Ter hoogte van mijn ribbenkast (net onder mijn borst) voel ik een drukkend gevoel in mijn buik. Of er tegenaan geduwd wordt van binnenuit. Het zit links.
Rare sensatie, het voelt precies als toen ik zwanger was.
Zijn dit darmbewegingen? Kunnen die zo hoog zitten?
Ik voel al een paar dagen hetzelfde. En ben ruim 17 weken zwanger. Vroeg me al af of het mijn kindje was. Jij herkent het als schoppen? Hmmm. Voor jou hoop ik van niet (opmakende uit je woorden).
Anoniem_196701
donderdag 3 juli 2014 om 21:38
quote:Istar_ schreef op 03 juli 2014 @ 21:35:
Naar de huisarts.Waarom? Ik heb er verder geen last van, ben niet ziek.
Ik herken het! Had het tijdens mijn zwangerschappen maar heb het ook wel eens gewoon. Eerste keer schrok ik want idd net een schopje. Maar bij mij zijn het gewoon echt mijn darmen.
Ik voel al 3,5 jaar 'schopjes'. Soms zo erg dat ik het zelf zie bewegen. Maar niet als een voet die duwt en bij mij zit het onder mijn navel. Zou toch even naar de huisarts gaan en een zwangerschapstest doen.
Anoniem_158526
donderdag 3 juli 2014 om 21:44
Als je kind tegen je ribben schopt ben je toch zeker een maand of 7 zwanger. Dat moet je dan wel gemerkt hebben.
Anoniem_196701
donderdag 3 juli 2014 om 21:44
quote:betjebig schreef op 03 juli 2014 @ 21:44:
Als je kind tegen je ribben schopt ben je toch zeker een maand of 7 zwanger. Dat moet je dan wel gemerkt hebben.Ja, dat zou ik ook denken, het lijkt me sterk ook. Mijn buik is in tien jaar niet zo plat geweest.
Anoniem_6428889213467
donderdag 3 juli 2014 om 21:46
quote:proudmommy85 schreef op donderdag 03 juli 2014 21:40 Ik voel al 3,5 jaar 'schopjes'. Soms zo erg dat ik het zelf zie bewegen. Maar niet als een voet die duwt en bij mij zit het onder mijn navel. Zou toch even naar de huisarts gaan en een zwangerschapstest doen.
Ik was al bang dat ik de enige was! Heb dit ook heel vaak. Moet wel zeggen dat ik een spastische darm heb en mijn buik dus nogal vaak in beweging is. Heb echt heel la g gedacht dat ik weer zwanger was.
Maar vaak als ik een bobbel zie of voel bewegen volgt als vrij snel daarna een scheet of een grote boodschap haha.
Anoniem_125581
donderdag 3 juli 2014 om 21:48
Jouw omschrijving uit de OP doet mij erg denken aan de last die ik heb van mijn dikke darm die verstopt zit/moeilijk doet. Je dikke darm loopt inderdaad langs de onderzijde van je ribbenkast, aan de zijkanten. Het gevoel dat ik heb is aanhoudend, dus geen 'schopjes' maar 'geduw'. Houdt vaak een paar dagen aan. Ik ben nog nooit zwanger geweest, dus kan het daar niet mee vergelijken.
Ik hoop voor je dat het gewoon je darm is!
Anoniem_158526
donderdag 3 juli 2014 om 21:48
Ik voelde mijn darmen veel meer toen ik nog slank was en heel weinig buikvet had. Als je nu een heel erg platte buik hebt, zou dat dus best gewoon darmactiviteit kunnen zijn.
Ik heb laatst ook serieus een schopje gevoeld. Uur later bleek het schopje toch de inhoud van mijn dikke darm. Irritant, omdat ik wel, man niet een derde wil en ik er écht van schrok.
Sinds ik twee keer zwanger ben geweest interpreteer ik darmgerommel ook wel eens als schopjes, vooral als ik nog half slaap. Dus dat het verwarrend is kan ik me wel voorstellen.
Wandelende darmen? ?,je bent niet de eerste die dan denkt zwanger te zijn! Komt vaker voor bij inderdaad obstipatie. Vervelend gevoel. Door trage bewegingen van de darmen en peristaltiek voel je dan druk in je buik en kan je het soms ook zien. Goed om een zwangerschapstest te doen, maar het klinkt inderdaad als darmklachten. Hoop dat het snel beter gaat.