Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:mariamm schreef op 04 juni 2014 @ 03:08:

De Koran is een wonder afkomstig van de Schepper

"Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) niet van bij Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden." (soera Nisaa 4, vers 82)

Wetende dat in veel boeken de schrijver vaak in de introductie van het boek zichzelf excuseert voor de fouten en tekortkomingen die hij gemaakt heeft, beweert de Koran op indirecte wijze dat er geen tegenstrijdigheden te vinden zijn. Wanneer men dit onderzoekt ziet men in dat inderdaad in dit boek geen tegenstrijdigheden te vinden zijn zoals in de Bijbel wel het geval is.

Verder in de Koran wordt de mensheid uitgedaagd om een gelijke Koran voort te brengen om daarmee te zien of de Koran wel of niet afkomstig van de Schepper is. In de soera Israa wordt gezegd:

"Zeg (O Mohammed): Als de mensen en de Djin`s zich zouden verzamelen om het gelijke van deze Koran te maken; dan kunnen zij niet het daaraan gelijke komen, zelfs al zouden zij elkaars helpers zijn." (soera Israa 17, vers 88)

Daarna verscherpt de Koran de uitdaging door het te reduceren tot enkel tien hoofdstukken uit het boek:

"Zeggen zij: "Hij heeft dit (de Koran) verzonnen?" Antwoord: "Breng dan tien dergelijke verzonnen hoofdstukken voort en roept buiten Allah wie gij kunt, als gij waarachtig zijt." ( Soera Hoed 11, vers 13)

Uiteindelijk wanneer ook deze uitdaging te groot blijkt te zijn voor de gehele mensheid en Djinn tezamen komt de laatste uitdaging:

"En, indien u in twijfel verkeert omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar (Mohammed) hebben geopenbaard, probeer dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roep uw helpers buiten Allah, als u waarachtig bent. Maar, indien u het niet kunt doen - en u zult het nooit kunnen doen - wacht u dan voor het vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, waarin mensen en stenen als brandstof dienen." (soera Al Baqara 2, vers 23 en 24)

De mensheid en de Djinn tezamen worden uitgedaagd om maarliefst een hoofdstuk gelijk aan een van de hoofdstukken van de Koran voort te brengen. Het kleinste hoofdstuk in de Koran is Al Kawthar welke bestaat uit slechts drie versregels.En dat vind jij normaal Mariamm, dat er een vuur voor ongelovigen wordt bereid?
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:mariamm schreef op 04 juni 2014 @ 12:57:

Je kunt wel met je ogen draaien, maar weet dat je leven in een ogenwenk voorbij kan zijn. Zolang jij niet met harde bewijzen kunt komen dat er geen God bestaat, zo ik me gedeisd houden als ik jou was.

Je zult zeker rekenschap moeten afleggen voor je leven hier op aarde en wat je gezegd en gedaan hebt.

Je kunt ook niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent en dat er geen bewijzen tot jou zijn gekomen.

Je hebt hersens gekregen en een gezond verstand, in plaats van onzin en haat hier uit te kramen kun je beter op zoek gaan naar de waarheid. Niet de waarheid van de mensen en de media, maar de waarheid van jouw Schepper.

Dus jouw geloof komt slechts voort uit angst?

En haat? Hoeveel haat komt er wel niet voort uit extremistische moslims?
quote:dubicras schreef op 04 juni 2014 @ 12:48:

Irrelevante post.

Maken we zelf wel uit.quote:dubicras schreef op 04 juni 2014 @ 12:48:

Klassieke drogreden. Op basis van een misdrijf mag je geen conclusie trekken over een populatie, religie of wat dan ook. Dit is een zaak op zich, zo moet en zal hij door de politie onderzocht en behandeld worden.

Je gedraagt je hier op het forum als de zelfbenoemde moraal- en gedachtenpolitie.

Wat forummers wél/niet mogen denken, of welke conclusies ze van jou wél/niet 'mogen' trekken, is jouw zaak niet uiteraard. Over 'irrelevante bijdragen' gesproken.

Jouw 'tolerantie' werkt duidelijk maar één kant op.

Op basis van een misdrijf mag je geen conclusie trekken over een populatie, religie of wat dan ook.Een moslim moeder doet een uitspraak in het artikel:

"Bij ons is maagdelijkheid heel speciaal. Als je die niet meer hebt, dan ben je zo goed als dood"

Deze moslima spreekt voor een hele groep. Om begrijpelijk te maken waarom het voorval niet naar buiten mocht komen.

Ze geeft zélf informatie over 'een hele populatie'/'religie', op basis waarvan buitenstaanders conclusies kunnen trekken. Dat was ook precies haar bedoeling.

Ook de link met Femke Halsema is gebakken lucht, je gooit maar lukraak verzonnen feitjes op het net.

Dat zijn helaas de feiten. Steeds heel hard roepen dat iets 'niet waar' is, maakt het niet minder waar.

Laten we de discussie puur en feitelijk houden.

Ga je gang.

Tot nu toe ben je zélf alleen reactief aanwezig.

Als een ware zelfbenoemde forum-, gedachten- en moraalpolitie, reageer je slechts op wat er volgens jou niet/wel geschreven mag worden. Of niet/wel gelinkt, gedacht of geconcludeerd mag worden.

Dat malle wappervingertje van jou boeit niemand.

quote:kvdt76 schreef op 04 juni 2014 @ 13:35:

[...]

Dus jouw geloof komt slechts voort uit angst?

En haat? Hoeveel haat komt er wel niet voort uit extremistische moslims?Is niet ieder geloof gebaseerd op angst? De dreiging van hel en verdoemenis, vagevuur, de duivel. Stuk voor stuk verzinsels van één of andere slimmerd die het een geweldige manier vond om de mensen onder de duim te houden. Nu zullen er wel weer mensen opstaan die menen dat zonder religie er een anarchie heerst maar de mens is heel goed in staat tot zelfregulering. Helaas hebben heel veel mensen dankzij hun geloof een rood waas voor hun ogen, ze zien de dingen niet helder omdat ze niet zelf mogen denken.
verba volant, scripta manent.
quote:dubicras schreef op 04 juni 2014 @ 12:51:

[...]

Weer een irrelevante post. Zie ook mijn reactie hierboven.

Beste mensen, ik ben niet geïnteresseerd in jullie anekdotes, losse artikelen, en 'feitjes' uit schimmige blogs om een standpunt te verdedigen. Jullie drogredenen, de wet van de kleine getallen, bewijzen helemaal niets, het spijt me echt dit te moeten melden. Als je iets probeert aan te tonen, moet je dat staven met cijfers, onderbouwd onderzoek, bijvoorbeeld d.m.v. een aselecte steekproef. Jij bent echte te grappig!
Als je ergens wordt geboren, dan word je geboren binnen een bepaald geloofssysteem. Je bent een blanco kind, waarbij de opvoeders een belangrijke bijdrage leveren aan wie je uiteindelijk wordt en wat je uiteindelijk denkt.

Veel gelovigen gaan er vanuit dat hun woord verspreid moet worden, al dan niet met dwang en dat degenen die "niet bereikt" worden, of sowieso gedood vanwege ander geloof, in de hel komen.

Ik heb mij verdiept in heel veel geloven, ik kom zelf overigens uit een christelijke familie maar ik wil niet behoren tot een groepering waarin anderen zeggen wat ik zou moeten denken of voelen of wat er in mijn hart en ziel zou zitten.

In mijn hart voel ik namelijk liefde voor de schepping, voor iedereen, voor alles, voel ik eenheid. Daaruit probeer ik te leven en goed te doen. Ik heb mij op alle mogelijke manieren geprobeerd te vereenzelvigen met een geloof, ik kan mij vinden in veel van de gebruiken, in veel wat er gezegd wordt over goed doen voor iedereen, over zuiver leven.

Een geloof is echter niet bedoeld om anderen te dwingen of te onderdrukken. Een geloof moet uit iemand zelf komen, daarin kunnen bepaalde woorden, boeken, mensen een leidraad zijn maar je kan een geloof niet verplichten.

Ik ken meerdere mensen uit meerdere geloven die geloven in een hel, die vinden dat anderen ongelovige honden zijn waar je ver van moet blijven of uit moet roeien. Geen enkele porie in mijn lichaam, geen enkele gedachte in mijn hoofd, mijn hart niet, mijn ziel niet, mijn verstand niet, kan zich daarin vinden.

Alle mensen komen uit het stof van de aarde met een ziel die verbonden is met alles en iedereen, iedereen verdient liefde waarbij ze hun eigen omstandigheden waaronder ze geboren worden en in op groeien niet kunnen kiezen.

Niemand verdient het om als baby bij voorbaat gedoemd te zijn om in een hel te branden of later afgemaakt te worden omdat hij geen weg kan vinden naar het/een geloof. Niemand hoort opdracht te krijgen anderen te kleineren, opdracht te krijgen hen te doden, te mishandelen, te verkrachten, anderen te zien als minderwaardig, te verbieden om om anderen te geven of van hen te houden, hen te dwingen tot dingen te doen die zij niet in hun hart of ziel voelen.

Dat is míjn geloof wat ik door mijn aderen voel stromen, zie in de zon die op de aarde neerschijnt, de onschuldige glimlach van een kind. En hopelijk vinden anderen deze liefde, dit mededogen, dit geluk, dit kostbare geschenk om het leven op aarde in harmonie en vrede met iedereen te leven, in het nu! en tegelijkertijd de oneindigheid.
Mooie post paekzwart zeg ik als Katholiek..
quote:malu3 schreef op 04 juni 2014 @ 13:57:

[...]

Jij bent echte te grappig!Malu! Dit MAG DUS NIET! Dit is een irrelevante post. Hierin ben ik niet geïnteresseerd.

quote:malu3 schreef op 04 juni 2014 @ 13:57:

[...]

Jij bent echte te grappig!Niet teveel aanmoedigen.
odi et amo
quote:diamond-gloss schreef op 04 juni 2014 @ 14:13:

Mooie post paekzwart zeg ik als Katholiek..

Inderdaad! genoeg argumenten om kinderen tot 18 geheel te vrijwaarden van iedere religie of geloofsovertuiging.

Niemand verdient het namelijk om bang te worden gemaakt met hel dood en verderf zonder enige bewijslast.
quote:noesa schreef op 04 juni 2014 @ 14:14:

[...]

Malu! Dit MAG NIET! Dit is een irrelevante post. Hierin ben ik niet geïnteresseerd.

[img]http://www.geenstijl.nl/archives/images ... erw00t.gif[/img]Oooooo, sorry. Ik ben nog niet helemaal gewend aan de nieuwe spelregels die Dubicras zojuist ingevoerd heeft
quote:mariamm schreef op 04 juni 2014 @ 12:57:

Je kunt wel met je ogen draaien, maar weet dat je leven in een ogenwenk voorbij kan zijn. Zolang jij niet met harde bewijzen kunt komen dat er geen God bestaat, zo ik me gedeisd houden als ik jou was.

Gaan we dreigen? Mag dat wel van God?

Je zult zeker rekenschap moeten afleggen voor je leven hier op aarde en wat je gezegd en gedaan hebt.

Hahahaha, dan wens ik vele, vele moslims erg veel succes en sterkte. Want wat is dat voor "jury" die kennelijk twee duimpjes omhoog steekt als je een ander mens onthoofd, stenigt, mishandelt, onschuldige mensen doodschiet, bussen opblaast, etc. Wat is dat voor God die toejuicht dat je een of andere achterlijke haatbaard achterna loopt in plaats van de hersen te gebruiken die Hij je heeft gegeven?

Je kunt ook niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent en dat er geen bewijzen tot jou zijn gekomen.

Bewijzen? Welke bewijzen? Het enige wat bepaalde gelovigen bewijzen is dat ze fanatieke dombo's zijn. Anders zou je je leven en je handelingen niet zo naar een boekje laten hangen.Je hebt hersens gekregen en een gezond verstand, in plaats van onzin en haat hier uit te kramen kun je beter op zoek gaan naar de waarheid. Niet de waarheid van de mensen en de media, maar de waarheid van jouw Schepper.

Maar jij hebt een geloof nodig om goed te doen? Dat is typisch. Ik heb daar nou juist mijn gezonde verstand voor. En normen en waarden die ik van mijn omgeving (o.a. ongelovige ouders) heb meegekregen, maar types als jij hebben een profeet, God en een imam nodig die je verteld hoe je je netjes moet gedragen. Kijk, daar gaat het dus mis. Je zou zelf moeten kunnen bedenken dat het oké is om aan armen te schenken, om goed te zijn voor je ouders, etc en niet omdat je bang bent dat je na je dood op je donder krijgt.
quote:glaas_beer schreef op 04 juni 2014 @ 14:20:

[...]

Inderdaad! genoeg argumenten om kinderen tot 18 geheel te vrijwaarden van iedere religie of geloofsovertuiging.

Niemand verdient het namelijk om bang te worden gemaakt met hel dood en verderf zonder enige bewijslast.Helemaal mee eens zeg ik ook weer als katholiek zijnde.
quote:malu3 schreef op 04 juni 2014 @ 14:23:

[...]

Oooooo, sorry. Ik ben nog niet helemaal gewend aan de nieuwe spelregels die Dubicras zojuist ingevoerd heeft

Haha, jullie fantasten. Deze 'spelregels' hebben we al eeuwen met elkaar afgesproken, ze gelden dus universeel, op basis van rede en gezond verstand.

Treurig word ik ervan, echt.

Ik voel me hier soms net die dame met de groene rok.
Ah ja, eeuwen geleden, toen het posten en discussieren op internetfora nog in de kinderschoenen stond..
quote:dubicras schreef op 04 juni 2014 @ 14:47:

[...]

Haha, jullie fantasten. Deze 'spelregels' hebben we al eeuwen met elkaar afgesproken, ze gelden dus universeel, op basis van rede en gezond verstand.

Ik voel me hier soms net die dame met de groene rok.Jij voelt je ver verheven boven iedereen die het niet met jou politiek correcte (waan)ideeën eens is dat is duidelijk.!
quote:nessemeisje schreef op 04 juni 2014 @ 14:49:

Ah ja, eeuwen geleden, toen het posten en discussieren op internetfora nog in de kinderschoenen stond..Jah mijn opa uit 1898 had er een dagtaak aan jeweetzelluf.

[...]

*Reikt zakdoekje aan*

Ja, die vrijheid van meningsuiting zou verboden moeten worden hè.

Waarom martel je jezelf zo? Ga lekker terug naar Joop. Daar hebben ze nog zo'n fijne ouderwetse censuurdienst.

[...]

Ik voel me hier soms net die dame met de groene rok.Heb jij een fiets?

[...]

Ik voel me hier soms net die dame met de groene rok.

LOL! Zoals gewoonlijk loop je weer hopeloos achter de feiten aan.

De dame met de groene rok bleek het zélf niet te snappen.

Lilian helder van de PVV bleek later namelijk GELIJK TE HEBBEN:

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... -verstand-van-statistiek/

Inderdaad ben je net de dame in de groene rok.
quote:noesa schreef op 04 juni 2014 @ 14:56:

[...]

*Reikt zakdoekje aan*

Ja, die vrijheid van meningsuiting zou verboden moeten worden hè.

Waarom martel je jezelf zo? Ga lekker terug naar Joop. Daar hebben ze nog zo'n fijne ouderwetse censuurdienst.Geweldige site, die Joop.
Joop? Is dat beter dan Viva?
odi et amo
quote:Paekzwart schreef op 04 juni 2014 @ 14:07:

Als je ergens wordt geboren, dan word je geboren binnen een bepaald geloofssysteem. Je bent een blanco kind, waarbij de opvoeders een belangrijke bijdrage leveren aan wie je uiteindelijk wordt en wat je uiteindelijk denkt.

Veel gelovigen gaan er vanuit dat hun woord verspreid moet worden, al dan niet met dwang en dat degenen die "niet bereikt" worden, of sowieso gedood vanwege ander geloof, in de hel komen.

Ik heb mij verdiept in heel veel geloven, ik kom zelf overigens uit een christelijke familie maar ik wil niet behoren tot een groepering waarin anderen zeggen wat ik zou moeten denken of voelen of wat er in mijn hart en ziel zou zitten.

In mijn hart voel ik namelijk liefde voor de schepping, voor iedereen, voor alles, voel ik eenheid. Daaruit probeer ik te leven en goed te doen. Ik heb mij op alle mogelijke manieren geprobeerd te vereenzelvigen met een geloof, ik kan mij vinden in veel van de gebruiken, in veel wat er gezegd wordt over goed doen voor iedereen, over zuiver leven.

Een geloof is echter niet bedoeld om anderen te dwingen of te onderdrukken. Een geloof moet uit iemand zelf komen, daarin kunnen bepaalde woorden, boeken, mensen een leidraad zijn maar je kan een geloof niet verplichten.

Ik ken meerdere mensen uit meerdere geloven die geloven in een hel, die vinden dat anderen ongelovige honden zijn waar je ver van moet blijven of uit moet roeien. Geen enkele porie in mijn lichaam, geen enkele gedachte in mijn hoofd, mijn hart niet, mijn ziel niet, mijn verstand niet, kan zich daarin vinden.

Alle mensen komen uit het stof van de aarde met een ziel die verbonden is met alles en iedereen, iedereen verdient liefde waarbij ze hun eigen omstandigheden waaronder ze geboren worden en in op groeien niet kunnen kiezen.

Niemand verdient het om als baby bij voorbaat gedoemd te zijn om in een hel te branden of later afgemaakt te worden omdat hij geen weg kan vinden naar het/een geloof. Niemand hoort opdracht te krijgen anderen te kleineren, opdracht te krijgen hen te doden, te mishandelen, te verkrachten, anderen te zien als minderwaardig, te verbieden om om anderen te geven of van hen te houden, hen te dwingen tot dingen te doen die zij niet in hun hart of ziel voelen.

Dat is míjn geloof wat ik door mijn aderen voel stromen, zie in de zon die op de aarde neerschijnt, de onschuldige glimlach van een kind. En hopelijk vinden anderen deze liefde, dit mededogen, dit geluk, dit kostbare geschenk om het leven op aarde in harmonie en vrede met iedereen te leven, in het nu! en tegelijkertijd de oneindigheid.Prachtig! (zeg ik als protestant die niet met hel en verdoemenis is opgevoed)
quote:lamaatje schreef op 04 juni 2014 @ 15:30:

Joop? Is dat beter dan Viva?Als je van extreem links houdt ...
Hoe eng is de Islam?

Hoe eng is de Islam?

Hoe eng is de Islam?

Een tekst voor een refrein. Voor de coupletten kan men een greep doen uit veel van de hier geventileerde kreten.

Dat de Officiële Fanclub van de grote ‘orang kulit putih’ hier nog geen carnavalslied van heeft gemaakt mag een godswonder heten. Het zou soelaas kunnen bieden aan de veelschrijvende zeloten onder hen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven