Ga ik dan nu echt bevallen ?
dinsdag 1 juli 2014 om 10:13
Aangezien ik alleen thuis ben en geen idee of dit nu voor de echt is of generale repetitie open ik maar ter afleiding een nieuw topic. Ik ben nu 39 weken en 4 dagen zwanger van ons eerste kindje. Rond 35 weken bleek er een groeiachterstand te zijn en was er sprake van een inleiding rond 38,5 weken. Omdat ik hier tegenop keek heeft de gyn een afwachtend beleid opgesteld en afgelopen vrijdag werd de bavy op 2850 gram geschat en was mijn buik nog goed gegroeid. Met gyn afgesproken om maandag (gisteren) en donderdag langs te komen voor ctg en toucheren. Ctg gisteren was prima, een deels verstreken baarmoedermond maar nog geen ontsluiting. Gisteren afgesproken dat als er donderdag nog geen ontsluiting is dan s' avonds opname en eom een ballon in te brengen met de hoop om vrijdag op de uitgerekende datum te gaan bevallen.
Nu heb ik sinds middernacht voorweeen die langer aanhouden dan de afgelopen dagen, ze duurden ongeveer een minuut maar ik kon er wel redelijk doorheen slapen. Sinds vanochtend half acht komen ze ieder kwartier en doen ze ook flink pijn .
Is dit het dan echt ? Ga ik nu dan toch spontaan bevallen ipv de inleiding waar ik zo tegenop zag ? Probeer ik afleiding te zoeken of nog te rusten ?
En om nog even verder te miepen, onze verbouwing van de badkamer is nog niet af en met niet af bedoel ik dus geen douche of bruikbaar bad, ik probeer hier niet om te stressen aangezien we wel gewoon warm water hebben in de keuken maar toch baal ik nu wel ontzettend !
Ik weet niet goed wat ik wil met dit topic, vooral tips en afleiding en misschien een hart onder de riem voor het badkamer probleem ? Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren op mijn gezeur haha !
Nu heb ik sinds middernacht voorweeen die langer aanhouden dan de afgelopen dagen, ze duurden ongeveer een minuut maar ik kon er wel redelijk doorheen slapen. Sinds vanochtend half acht komen ze ieder kwartier en doen ze ook flink pijn .
Is dit het dan echt ? Ga ik nu dan toch spontaan bevallen ipv de inleiding waar ik zo tegenop zag ? Probeer ik afleiding te zoeken of nog te rusten ?
En om nog even verder te miepen, onze verbouwing van de badkamer is nog niet af en met niet af bedoel ik dus geen douche of bruikbaar bad, ik probeer hier niet om te stressen aangezien we wel gewoon warm water hebben in de keuken maar toch baal ik nu wel ontzettend !
Ik weet niet goed wat ik wil met dit topic, vooral tips en afleiding en misschien een hart onder de riem voor het badkamer probleem ? Alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren op mijn gezeur haha !
dinsdag 1 juli 2014 om 11:16
Het zou ineens heel snel kunnen gaan he!?
Ik zou echt eerst het ziekenhuis bellen, en zorg dat je niet alleen bent, ben net (anderhalve week geleden) bevallen en dat ging zo ontzettend snel!
Van een beetje zeurende buikpijn naar extreem heftige weeenstorm. Hij was er in 3,5 uur!
Neem geen risico, bel iemand!!!
Ik zou echt eerst het ziekenhuis bellen, en zorg dat je niet alleen bent, ben net (anderhalve week geleden) bevallen en dat ging zo ontzettend snel!
Van een beetje zeurende buikpijn naar extreem heftige weeenstorm. Hij was er in 3,5 uur!
Neem geen risico, bel iemand!!!
dinsdag 1 juli 2014 om 11:27
quote:marbrdg schreef op 01 juli 2014 @ 11:16:
Neem geen risico, bel iemand!!!Dit dus, bij mij was meneertje er ook in 4,5 uur. (En t was ook nog eens een sterrenkijker)
Neem geen risico, bel iemand!!!Dit dus, bij mij was meneertje er ook in 4,5 uur. (En t was ook nog eens een sterrenkijker)
dinsdag 1 juli 2014 om 12:39
Hm, ik dacht ook dat ik voorweeen had. VK gebeld, die dacht dat ook, want als het echte weeen waren zou ik niet meer zo rustig bellen. Een uur later teruggebeld, lag ik zeiknat ik bed, helemaal alleen thuis (vreselijk vond ik dat), kreeg een weeenstorm onder de douche en het dus niet meer voor elkaar om me af te drogen. Vriend was onderweg naar huis, toen hij binnenkwam een kwartier later braken mijn vliezen. Hij heeft de vk nog een keer gebeld om te zeggen dat ze moest opschieten (in opdracht van mij), die kwam 10 min later binnen. Ik had toen inmiddels volledige ontsluiting. Alles bij elkaar in 1,5 uur dus.
Nee, ik zou lekker vragen of je bij je moeder mag blijven en de de vk toch vragen om even te komen controleren!
Nee, ik zou lekker vragen of je bij je moeder mag blijven en de de vk toch vragen om even te komen controleren!
dinsdag 1 juli 2014 om 12:45
Als ze onder de douche doorgaan is het echt. Ze zullen langzaam (of snel ) wel sneller komen. Maak het jezelf gemakkelijk en prettig, kies een plek waar je je ontspannen voelt en doe waar je je prettig bij voelt. Zorg dat je kunt vertrekken als het nodig is, en dat je vriend meteen naar je toe kan komen als ze sneller komen.
Je kunt het, meid!
Je kunt het, meid!
dinsdag 1 juli 2014 om 13:04
Succes en inderdaad zorg dat er iemand bij je is, of er heel snel kan zijn. Ik heb zelf bijna 12 uur lang onregelmatige weeen gehad (wel al in ziekenhuis vanaf 4 cm ontsluiting), maar met die onregelmatige weeen zat ik al wel op 7 cm. Daarna onder de douche in het ziekenhuis en toen werd het echt heftig, had toen niet nog in de auto moeten zitten oid. (ik heb toen ook een ruggenprik geeist) Paar uur later was zoon er.
dinsdag 1 juli 2014 om 14:56
quote:Mevrouw75 schreef op 01 juli 2014 @ 10:20:
Voor een hart onder de riem wb douche en bad: vroeger deed men het allemaal zonder douche. Kijk een aflevering Call the Midwife, dat relativeert het allemaal een beetje. Of niet;)
Succes.
Ja maar toen had je veel zussen en een kraamvrouw of twee die de lakens met het wasbord deden. Helaas door personeelsgebrek is een douche ed wel handig hé.
Vroegah toen de zee nog schoon was en seks vies....toen was aaaaalles beter.
zucht.
TO geen douche zou voor mij een aanleiding zijn om in het ziekenhuis te willen bevallen eigenlijk Echt zoveel viezigheid is niet weg te wassen met een washandje.
Sterkte iig.
Voor een hart onder de riem wb douche en bad: vroeger deed men het allemaal zonder douche. Kijk een aflevering Call the Midwife, dat relativeert het allemaal een beetje. Of niet;)
Succes.
Ja maar toen had je veel zussen en een kraamvrouw of twee die de lakens met het wasbord deden. Helaas door personeelsgebrek is een douche ed wel handig hé.
zucht.
TO geen douche zou voor mij een aanleiding zijn om in het ziekenhuis te willen bevallen eigenlijk Echt zoveel viezigheid is niet weg te wassen met een washandje.
Sterkte iig.
dinsdag 1 juli 2014 om 15:08
quote:mispoezel87 schreef op 01 juli 2014 @ 12:31:
Net even 20 min gedoucht en 2 flinke (voor?) Weeen gehad, vk gebelt en die geeft aan dat het om het kwartier toch echt alleen maae voorweeen zijn en dus niet met zo'n vaart zal lopen...Als weeën om het kwartier niet echt zouden kunnen zijn was ik volgens mij helemaal nooit bevallen.
Net even 20 min gedoucht en 2 flinke (voor?) Weeen gehad, vk gebelt en die geeft aan dat het om het kwartier toch echt alleen maae voorweeen zijn en dus niet met zo'n vaart zal lopen...Als weeën om het kwartier niet echt zouden kunnen zijn was ik volgens mij helemaal nooit bevallen.
dinsdag 1 juli 2014 om 15:13
quote:nina1966 schreef op 01 juli 2014 @ 14:56:
[...]
Sterkte iig.Heb je het topic doorgelezen Nina? Volgens mij gaat ze hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen... So your point is moot. Al is een douche natuurlijk wel fijn bij het opvangen van de weeen.
[...]
Sterkte iig.Heb je het topic doorgelezen Nina? Volgens mij gaat ze hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen... So your point is moot. Al is een douche natuurlijk wel fijn bij het opvangen van de weeen.
dinsdag 1 juli 2014 om 15:44
Ik ga inderdaad sowieso in het ziekenhuis bevallen en kans is groot dat we 24 uur moeten blijven ivm bloedsuikercontrole van de kleine meid. Nja dan maar wassen met een teiltje en badje/tummy tub an de baby is zo in de keuken gevuld ! Mijn vriend heeft vanaf zaterdag 3 weken vrij en kan dus s'avonds en in zijn vakantie verder aan de badkamer dus het zal wel loslopen.
De weeen komen nu om de 10 minuten en worden wat pittiger qua pijn. Ben ondertussen samen met mijn moeder alle losse rommeltjes aan het opruimen en even goed aan het poetsen. Zometeen maar verder met het bakken van de popcakes voor debkraamvisite (heb er al 200 ingevroren dus kan even vooruit) en mezelf zo maar afleiden ! Moet zeggen dat de nervositeit flink is afgenomen, wel hoop ik dat het doorzet want ik vind het moeilijk voor te stellen dat ik al de hele dag regelmatige en elkaar sneller opvolgende voorweeen heb, mijn lichaam zegt me toch eigenlijk dat er binnen nu en 24 uur wel een bevalling gaat komen maar goed ik ben dan ook geen verloskundige haja.
De weeen komen nu om de 10 minuten en worden wat pittiger qua pijn. Ben ondertussen samen met mijn moeder alle losse rommeltjes aan het opruimen en even goed aan het poetsen. Zometeen maar verder met het bakken van de popcakes voor debkraamvisite (heb er al 200 ingevroren dus kan even vooruit) en mezelf zo maar afleiden ! Moet zeggen dat de nervositeit flink is afgenomen, wel hoop ik dat het doorzet want ik vind het moeilijk voor te stellen dat ik al de hele dag regelmatige en elkaar sneller opvolgende voorweeen heb, mijn lichaam zegt me toch eigenlijk dat er binnen nu en 24 uur wel een bevalling gaat komen maar goed ik ben dan ook geen verloskundige haja.
dinsdag 1 juli 2014 om 17:16
Haha, je bent nog lekker bezig dus! Hoop echt voor je dat het door gaat zetten. Het klinkt wel heel erg als het begin van de bevalling in ieder geval.
Dat je 24 uur in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling is jammer, maar daar kun je wel lekker douchen natuurlijk. En hopen dat die badkamer snel klaar is! Succes!!
Dat je 24 uur in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling is jammer, maar daar kun je wel lekker douchen natuurlijk. En hopen dat die badkamer snel klaar is! Succes!!
dinsdag 1 juli 2014 om 19:57
[...]
Sterkte iig.
Vanwege een heftige bevalling mócht ik niet eens onder de douche en met een washandje ben ik toch echt wel helemaal schoon geworden hoor
Succes TO, ik wens je een voorspoedige bevalling!
[...]
Sterkte iig.
Vanwege een heftige bevalling mócht ik niet eens onder de douche en met een washandje ben ik toch echt wel helemaal schoon geworden hoor
Succes TO, ik wens je een voorspoedige bevalling!
dinsdag 1 juli 2014 om 20:13
[...]
zucht.
Sterkte iig.Ja hallo, ze wil toch een hart onder de riem dan moet jij het niet gaan zitten ontkrachten natuurlijk. En vandaar die call the midwife tip erachteraan. Daar zie je de mannen heel stereotype bakken met warm water halen. Ik weet ook wel dat dat geromantiseerde fictie is, maar als je je zorgen maakt over de douche die nog niet af is, dan kun je je maar beter verliezen in romantische fictie dan je nog drukker maken.
[...]
zucht.
Sterkte iig.Ja hallo, ze wil toch een hart onder de riem dan moet jij het niet gaan zitten ontkrachten natuurlijk. En vandaar die call the midwife tip erachteraan. Daar zie je de mannen heel stereotype bakken met warm water halen. Ik weet ook wel dat dat geromantiseerde fictie is, maar als je je zorgen maakt over de douche die nog niet af is, dan kun je je maar beter verliezen in romantische fictie dan je nog drukker maken.