Gezondheid alle pijlers

Vinger tussen deur: morgen huisarts...

05-06-2014 19:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdag heb ik mijn wijsvinger tussen een ijzeren deur gekregen. Mijn hele nagel is nu paars. Vannacht heb ik de hele nacht wakker gelegen met een kloppende vinger (men wat pijnlijk) en sinds vandaag staat mn hele vingertop strak. Ik kan mn vingertop niet eens buigen door de spanning.

Maar goed, morgen ga ik naar de huisarts, maar ben een beetje bang. (understatement) Hoor van mensen dat er dan een gaatje oid geboord kan worden om de spanning te ontlasten.. Evt met verdoving. Maar dan moet die spuit in het strakke gedeelte??? (au))

Wie heeft er ervaring met zoiets? En please zeg me dat het meeviel.. (eerlijke reacties over dat het pijnlijk was ook welkom hoor ;))
Bij mijn zusje is een paard op haar teen gaan staan... Het spijt me heel erg, dit wil je niet horen.....maar die hebben ze de nagel er onder verdoving afgehaald.
Zo heb ik een keer mijn vinger gebroken. Na 2 maanden vond ik mijn vinger toch wel ietwat krom, dus naar de HA. Nou, kon wel weer rechtgezet worden hoor, moesten ze alleen eerst weer even breken. Laat maar, zei ik toen.
Oh nee echt..? Dat horrorverhaal las ik ook al ergens op internet, maar dacht dat gaan ze toch niet echt doen..
Dus gewoon wachten .
Gaatje boren doet niet pijn, en lucht gelijk op:)
Het kan ook gewoon zijn dat de huisarts niets doet en er geen gaatje wordt geboord.

Ik geloof niet eens dat ik hiervoor naar de huisarts zou gaan (als de nagel nog heel is)
is je vingertop niet verbrijzeld?

dan gaat je nagel er vanzelf af.
wij slapen nooit.
Vriendin van mij had een probleem met een vingernagel, die moest er af, de injecties waren zo pijnlijk dat ze de dokter gestompt heeft.. (geen grapje)

Als de nagel er niet af hoeft, boren ze inderdaad een gaatje onder verdoving. Is niet zo pijnlijk!
Gebroken is het denk ik niet, hoop ik. Dus dat blijft me hopelijk bespaard.. anders zou ik ook zeggen laat maar zitten.
Heb ik ook gehad, wat had ik een pijn aan mijn vinger. In het ziekenhuis hebben ze toen een gaatje in mijn nagel geboord, dat was even niet prettig, toen het gaatje door was, spoot het bloed eruit en dat was zo een verlichting! Ik zou het zo weer doen, daarna geen druk meer op de vinger.

Valt het mee? Ja hoor de pijn is na de druk weg, succes!
Je kan het ook zelf met een hete naald/paperclip, maar als het al gisteren is gebeurd is het de vraag of dat nog helpt. Bloed stolt namelijk. Dit gebeurt over het algemeen zonder verdoving en doet geen zeer.
Opluchting zou voor mij nu wel welkom zijn, staat nl zo strak dat de nagelriem helemaal wit is van de spanning. Goed om te horen dat het wel (wat) meeviel.. hoop het
Ja dat van die hete paperclip dacht ik ook al aan, maar gisteren durfde ik dat niet, en vandaag zou het dan te laat zijn (gestold bloed) Vraag mij af of de huisarts dan nog een gaatje prikt, of denkt ik trek meteen die nagel.. wraaa
die behandeling duurt vast niet zo lang als de tijd dat je vinger nu al zeer doet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hey.

Ik heb het nog nooit meegemaakt, dus geen tips.

Wel ben ik ooit bijna mijn vingertop kwijtgeraakt door een draaiende staafmixer. Gelukkig hebben ze hem kunnen redden maar JEMIG DE PEMIG wat doet een kapotte vingertop pijn! Dokter zei het na een week, heel droog: "je zal wel wakker gelegen hebben"

Ik wens je dus veel sterkte!
Jemig echt? Wat een verhaal zeg apestaartje. Gelukkig wel goedgekomen?

Iedereen bedankt voor alle reacties tot nu toe, zal in elk geval morgen nog laten weten of het meeviel (als ik al iets moet, aan 1 kant hoop ik eigenlijk van wel, dan ben ik maar vd spanning/pijn af...)
Of nu nog even naar de eerste hulp gaan in het ziekenhuis, dan slaap je igg lekker vanavond
quote:savoije schreef op 05 juni 2014 @ 20:17:

Of nu nog even naar de eerste hulp gaan in het ziekenhuis, dan slaap je igg lekker vanavondKost je alleen je eigen risico en de kans dat ze iets anders doen dan de huisarts is nihil.... pijnstillers erin, lekker slapen en morgen naar de huisarts.
Sterkte morgen! Klinkt erg pijnlijk allemaal
Komt wel goed, schatje!
Au! Ik heb vanmiddag twee vingers tussen het autoraam gehad, ook erg pijnlijk en het raam blokkeerde dus niet (wat het wel hoort te doen). Gelukkig niet bij mijn nagel. Sterkte!
quote:apestaartje30 schreef op 05 juni 2014 @ 20:10:

Hey.

Ik heb het nog nooit meegemaakt, dus geen tips.

Wel ben ik ooit bijna mijn vingertop kwijtgeraakt door een draaiende staafmixer. Gelukkig hebben ze hem kunnen redden maar JEMIG DE PEMIG wat doet een kapotte vingertop pijn! Dokter zei het na een week, heel droog: "je zal wel wakker gelegen hebben"

Ik wens je dus veel sterkte!

Ik heb een hele vingertop eraf gehad, hij hing nog aan een velletje. Bot verbrijzelt, nagel stuk. Ook tussen de deur.

Direct op de eerste hulp er weer aan gezet. Hij doet het weer, maar ik heb er geen gevoel meer in en nog maar een halve nagel. (Die laat ik wat langer, dan valt het minder op.)

Gruwelijk, wat een pijn. Zelfs bevallen vond ik niet zóveel zeer doen.
Vinger tussen de deur... Doet zeer ja!

Geen bloed?

Kostte mij mn nagel, wegens teruggeslagen nagelriem, 4 hechtingen, 4 meter hechtdraad en 2 uur ziekenhuis op een zondag als 10 jarige.

Ik denk inderdaad dat het dat gaatje gaat worden voor de druk eraf! Succes!
dat lucht zo op als ze er n gaatje in boren.

echt!

No worry!
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
Hallo

Laatst heeft me dochtertje van drie flink tussen de deur gezeten,volgende dag huisarts gebeld en zeiden geen gaatje meer te prikken als hef langer als 2 uur geleden is. Het bloed is al gestold en heeft geen zin meer.

Nu twee weken later in de nagel eraf gevallen.

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven