Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 22:12:

Nee misschien niet naar vader maar ik denk al gauw dat Hans een jaartje in een pleeggezin gaat verblijven. Hij kan op dit moment niet terug dat heeft irme onmogelijk gemaaktDat denk ik dus ook. Hoe vreselijk pakt zich dit alles uit. En de moeder is een grote veroorzaker.
quote:consuelabananahammok schreef op dinsdag 17 juni 2014 22:09 " weet je wat ik mij afvraag,vind vader omgang de omgang zo belangrijk dat het ten kosten moet gaan van het welzijn van zijn "

Schrijft iemand,

Ik weet niet of ik van mijn stoel moet vallen dat men niet door heeft dat irme nu precies dat doet wat die iemand zich afvraagt. Tja, het is niet bepaald de crème de la crème van de Nederlandse samenleving die zich rondom Irme verzameld heeft,
Deze massa hysterie over de jongen is echt voer voor sociologen en psychologen.
Ab imo pectore
Weer iemand die zich geroepen voelt en alles openbaar maakt;

http://hetuurvandewaarhei ... -stokpaardje-irme-hansje/

Het mooiste stuk op deze pagina;

Ik herken zeker ook een tendens waarbij vrouwen/moeders neergezet worden als DADER. Ook, of misschien zelfs wel juist, door andere vrouwen. Niet omdat ze dat zijn, maar omdat het neerzetten van vrouwen/moeders als DADER een agenda dient! De agressie en de haat die in ‘onszelf’ zit als gevolg van eeuwen en eeuwen onderdrukking wordt getriggerd en op de 1 of andere manier ‘moet’ die zijn uitweg/expressie naar buiten vinden. Als we zelf in staat zijn om de agressie onder ogen te komen, hoeft deze niet geprojecteerd te worden naar buiten op je medemens, en deze kan zeer zeer subtiel naar buiten gebracht worden… zelfs ook vermomd als ‘liefde’…

quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 22:11:

[...]

Het leest slecht, maar na 2 keer valt het kwartje.Leg het deze drol dan even uit please
Het zou goed kunnen dat vader straks nauwer betrokken gaat raken bij de pleegopvang om hem zo langzaamaan terug te introduceren in Hans' leven.

En moeder voorlopig maar even aan de zijlijn.
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 22:04:

Die heeft ze gisteren zelf naar Vrijland opgestuurd

[...]

Ik kan dat haast niet geloven. Moeder staat er niet best op in die rapportage. Gezien het feit dat ze alle onwelgevallige reacties op FB verwijdert, dan kan dat rapport toch alleen maar afkomstig zijn van vader?
quote:lemoos2 schreef op 17 juni 2014 @ 21:59:

[...]

De afgelopen jaren zijn er wel mensen geweest die een dwangsom kregen opgelegd voor ieder etmaal (wegens het plaatsen van beeldmateriaal en tekstmateriaal van minderjarigen) dat de zooi er nog op stond. Verschil in die zaken: zeer snelle interventie waardoor het niet en masse werd opgepikt. Waarschijnlijk ook grotere sociale netwerken van betrokken partijen die een remmend effect hadden/invloed konden uitoefenen.

Van een zaak weet ik dat ouder 1 het gezag verloor wegens een smerige haat- en lastercampagne op social media jegens ouder 2 waarbij ouder 1 met het publiceren van naw-gegevens ook de veiligheid van de kinderen ernstig in gevaar bracht (hoofdverblijf bij ouder 2).Hoopvol
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 22:01:

Ik zit die documenten door te lezen. Brrrrr Kippenvel idd.. hoe schrijnend allemaal. Mannetje is helemaal verknipt.. om te janken.
Nou ja.. dat dus..
quote:copacabana schreef op 17 juni 2014 @ 22:15:

[...]

Ik kan dat haast niet geloven. Moeder staat er niet best op in die rapportage. Gezien het feit dat ze alle onwelgevallige reacties op FB verwijdert, dan kan dat rapport toch alleen maar afkomstig zijn van vader?

Nee, ik heb ergens op fb de uitleg gelezen, ze had een heel dossier gestuurd met zelf verzamelde bewijzen die alles wat in de stukken van jeugdzorg staat weerlegden. Alleen heeft die stoute Vrijland alleen het stuk van jeugdzorg geplaatst zonder de bewijzen van moeder!

(was geplaatst door een 'fan', niet door moeder zelf, maar had zo uit haar mond komen komen imo)
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 22:11:

[...]

Het leest slecht, maar na 2 keer valt het kwartje.Eh ja,heb het al aangepast.

[...]

Ik kan dat haast niet geloven. Moeder staat er niet best op in die rapportage. Gezien het feit dat ze alle onwelgevallige reacties op FB verwijdert, dan kan dat rapport toch alleen maar afkomstig zijn van vader?Nee, hoor, dat kan echt heel goed. Mensen kunnen echt ziende heel erg blind zijn.

[...]

Ik kan dat haast niet geloven. Moeder staat er niet best op in die rapportage. Gezien het feit dat ze alle onwelgevallige reacties op FB verwijdert, dan kan dat rapport toch alleen maar afkomstig zijn van vader?Of je bent zo van de planeet af dat je oprecht denkt dat dit een 'bewijs' is van de samenzwering/kidnapping van/door BJZ. Of ze is echt zo dom, op intelligent overkomen heb ik haar nog nergens kunnen betrappen.
Ik volg haar nu enkele dagen en las het gisteren,

Helaas kan ik het niet bewijzen want even later was die status update weer weg. ( Dat gebeurt regelmatig)

Je kon er toen duidelijk lezen dat ze met deze Martin ook had gebeld.

Het gesprek zette zich min of meer voort op haar FB,

Maar haar "volgelingen" keurden het massaal af,

Omdat Martin aan wederhoor wou doen.

Je vind er iets van terug hier:

http://www.martinvrijland ... irme-en-haar-zoon-hansje/quote:copacabana schreef op 17 juni 2014 @ 22:15:

[...]

" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 22:14:

Weer iemand die zich geroepen voelt en alles openbaar maakt;

http://hetuurvandewaarhei ... -stokpaardje-irme-hansje/

Het mooiste stuk op deze pagina;

Ik herken zeker ook een tendens waarbij vrouwen/moeders neergezet worden als DADER. Ook, of misschien zelfs wel juist, door andere vrouwen. Niet omdat ze dat zijn, maar omdat het neerzetten van vrouwen/moeders als DADER een agenda dient! De agressie en de haat die in ‘onszelf’ zit als gevolg van eeuwen en eeuwen onderdrukking wordt getriggerd en op de 1 of andere manier ‘moet’ die zijn uitweg/expressie naar buiten vinden. Als we zelf in staat zijn om de agressie onder ogen te komen, hoeft deze niet geprojecteerd te worden naar buiten op je medemens, en deze kan zeer zeer subtiel naar buiten gebracht worden… zelfs ook vermomd als ‘liefde’…

O.M.F.G

Waar is Youp als je hem nodig hebt?
Zo heb ik dat ook gezienquote:mamavk schreef op 17 juni 2014 @ 22:18:

[...]

Nee, ik heb ergens op fb de uitleg gelezen, ze had een heel dossier gestuurd met zelf verzamelde bewijzen die alles wat in de stukken van jeugdzorg staat weerlegden. Alleen heeft die stoute Vrijland alleen het stuk van jeugdzorg geplaatst zonder de bewijzen van moeder!

(was geplaatst door een 'fan', niet door moeder zelf, maar had zo uit haar mond komen komen imo)
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 22:10:

Ook denk ik dat jeugdzorg zich stil houd omdat er donderdag toch al een zitting isik denk dat ze deze zaak en zichzelf alleen maar schaden door op deze hysterische idioterie te reageren
Ik wed dat Youp aandachtig meeleest op FB en andere media en deze casus zaterdag in zijn column gaat beschrijven.

*zwaait naar Youp*
Maar ok, als ik het crisis verzoek van jeugdzorg lees he? En nu moeders acties zie en haar lees, bevestigd het voor mij alleen maar dat jeugdzorg gelijk heeft en juist handelt. Eigenlijk, of ben ik gek
.
quote:mamavk schreef op 17 juni 2014 @ 22:10:

En over de aangifte: De politie is verplicht een aangifte op te nemen die onder het strafrecht valt. Of deze nu gegrond is of niet...

Ik ken (vanuit mijn werk) mensen die 2-3 keer per maand aangifte doen (zowel op bureau als via internet) en deze mensen worden ook (aan)gehoord. Lastig voor de politie, maar als iemand er op staat aangifte te doen, moeten ze die opnemen.

Ik ben geen agente trouwensGoede zaak. Dat is de rechtsstaat
quote:fryskhynder schreef op 17 juni 2014 @ 22:20:

Ik volg haar nu enkele dagen en las het gisteren,

Helaas kan ik het niet bewijzen want even later was die status update weer weg. ( Dat gebeurt regelmatig)

Je kon er toen duidelijk lezen dat ze met deze Martin ook had gebeld.

Het gesprek zette zich min of meer voort op haar FB,

Maar haar "volgelingen" keurden het massaal af,

Omdat Martin aan wederhoor wou doen.

Je vind er iets van terug hier:

http://www.martinvrijland ... irme-en-haar-zoon-hansje/

[...]

O god het wordt steeds erger,vader Narcist/pathologisch leugenaar (volgens moeder) en in die documenten van jeugdzorg staat dat moeder aan persoonlijkheidsproblematiek lijdt (borderline)

Arm arm kind..
quote:copacabana schreef op 17 juni 2014 @ 22:21:

[...]

ik denk dat ze deze zaak en zichzelf alleen maar schaden door op deze hysterische idioterie te reagerenJeugdzorg gaat hier echt niet op reageren inderdaad. Ze hebben geheimhoudplicht en laten zich absoluut niet inhoudelijk uit over zaken.
quote:copacabana schreef op 17 juni 2014 @ 22:23:

[...]

Goede zaak. Dat is de rechtsstaatEven voor de duidelijkheid, dat vind ik dus ook!
Vrijland is die griezel van de plot denkers, met oa Anass? ik dacht dat die gek weg was?
Viola is in da house:

HET VALT MIJ VIES TEGEN VAN JEUGDZORG! een kind hoort bij de vader en moeder!! en als de ouders uit elkaar zijn dan is het van belang dat het KIND GELUKKIG is bij wie het kind ook woon zolang het kind maar genoeg liefde en aandacht krijgt!!!! EN DAT BETEKENT NIET WAT JEUGDZORG VIND DAT DAT HET BESTE IS, WANT HET BESTE IS DAT HET KIND BIJ 1 van de ouders is en blijft! WALCHELIJK JEUGDZORG WALCHELIJK GEEN WOORDEN VOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven