Werk & Studie alle pijlers

Afgestudeerd als Diëtist... Waar begin ik?

17-06-2014 17:40 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden maar in mei 2012 heb ik mijn HBO opleiding voeding en dietetiek afgerond. Na deze studie kon ik helaas niet direct werk vinden. Daarom ben ik daarna gaan solliciteren op andere functies en inmiddels ben ik aan mijn tweede zomerseizoen bij een vliegmaatschappij begonnen. Leuk werk, maar het geeft me toch te weinig voldoening. Het vak voeding begint toch weer te kriebelen.

Maar nu is mijn vraag.... waar te beginnen....? Er zijn weinig vacatures voor diëtisten. Bovendien wordt overal om ervaring gevraagd, welke ik helaas niet heb. Is het verstandig om me sowieso eerst bij de NVD en het kwaliteitsregister voor Paramedici in te schrijven voordat ik ga solliciteren? Kan iemand mij wat tips geven?

Liefs.....
Een eigen praktijk?

Zelf werk ik als dietist in algemeen ziekenhuis. Het is heel lastig, zeker omdat er natuurlijk dit jaar weer een nieuwe lichting aankomt...

Ik zou me uitschrijven van nvd, kost alleen maar veel geld, je kunt altijd weer lid wordt. Volgens mij kun je kwaliteitsregister niet opzeggen ? Je zou moeten bellen.

Verder geen tips. Misschien dagje meelopen met iemand, je laten zien bij regiobijeenkomsten(moet je misschien wel lid nvd blijven).

Heb je ook aan bedrijfsleven gedacht?
Ik zou absoluut voor een eigen praktijk gaan.
Bundel je krachten met een personal trainer en een arts en begin een betaalbaar fatcamp voor zowel obese mensen als mensen die 5kg kwijt willen en/of een betere levensstijl aan willen nemen.
Bedankt voor de reacties! Het lijkt me inderdaad heel erg leuk om voor mijzelf te beginnen! En met name om inderdaad iets voor mensen met overgewicht te gaan betekenen. Misschien moet ik gewoon die stap wagen, en ernaast een andere baan erbij houden. Heeft er ook iemand ervaringen met het oprichten van een eigen praktijk?
Ik zou om te beginnen een groepje mensen gratis begeleiden om een portfolio op te bouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven