Hondenportret

06-06-2014 10:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een portret van onze hond aan mijn vriend cadeau doen. Nu heb ik op internet een beetje gekeken en kom vooral bij schilderijen die in kleur zijn gemaakt. Ik wil graag dat de tekening met potlood wordt gemaakt. Hebben jullie tips? Alvast bedankt !
Maak een foto en gebruik daarna een Sketch App
Hoi,

Een vriendin van mij doet dit.

Check even Facebook: Artwork by Roos.
Haha, goed idee maar is geen optie een app :p

Bedankt ik ga er even op kijken boterhammie
Zelf maken. Als je veel van je hond houdt dan gaat het potlood vanzelf.
Het portretteren van een dier is één van de moeilijkste dingen die er zijn. Er zijn genoeg kunstenaars die een goed gelijkende golden retriever of beagle op papier kunnen zetten, er zijn maar heel weinig kunstenaars die perfect jóuw golden retriever of beagle kunnen portretteren, waarin precies het karakter e.d. van jóuw hond en geen andere naar voren komt. Dus het lijkt me moeilijk om hier een kunstenaar voor te vinden, laat staan of die dan betaalbaar is.

Misschien is het een idee een mooie zwart-wit foto te laten maken bij een goede fotograaf en die op canvas o.i.d. te laten afdrukken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:blommit schreef op 06 juni 2014 @ 11:56:

Zelf maken. Als je veel van je hond houdt dan gaat het potlood vanzelf.

Nee hoor, om echt goed te tekenen gaat er jaren en jaren oefening aan vooraf, heeft niets met liefde te maken .

Het is voor een tekenaar ook moeilijk om vanaf een foto het karakter van jouw hond vast te leggen, vaak krijg je er dan doodgeslagen tekeningen van, een mooi kopie maar zielloos. Het beste wat je kan dan doen is een tekenaar jouw hond in levende lijve laten tekenen.

Zelf maken. Als je veel van je hond houdt dan gaat het potlood vanzelf.Wat een onzin, zeg! Dus als het nergens naar lijkt houdt ze niet genoeg van haar hond? Tekenen is gewoon een vak, hoor. Als je man een operatie moet ondergaan zeg je toch ook niet "ik doe het wel even zelf, ik hou immers zoveel van je dat dat vast wel gaat lukken!"
quote:blommit schreef op vrijdag 06 juni 2014 11:56 Zelf maken. Als je veel van je hond houdt dan gaat het potlood vanzelf.

Sorry, maar als ik een tekening van mijn kat maak komt er zo´n kleuter gehalte tekening aan de muur te hangen.

En ik houd heel veel van poezel.

Zelf maken. Als je veel van je hond houdt dan gaat het potlood vanzelf.wat een ontzettende onzin is dit.
quote:pejeka schreef op 06 juni 2014 @ 12:01:

Het portretteren van een dier is één van de moeilijkste dingen die er zijn. Er zijn genoeg kunstenaars die een goed gelijkende golden retriever of beagle op papier kunnen zetten, er zijn maar heel weinig kunstenaars die perfect jóuw golden retriever of beagle kunnen portretteren, waarin precies het karakter e.d. van jóuw hond en geen andere naar voren komt. Dus het lijkt me moeilijk om hier een kunstenaar voor te vinden, laat staan of die dan betaalbaar is.

Misschien is het een idee een mooie zwart-wit foto te laten maken bij een goede fotograaf en die op canvas o.i.d. te laten afdrukken?

Mijn ouders hebben ook een tekening van hun honden, inderdaad getekend toen zij gewoon bij ons was en niet van een foto. Helaas is zij overleden.

Ik zoek nog even verder en anders een mooie foto inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven