Gezondheid alle pijlers

'Gewond' wakker worden

26-06-2014 20:07 46 berichten
Ik slaap meestal op mijn rug en vannacht werd ik wakker met mijn rechterbeen gebogen vanaf de knie opzij gedraaid (een beetje zoals kinderen wel eens met hun benen opzij gedraaid terwijl ze op hun bips zitten). Toen ik mijn been weer recht legde deed het ongelooflijk veel pijn en ik heb echt liggen vloeken. Vanmorgen nog steeds last van mijn knie.

Een tijdje geleden ben ik ook eens wakker geworden terwijl ik op mijn buik lag met mijn handen op mijn buik. Stonden er gezellig twee rode handafdrukken op mijn buik en had ik verschrikkelijk pijn in mijn rug en een stijve nek (want eigenlijk kan ik helemaal niet lang op mijn buik liggen zonder last van mijn rug te krijgen).

Worden jullie ook wel eens zo ongelukkig wakker? En hoe voorkom je dat?
Tintelend/gevoelloos arm en/of been (op gelegen) en soms een handafdruk op m'n gezicht.
quote:bibaatje schreef op 26 juni 2014 @ 22:04:

[...]

Ik gelukkig ook niet zo vaak. Maar creepy is het wel :-)Ik ga er ook altijd een beetje mee wapperen, en dan voel ik me net Harry Potter toen zijn botten zojuist uit zijn arm waren verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:bibaatje schreef op 26 juni 2014 @ 21:50:

Ik val wel eens op mijn zij in slaap met mijn elleboog onder mijn hoofd en dan mijn hand op mijn hoofd (snap je m nog?)

Als je zo een paar uur ligt, is elk gevoel verdwenen uit je arm. Dan word je dus (voor je gevoel) wakker met een vreemde hand in je nek

Keer enorm geschrokken hiervan! En de pijn als je arm dan weer tot leven komt....He jak, dat heb ik ook soms.Echt bizar
quote:miedo schreef op 26 juni 2014 @ 22:16:

[...]

He jak, dat heb ik ook soms.Echt bizar

Dat heb ik bijna elke nacht ik moet mijn arm dan echt vastpakken met m'n andere hand en 'slaan' op m'n bed om weer een beetje tot leven te komen.

Las hier net ook iets over je voet op je buik. Dat is mijn slaaphouding. Ik lig op mijn buik en til 1 been op tot mijn buik zodat mijn voet er tegenaan ligt. Zal wel niet heel goed voor je houding zijn bedenk ik me zo net
Ja, die dode hand, die ken ik ook! Behalve irritant is het vaak ook gewoon pijnlijk. Ik moet er sowieso een beetje op letten hoe ik zit. Ik ben ook hypermobiel, dus sommige houdingen kunnen gewoon, maar als je daarna weer gaat staan merk je dat het toch niet zo lekker is voor je pezen en banden. Zoals op je knieën zitten of heel diep gehurkt. Als ik dat langer dan een paar minuten doe, is het behoorlijk afzien als ik weer moet staan.
Lady-Voldemort, dat heb ik ook! Haha ik dacht altijd dat ik een beetje gek was, maar het voelt echt als een botloze rubberen lap! Ook voelt het als je hand dan heel dik en groot is. Ik schrok me wezenloos toen ik er voor het eerst door wakker werd!
Elke ochtend wordt ik als een ouwe doos van 80 wakker en ben minuten lang bezig om uit de kreukels te komen..

Mijn handen slapen altijd (CTS, al geopereerd aan beide handen, slaap vaak met spalken, maar zal nooit meer goed komen)

Daarnaast val ik standaard op mijn buik in slaap, soms 1 been opgetrokken.. En mijn heupen /rug zitten iedere ochtend vast.. Er zijn ochtenden dat ik me amper om kan draaien om uit bed te klauteren. Ik slaap in een waterbed, op een gewoon bed heb ik nog meer last
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Hier ook hypermobiel... Ik heb regelmatig een geluxeerde schouder tijdens het slapen. Ik heb bekkeninstabiliteit dus soms moet ik snachts mijn schaambeen weer even rechtleggen, hoewel het de laatste tijd verrassend goed gaat.

Ik ben ook een 's ochtends wakker geworden met een blauw oog... En een keer met een enorme blauwe plek op mijn been.

Slapende armen regelmatig maar ik slaap nu met twee kussens onder mijn hoofd en een ukkiepillow in mijn armen en dat helpt ook goed.

En sinds ik amitriptyline slik heb ik echt veel minder pijnklachten bij het wakker worden. Anders had ik altijd pijn in mijn knieën, enkels, ellebogen enz... Bij het opstaan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik kan soms ook echt wakker worden door de pijn aan mijn handen, die dan dus slapen en helemaal gaan tintelen.

Vreemd genoeg scheelt dit per matras (of kussen?). Ik heb 1,5 jaar gereisd en in vele hostels geslapen en in het ene bed was het erger dan in het andere. Gek he.

