Gezondheid alle pijlers

Iemand ervaring met ketonen in urine?

11-06-2014 15:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben zwanger 25.5 week en diabeet. Mijn suikers zijn ontzettend netjes, kreeg het advies ketonen stix te gaan gebruiken. Deze besteld, en nu heb ik dus ketonen in urine. Dit is al vanaf vrijdag. Nu kan hij niet donkerder gekleurd. De ha gebeld en zij doen inprincipe niets tot ik koorts heb. Vaag he? Maar nu hoef ik mij dus geen zorgen te maken. Maar op de een of andere manier doe ik dit wel. Ik ben dan ook benieuwd of er meer mensen ketonen hebben of hebben gehad? En hoe daar mee werd omgegaan. Alvast dank voor de reacties. Groetjes Wilma
Kan je hier ook foto's plaatsen? Zo ja hoe?
Waarom bel je je huisarts en niet je verloskundige?
Geen idee, ook schaamte denk ik. Omdat je toch voor eigen doktertje speelt. Door die stix te bestellen. Een huisarts vind ik minder beladen.
Nooit voor eigen dokter gaan spelen. Als je je zorgen maakt gewoon de verloskundige bellen voor advies/extra controle.
Schaamte waarvoor? Je ligt straks toch ook met je benen wijd voor een aantal mensen die naar je staan te kijken?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Van wie kreeg je het advies om ketonensticks te gebruiken?
De apotheek
Kan je niet beter bij een diabetesverpleegkundige terecht?
Ga als de sodemieter naar de dokter. Ketonen, en bij teveel ketoacidose., voor een diabeet is NIET gezond. Maar dat zal je als diabeet toch wel weten. Je verbrand nu lichaamsvet omdat jouw lijf direct genuttigde brandstof niet kan omzetten. Dit houd in dat je kind misschien geen voeding krijgt.
Dank dames voor jullie strenge reacties. Ik heb gebeld en moet morgen mijn urine inleveren. Toen ik aandrong op nu, zei ze: sorry maar dat moet echt s'morgens. S'middags hadden ze medicijnen klaarmaken. En de afspraken met patienten. :( nu toch maar de gyn bellen denk ik. En vertellen wat ik gedaan heb. Bedankt meiden voor jullie reacties nogmaals!
Drink je ook wel genoeg met dit weer? Bij uitdroging zie je ook ketonen in de urine. Verder eens met de overige reacties, i.c.m. de zwangerschapsdiabetes moet je naar de dokter, waarvoor je al gebeld hebt, goed.
quote:nina1966 schreef op 11 juni 2014 @ 16:06:

Ga als de sodemieter naar de dokter. Ketonen, en bij teveel ketoacidose., voor een diabeet is NIET gezond. Maar dat zal je als diabeet toch wel weten. Je verbrand nu lichaamsvet omdat jouw lijf direct genuttigde brandstof niet kan omzetten. Dit houd in dat je kind misschien geen voeding krijgt.

TO zegt wel dat haar glucosewaarden netjes zijn. Hier moet je denk ik meer waarde aan hechten dan aan ketonen in de urine. Ketonurie is namelijk niet zo specifiek voor een ontregelde diabetes, nuchter glucose is veel specifieker. Bij een ketoacidose heb je natuurlijk verschrikkelijk hoge glucosewaarden.

'Ketostix test was never found to be positive

in blood, even when it was 2+ in urine samples, and

acetoacetate levels were always below 1 mmol/L.'

Bron

In dit artikeltje wordt ook beschreven dat in 7% van de zwangere vrouwen ZONDER diabetes ook ketonen in de urine wordt gevonden. Ze zeggen tevens:

'Neonates born to diabetic mothers with ketonuria

had no fetal distress or asphyxia neonatorum. The

lowest Apgar score at 5 min was 8; 80% of neonates

had a score of 10. Hence, positive Ketostix tests in

urine samples do not indicate toxic levels in the

blood...'

Desalniettemin raad ik TO wel aan dit te bespreken met een arts, ondanks dat haar glucosewaarden netjes zijn. Better safe than sorry!
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven