Huwelijkscadeau moeder

19-06-2014 19:06 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn moeder gaat 11 juli trouwen. Nu willen we met kinderen en aanhang (5 man in totaal) iets leuks orgineels cadeau geven, maar een overnachting vind ik niet orgineel.

Weet iemand misschien iets leuks?
Hoeveel willen jullie ongeveer uitgeven.
Luchtballonvaart voor 2 personen..
We hebben een bedrag van 200 - 250 euro
Moeilijk. Ze heeft waarschijnlijk alles wat ze nodig heeft (tweede huwelijk, neem ik aan), dus op traditionele huwelijkscadeaus zal ze niet meer zitten wachten. Een mooi sieraad, met al jullie namen erin gegraveerd en de datum?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik wou zeggen weekend weg maar daar is het budget wat klein voor.
Voor 'n huwelijk van iemand die zo dichtbij je staat mag je wel iets dieper in de buidel tasten. 50 Euro p/p geeft men doorgaans al aan gewone vrienden. Zou in elk geval een mooi weekend weg geven. Lang weekend Rome bijv (of wat je moeder een leuke stad vind)
quote:elninjoo schreef op 19 juni 2014 @ 19:29:

Voor 'n huwelijk van iemand die zo dichtbij je staat mag je wel iets dieper in de buidel tasten. 50 Euro p/p geeft men doorgaans al aan gewone vrienden. Zou in elk geval een mooi weekend weg geven. Lang weekend Rome bijv (of wat je moeder een leuke stad vind)

Jij kan toch niet in iemand zijn/haar portomonnee kijken?

Dat jij je dat kan veroorloven, wil niet zeggen dat iedereen dat kan.
Fotosessie met de hele familie. Familie weekend weg. Fotoboek van de laatste vijf of tien jaar. Mooi sieraad.

Dagje weg met zijn allen, kan zo duur als je zelf wil.
Ik zou zeggen maak zelf iets. Dat komt van jezelf en dat is het mooist. Maak bijvoorbeeld een groot schilderij van jullie handafdrukken en de namen van jullie je moeder en haar partner erbij en er dan nog allemaal iets leuks bijschrijven.

Veel succes xxx me...
Fotoreportage met jullie hele (samengestelde) familie? Dus je moeder en haar partner en alle kinderen en evt kleinkinderen van beide kanten?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
quote:roosjexx_ly schreef op 19 juni 2014 @ 19:33:

Ik zou zeggen maak zelf iets. Dat komt van jezelf en dat is het mooist. Maak bijvoorbeeld een groot schilderij van jullie handafdrukken en de namen van jullie je moeder en haar partner erbij en er dan nog allemaal iets leuks bijschrijven.

Veel succes xxx me... Krijg je dan niet een soort kleuterschoolknutselwerkje? Zou het leuk vinden als mijn neefje van 4 me zoiets gaf, maar van volwassenen?
quote:roosjexx_ly schreef op 19 juni 2014 @ 19:33:

Veel succes xxx me... Da's sneu, dan voelen ze zich wellicht verplicht dat ergens in 't zicht in huis te zetten terwijl dat ze het helemaal niet bij hun interieur vinden passen. Dat zou ik alleen doen als je je moeder de scheiding nog kwalijk neemt en haar nieuwe partner niet mag.
quote:garciacm schreef op 19 juni 2014 @ 19:34:

Fotoreportage met jullie hele (samengestelde) familie? Dus je moeder en haar partner en alle kinderen en evt kleinkinderen van beide kanten?Misschien praat ik voor mijn beurt, maar volgens mij wordt een dergelijke foto waar iedereen opstaat op de huwelijksdag toch al wel gemaakt, dus om dat dan ook nog eens als "cadeau" te geven...
Ik vind een foto (ook al is het van je dierbaren) echt een rotkado. Ik houd niet van foto's aan de muur en zou me er hoogst opgelaten mee voelen en 'verplicht' tot inzicht hangen.

Maar goed, kan voor moeder v TO anders zijn.
Ik neem aan dat je cadeau voor bruidspaar bedoelt en niet alleen voor moeders?

Dan zou ik iets doen waar ze na huwelijksdag samen plezier aan beleven. Gemeenschappelijke hobby's en interesses?

Bijv.:

Etentje in sterrenrestaurant.

Kookworkshop.

Danslessen.

Strippenkaart voor bioscoop of theater.
De overnachting is misschien niet origineel, maar valt meestal wel in goede aarde. Een luxe overnachting is een suite met een lekker luxe diner erbij? Ik zou er blij mee zijn.
quote:pejeka schreef op 19 juni 2014 @ 19:35:

[...]

Krijg je dan niet een soort kleuterschoolknutselwerkje? Zou het leuk vinden als mijn neefje van 4 me zoiets gaf, maar van volwassenen?Voor 250,- kan je een vet coole macaroniketting maken.
Maar geef eens meer info? Leeftijd? Waar houdt het bruidspaar van? Hobbies?
Wat dacht je van een persoonlijk cadeau als een fotoalbum van de laatste jaren dat jullie als samengesteld gezin zijn (gezamenlijke vakanties, feestjes, uitjes etc) of ipv een fotoalbum een tijdschrift. In het tijdschrift kun je dan allerlei stukjes kwijt van de afgelopen jaren, specifieke stukjes over het bruidspaar, quiz, fotoreportages, tips en trucs en alle kinderen kunnen een stukje schrijven met een speciale herinnering. Je hebt hier speciale programma's/ sites voor.

Of een weekendje weg met z'n tweeen of als complete samengesteld gezin (afhankelijk van jullie band)

Ochtend van de bruiloft een ontbijtje maken/laten bezorgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven