Katten dilemma

16-05-2014 11:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,

Ik loop vast en hoop op inzicht van jullie kant want ik weet niet uit welke 2 keuzes ik nu moet kiezen.

Ik heb een oudere kat thuis die medicijnen krijgt voor hart en nierproblemen, ze is nu stabiel met de medicijnen die ze krijgt dus het gaat eigenlijk heel goed al heeft ze al twee keer op het randje gelegen.

Maar nu... nu komt de vakantie eraan en wij zijn dan 3 weken weg (ik weet het, kan ook niet op vakantie maar dat is door andere omstandigheden niet mogelijk, heeft met overlijden te maken) en hebben we 2 keuzes:

a. kat blijft in eigen woning (is een siamees dus eigengereid, is voorzichtig met vreemden maar heeft ook veel aandacht nodig maar de rust van in huis blijven is misschien ook wel goed) en krijgt dan in de avond eten van de buurvrouw, zij doet ook de medicijnen van de avond door het eten maar dat geeft geen garantie dat zij al haar eten opeet en dus voldoende medicatie binnen krijgt, daarbij moet er in de ochtend ook een pilletje in en die kan buurvrouw niet geven.

B. een pension, krijgt ze in ieder geval haar medicijnen maar ze heeft eigenlijk niets met andere katten en moet daar de ruimte delen (vragen ons af of ze daar wel gelukkig van wordt dan) maar om in een pension te kunnen moet zij gevaccineerd worden voor katten/ niesziekte en het is niet helemaal zeker wat die prikken met haar doen omdat ze in principe een zieke kat is, wat als dit verkeerd gaat?

Wij weten nu niet tussen welke 2 kwade we nu moeten kiezen, iemand een ervaring/ idee?

Bedankt
Dat is een mooie bokvansteen maar ben bang dat het te ver hier vandaan is :-)
Professionele kattenoppassen kunnen erg goed uitkomst bieden. Er zijn er ook die op een vast tijdstip kunnen langskomen om je kat medicatie te geven (mocht dit op een vast tijdstip nodigzijn), en vervolgens een uur met je kat knuffelen (als kat daarvan gediend is).

Je kat kan dan lekker in eigen omgeving blijven.

Hopeloos mosterd, merk ik nu.
Jammer, wilde ook hulp aanbieden maar alkmaar is te ver. Succes TO. Denk dat ik zelf idd voor een thuisoppas zou gaan.
Nogmaals allemaal dank voor het meedenken.

Via via is het toch gelukt om iemand in huis te halen. Nog jong en thuis wonend bij ouders en blij dat ze even een tijdje zelfstandig kan wonen, dus 'missie' gelukkig geslaagd :-)
Superfijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven