Gezondheid alle pijlers

Pil vergeten

16-06-2014 11:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

2 weken geleden hebh ik op vrijdag en zaterdag mijn pil vergeten te nemen. dit in de laatste week (3e week).

Ik heb zaterdag onveilige seks gehad, hij is niet in me gekomen maar natuurlijk is voorvocht ook niet ontschuldig.

Zondag heb ik de pil van zowel vrijdag als zaterdag samen met die van zondag op het normale tijdsstip ingenomen, de overige laatste 2 pillen ook en ben daarna meteen met een nieuwe strip begonnen en 2 weken geen seks gehad.

Ik weet dat men normaal veilig zou moeten zijn bij het missen van 1 pil en de instructies maar ik vind nergens terug of dit ook voor het missen van 2 pillen geldt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen..
Een morning after pil had jou kunnen helpen, meteen de dag erna. Maar nu na twee weken niet meer. Wanneer heb je je onttrekkingsbloeding?
Je hebt drie pillen tegelijk genomen?

Volgens mij staat er ook in de bijsluiter wat je moet doen wanneer je meerdere pillen bent vergeten..

Voor nu kun je in ieder geval alleen afwachten.
quote:Doreia schreef op 16 juni 2014 @ 11:41:

Een morning after pil had jou kunnen helpen, meteen de dag erna. Maar nu na twee weken niet meer. Wanneer heb je je onttrekkingsbloeding?morgen ga ik de laatste week in, dus volgende week zaterdag zou ik mijn regels opnieuw moeten hebben.
quote:Dystania schreef op 16 juni 2014 @ 11:43:

Je hebt drie pillen tegelijk genomen?

Volgens mij staat er ook in de bijsluiter wat je moet doen wanneer je meerdere pillen bent vergeten..

Voor nu kun je in ieder geval alleen afwachten.Ja ik heb ze alle 3 ingenomen (ik weet dat het geen nut heeft maarja) ik heb de bijsluiter gelezen en op internet gezocht wat de instructies zijn, en daar staat dat ik veilig zou zijn. maar ik weet niet of het ook geldt als je meteen achter elkaar 2 pillen vergeet.
quote:heavymetalisthelaw schreef op 16 juni 2014 @ 11:39:

Ik heb zaterdag onveilige seks gehad, hij is niet in me gekomen maar natuurlijk is voorvocht ook niet ontschuldig.

van voorvocht word je NIET zwanger

als je zeker weet, dat al het zaad elkers terecht kwam, ben je niet zwanger

(http://www.scientias.nl/v ... werkt-dat-echt-niet/64477)
Ik heb exact gedaan wat ik zou moeten doen volgens de bijsluiter.

vergeten pil innemen

de rest op het gewone tijdsstip

geen stopweek ingelast (ik ben meteen met de andere strip begonnen)
quote:lilalinda schreef op 16 juni 2014 @ 11:49:

[...]

van voorvocht word je NIET zwanger

als je zeker weet, dat al het zaad elkers terecht kwam, ben je niet zwanger

(http://www.scientias.nl/v ... werkt-dat-echt-niet/64477)ik ben heel zeker dat het ergens anders is terecht gekomen. ik heb wel last van gevoelige borsten maar dat kan dan aan iets anders liggen? :s
In je derde week was het veel logischer geweest om per direct (dus met ingang van vrijdag) een stopweek in te lassen en na zeven dagen gewoon een nieuwe strip te slikken. Dan was er niks aan de hand. Nu denk ik ook niet overigens, maar drie pillen in één keer slikken is volstrekt zinloos.
quote:gojohnnygo schreef op 16 juni 2014 @ 11:56:

In je derde week was het veel logischer geweest om per direct (dus met ingang van vrijdag) een stopweek in te lassen en na zeven dagen gewoon een nieuwe strip te slikken. Dan was er niks aan de hand. Nu denk ik ook niet overigens, maar drie pillen in één keer slikken is volstrekt zinloos.

misschien wel, er zijn 2 methoden die men kan gebruiken..

Nuja ik kan enkel afwachten nu.
Inderdaad.
Denk dat de kans erg klein is dat je zwanger bent hoor! Drie pillen tegelijk nemen zou ik volgende keer niet meer doen. Gewoon morning-afterpil halen.

Vergeet je vaker de pil te nemen? Zo ja, dan kun je misschien beter ander conceptie middel gaan gebruiken. Scheelt een hoop stress.
quote:fleur1988 schreef op 16 juni 2014 @ 12:11:

Denk dat de kans erg klein is dat je zwanger bent hoor! Drie pillen tegelijk nemen zou ik volgende keer niet meer doen. Gewoon morning-afterpil halen.

Vergeet je vaker de pil te nemen? Zo ja, dan kun je misschien beter ander conceptie middel gaan gebruiken. Scheelt een hoop stress.Ik hoop het. Maar ik heb wel die gevoelige borsten..
Dat kan van alles zijn. Doe een test voor de zekerheid maar je kan ook gewoon een te kleine beha aangetrokken hebben.
quote:heavymetalisthelaw schreef op 16 juni 2014 @ 11:55:

[...]

ik ben heel zeker dat het ergens anders is terecht gekomen. ik heb wel last van gevoelige borsten maar dat kan dan aan iets anders liggen? :s

1) je hebt 3 pillen tegelijk genomen

2) je let meer op, dus voelt van alles
Ik weet niet hoor....maar bij mijn pil is een bijsluiter ingesloten...er staat een schema op als je een pil bent vergeten...makkelijk om je bijsluiter eens te lezen?
wat u moet doen als u vergeten bent om de pil in te nemen

• Als u minder dan 12 uur te laat bent met het innemen, is de bescherming tegen

zwangerschap niet verminderd. Neem de tablet zo snel mogelijk in en neem de

volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in.

• Als u meer dan 12 uur te laat bent, kan de beschermende werking van de pil

verminderd zijn. Hoe meer tabletten u vergeten bent, hoe groter de kans wordt dat de

bescherming tegen zwangerschap verminderd is.

De kans op onvolledige bescherming tegen zwangerschap is het grootst als u een tablet aan

het begin of het einde van de strip vergeet. Daarom moet u zich aan de volgende regels

houden (zie ook het schema hieronder):

• Meer dan een tablet van deze strip vergeten

Neem contact op met uw arts.

• Een tablet vergeten in week 1

Neem de vergeten tablet zo snel mogelijk in, zelfs als dat betekent dat u twee tabletten tegelijk

in moet nemen. Neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in en gebruik de

volgende 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel, bijvoorbeeld een condoom. Als u

gemeenschap hebt gehad in de week vóór de vergeten pil of als u vergeten bent om met de

nieuwe strip te beginnen na de pilvrije periode, moet u er rekening mee houden dat u zwanger

kunt worden. Neem in dat geval contact op met uw arts.

• Een tablet vergeten in week 2

Neem de vergeten tablet zo snel mogelijk in, zelfs als dat betekent dat u twee tabletten tegelijk

in moet nemen. Neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in. Als de tabletten

de 7 dagen voor de vergeten tablet correct werden ingenomen, is de bescherming tegen

zwangerschap niet verminderd en u hoeft geen extra voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

• Een tablet vergeten in week 3

U kunt kiezen uit twee mogelijkheden: BIJSLUITER: INFORMATIE VOOR DE GEBRUIK(ST)ER

8/13

1. Neem de vergeten tablet zo snel mogelijk in, zelfs als dat betekent dat u twee tabletten

tegelijk in moet nemen. Neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in. Sla de

pilvrije periode over en ga direct verder met de volgende strip.

Waarschijnlijk krijgt u een onttrekkingsbloeding na de tweede strip, maar u kunt ook tijdens

de tweede strip last krijgen van spotting of een doorbraakbloeding.

2. U kunt ook stoppen met tabletten uit de strip en direct overgaan op de pilvrije periode van 7

dagen (noteer de dag waarop u de tablet vergeten bent). Als u met de nieuwe strip weer op

uw vaste dag wilt beginnen, kort dan de pilvrije periode in tot minder dan 7 dagen.

Als u een van beide richtlijnen volgt, blijft u beschermd tegen zwangerschap.

• Als u een van de tabletten van een strip vergeten bent en geen bloeding hebt in de

eerstvolgende pilvrije periode, kan dat betekenen dat u zwanger bent. Neem contact op

met uw arts voordat u met de nieuwe strip begint.
quote:h0nda schreef op 16 juni 2014 @ 13:08:

Ik weet niet hoor....maar bij mijn pil is een bijsluiter ingesloten...er staat een schema op als je een pil bent vergeten...makkelijk om je bijsluiter eens te lezen?zie post van TO van 11.51, dat heeft ze gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven