hulp nodig hebt. Schaam je niet, zorg goed voor jezelf
Vertel nu tegen je ouders dat je bang bent om aan te komen en dat je hulp nodig hebt. Schaam je niet, zorg goed voor jezelf

zaterdag 31 mei 2014 om 21:26
Ik denk dat je dit eens heel snel moet gaan bespreken met je huisarts.
In ieder geval ben je ongezond bezig, zo te zien eet je vrijwel niets. Als je dat lang genoeg volhoudt begint je lichaam zichzelf op te eten, je menstrueert uiteindelijk niet meer, je haar gaat uitvallen, je tanden en kiezen idem en je organen geven het op. Zoek hulp.
In ieder geval ben je ongezond bezig, zo te zien eet je vrijwel niets. Als je dat lang genoeg volhoudt begint je lichaam zichzelf op te eten, je menstrueert uiteindelijk niet meer, je haar gaat uitvallen, je tanden en kiezen idem en je organen geven het op. Zoek hulp.
verba volant, scripta manent.

zaterdag 31 mei 2014 om 21:30
je BMI is 16,5
de kritieke ondergrens is ongeveer 17,5
vanaf 16 krijg je ook last van overbeharing omdat je lichaam van gekkigheid niet meer weet hoe het zichzelf warm moet houden zonder vet.
Verder zal je wel last hebben van
bloeddrukproblemen, menstruatiestoornissen, bloedarmoede, vermoeidheid, letargie, kou.
Op den duur: hartfalen, onvruchtbaarheid, botontkalking en nog veel meer.
de kritieke ondergrens is ongeveer 17,5
vanaf 16 krijg je ook last van overbeharing omdat je lichaam van gekkigheid niet meer weet hoe het zichzelf warm moet houden zonder vet.
Verder zal je wel last hebben van
bloeddrukproblemen, menstruatiestoornissen, bloedarmoede, vermoeidheid, letargie, kou.
Op den duur: hartfalen, onvruchtbaarheid, botontkalking en nog veel meer.

zaterdag 31 mei 2014 om 23:04
Volgens mij voldoe je niet aan de leeftijdscriteria van dit forum
Probeer het eens op www.tienerproblemen.nl
Probeer het eens op www.tienerproblemen.nl
Niet geschoten is altijd mis
zaterdag 31 mei 2014 om 23:57
@bitje93.. Lekker tactisch!
Lizanne..
Er is heel veel wat ik hier over kan schrijven,maar ik denk dat je diep in je hart wel weet dat het niet goed met je gaat.
Je hebt in elk geval geen gezonde relatie met eten en dus een eetprobleem.
Of je een eetstoornis (bijv anorexia, maar nao zou ook kunnen) hebt, kan alleen de dokter vast stellen...
Succes bij de huisarts!
Lizanne..
Er is heel veel wat ik hier over kan schrijven,maar ik denk dat je diep in je hart wel weet dat het niet goed met je gaat.
Je hebt in elk geval geen gezonde relatie met eten en dus een eetprobleem.
Of je een eetstoornis (bijv anorexia, maar nao zou ook kunnen) hebt, kan alleen de dokter vast stellen...
Succes bij de huisarts!
zondag 1 juni 2014 om 00:23

zondag 1 juni 2014 om 22:52
Je ontbijt niet, je gooit je lunch weg en avond eten sla je ook regelmatig over?
Meid volgens mij hoeven wij jou niet te vertellen dat je anorexia heb, dat wist jij zelf ook al.
Dus ga naar je ouders, huisarts, vertrouwenspersoon of bel met de kindertelefoon, doe er iets aan. Want doe je er niks aan dan ga je er langzaam dood aan!
Meid volgens mij hoeven wij jou niet te vertellen dat je anorexia heb, dat wist jij zelf ook al.
Dus ga naar je ouders, huisarts, vertrouwenspersoon of bel met de kindertelefoon, doe er iets aan. Want doe je er niks aan dan ga je er langzaam dood aan!
maandag 2 juni 2014 om 18:49

maandag 2 juni 2014 om 18:54
maandag 2 juni 2014 om 18:57
Wat wil je met het antwoord, Lizanne. Ik heb zelf jarenlang een hele zware eetstoornis gehad en geloof me, daar word je niet gelukkiger van. Enne.... stoppen met eten, te weinig eten, dan gaat je verbranding/stofwisseling van op de loop en kom je juist aan, als je wel iets eet. Zoek hulp, zoek een gezond eetpatroon, doe een paar keer per week aan sport (dus niet abnormaal veel sporten, dat deed ik zelf wel namelijk) en probeer te achterhalen waarom je zo bang bent 'dikker' te worden of een normaler gewicht te hebben. Dus doe iets, meisje, voor jezelf, want dan ben je waard!