Hier thuis bijna geen last van.
ik slaap op mijn buik en heb dan mijn handen kruislings onder mijn borst en mn schouders hoog opgetrokken

daarbij kaken geklemd. enfin, ik heb dus al jaren last van mn nek en handen tintelen.

ook als ik op mn zij lig gaan mn schouders opgetrokken en die armen weer kruislings.

tis een verkrampte boel ipv een ontspannen nacht.

heb al een paar keer doorverwijzing voor de fysio gekregen, maar ga er uiteindelijk nooit heen. geen zin in.

wel rot dat ik amper mijn nek kan draaien. dat is soms wel nodig als je bijv in de auto zit.

leven is lijden.
en nu maar hopen dat ik in slaap val. want lag net alweer twee uur wakker. en dat is ook niks fijn.

ik slaap toch al zo graag.
Niemand die zich eens op CTS laat testen bij verkrampte, tintelende en slapende handen?
ik klem de boel gewoon af, dus vind het niet zo vreemd
quote:rochel schreef op 27 juni 2014 @ 11:54:

ik klem de boel gewoon af, dus vind het niet zo vreemd

laat dat nou net een van de 'eigenschappen' zijn van CTS...

Ik lig altijd met mijn polsen gevouwen.. als knuistjes naar me toe.. dat komt juist door zenuwbeknelling
Ik herken wat je zegt, vaak is het met een goeie dag weer weg gelukkig. Ik heb mezelf eens een blauw oog geslagen. Ik lag lekker te slapen op mijn rug en had mijn arm boven mijn hoofd geplaatst. Ik werd wakker met een slapende arm die ik niet kon bewegen. Slaapdronken wilde ik met mijn andere hand mijn arm naast me leggen zodat ie "wakker" zou worden maar liet per ongeluk los waardoor ik mezelf een blauw oog bezorgde. Tjah...

Geen idee wat je eraan kunt doen om het te voorkomen, volgens mij is het niet te voorkomen.
quote:Sense-1970 schreef op 27 juni 2014 @ 15:38:

[...]

laat dat nou net een van de 'eigenschappen' zijn van CTS...

Ik lig altijd met mijn polsen gevouwen.. als knuistjes naar me toe.. dat komt juist door zenuwbeknelling

ja zo doe ik dus ook met mijn polsen/handen

is ook vaak zoals poesjes hun voorpootjes hebben als ze zo lekker liggen.

nou tintelen mijn voeten eigenlijk ook altijd, dus dat is mede dat ik denk geen cts te hebben.
quote:Lady-Voldemort schreef op donderdag 26 juni 2014 21:43 Oh ja, en ik word ook wel eens spiernaakt wakker, terwijl ik toch echt een onderbroek en een t-shirt aan had toen ik in bed ging liggen. Is waarschijnlijk alweer een gevalletje erfelijk, want mijn dochter kleedde zich als peuter/kleuter ook altijd uit in haar slaap .Dit doe ik ook!! En mijn man zweert dat hij onschuldig is dus ik doe t echt zelf
Sense,

Daarom slaap ik dus met een extra kussen voor mijn armen. Heb CTS gehad, veroorzaakt door het lopen met krukken. Maanden niet geslapen...

Na de operatie geen last meer. Cts zit echt meer in je pols en hand, als ik nu slapende armen heb slaapt het vanaf de elleboog en voelt het echt heel anders dan de cts.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb een paar keer iets heel raars gehad 's nachts (alle drie de keren was bij m'n tante thuis gek genoeg). Vooral de eerste keer was eng. Ik werd 's ochtends wakker en kon me niet meer bewegen. Geen slaapverlamming ofzo, want ik was klaarwakker. Ik heb m'n ouders geroepen en die hebben me toen omgedraaid (was NIET fijn) en langzaamaan kon ik toen weer enigszins bewegen. Ik heb nog een week heel veel spierpijn gehad.

Ook een keer midden in de nacht een heftige bloedneus gehad, en een keer wakker geworden omdat ik moest kotsen (ook allebei bij m'n tante dus, ik moet normaal nooit kotsen en bloedneuzen heb ik ook zelden, dus echt vreemd).

En verder heb ik de laatste tijd vaak dat ik met een slapende hand wakker word. Vroeger sliep mijn voet altijd als ik 's nachts wakker werd. Moest ik plassen, moest ik eerst wachten tot mijn voet 'wakker' was. En ik heb soms opeens een zere nek als ik wakker word en dat kan dan rustig een paar dagen duren.
quote:reizigster2004 schreef op donderdag 26 juni 2014 21:59 Ik word elke ochtend wakker met hele zere voeten. De eerste paar meter die ik loop moeten ze echt weer in model komen, geen idee wat ik er 's nachts mee doe, maar ik kan er 's ochtends bijna niet op staan.

En een verkrampte kaak heb ik ook regelmatig 's ochtends net als stofmuis. Dat eerste heb ik ook. Ik loop echt heel mank 's ochtends als ik net uit bed ben.
quote:balpen schreef op 26 juni 2014 @ 22:07:

Ik word regelmatig wakker met pijnlijke een oorschelp. Als ik erop gelegen heb. Ik heb er al jaren last van, al verschillende kussens etc geprobeerd maar niks helpt. Heb het soms weken niet, dan weer een paar keer per nacht. Met beide oren. Het stomme is, je wordt midden in de nacht wakker en ik voel die pijn, maar weet ondertussen dat je hoofd optillen de pijn eerst nog veel erger maakt vooraleer het langzaam wegtrekt. Elke keer weer het dilemma: hoofd optillen of toch nig even laten liggen .

Weet dat mijn zussen en moeder er ook last van hebben, erfelijk dingetje?

Dat heb ik ook regelmatig.

Doet idd enorm zeer.

Tegenwoordig slaap ik met mijn arm (gebogen) onder mijn oor,

zodat mijn oor vrij ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven