Pilvraag (ben ik nog beschermd?)
zondag 15 juni 2014 om 21:27
Vorige maand ben ik 2x mijn pil vergeten in de pilstrip. 1x in het begin ergens en toen heb ik de aanwijzingen opgevolgd (2 pillen op hetzelfde moment genomen). Op het einde van de strip zag ik dat ik een pil tekort kwam. Waarschijnlijk door mijn verstrooidheid een avond 2 pillen genomen ipv 1. Waarschijnlijk dus ergens in de laatste week, aangezien het me anders wel eerder opgevallen zou zijn. Ik ben toen gewoon na 2 dagen met mijn nieuwe strip begonnen (ik heb de Qlaira pil, 26 actieve tabletten en 2 placebopillen) Ik ben sinds enige tijd terug vrijgezel, dus het maakte niet uit dat ik de pil vergeten was. Nu heb ik 5 pillen genomen van mijn nieuwe pilstrip en daarna seks gehad. Maar nu begin ik te twijfelen of ik wel safe ben doordat ik niet zo nauwkeurig ben geweest met mijn vorige strip. Weet iemand dit?

zondag 15 juni 2014 om 23:14
Lees even je eigen post nog even: vrijgezel - pil vergeten maakt dus niet uit - seks gehad ... Daarin spreek je jezelf al tegen qua bescherming tegen een zwangerschap, laat staan een SOA.
Je gaat dus slordig om met het pilgebruik en het hebben van seks. Het kan dus zo zijn dat deze anticonceptie niet geschikt voor jou is.
Daarnaast heb je blijkbaar seks zonder condoom èn SOA-test.
Advies: neem contact met je huisarts voor de huidige situatie èn om anticonceptie te regelen die beter bij je past.
Daarnaast: altijd double dutch tot beiden een recente negatieve SOA-test- uitslag kunnen overleggen
Je gaat dus slordig om met het pilgebruik en het hebben van seks. Het kan dus zo zijn dat deze anticonceptie niet geschikt voor jou is.
Daarnaast heb je blijkbaar seks zonder condoom èn SOA-test.
Advies: neem contact met je huisarts voor de huidige situatie èn om anticonceptie te regelen die beter bij je past.
Daarnaast: altijd double dutch tot beiden een recente negatieve SOA-test- uitslag kunnen overleggen
Je bent zelf een theepot