Gezondheid alle pijlers

borstonderzoek door huisarts

03-07-2014 20:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames , gisteren heb ik een borstonderzoek gehad bij de huisarts vanwege een cyste in de borst . Niks ergs ,maar hij wilde er toch even naar kijken .

Waar ik over na zat te denken is , hij deed dit zonder handschoenen .Mijn vraag is , is dit gebruikelijk ? Ik had het nog nooit mee gemaakt en dacht een borst is redelijk intiem dus zal hij wel handschoentjes aantrekken.

Mijn arts is een keurige man hoor , maar ik wilde gewoon eens weten hoe dat bij jullie gaat .

Bedankt voor de antwoorden !
quote:ericito schreef op 03 juli 2014 @ 20:25:

[...]

Als in op een onderzoekstafel? Ja altijd.

Waar anders?

Zo mevrouwtje, gaattu hier maar effies legge

*maait paperassen van bureau*

Ik doe het ook zonder handschoenen, je borsten zijn toch gewoon schoon en droog? Bovendien voel je toch beter zonder handschoenen. Ik zou me pas zorgen maken als een arts in de mond of van onder geen handschoenen gebruikt ;)
quote:copacabana schreef op 03 juli 2014 @ 21:36:

[...]

Waar anders?

Ga bijna denken dat jij je aangerand voelt door de beste man
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 04 juli 2014 @ 08:03:

Ga bijna denken dat jij je aangerand voelt door de beste manTO zegt in dit geval van niet, maar ook als patiënten zich wel onprettig voelen bij aanrakingen of bij een bepaalde behandeling, vind ik het belangrijk om daar rekening mee te houden. Dat een situatie medisch is, wil niet zeggen dat dit soort gevoelens bij patiënten ineens niet meer kunnen spelen of niet meer benoemd mogen worden. Bij bijvoorbeeld bevallingen, uitstrijkjes en darmonderzoek wordt als het goed is ook nog steeds zoveel mogelijk rekening gehouden met de belevenis van de patiënt.
quote:copacabana schreef op 03 juli 2014 @ 21:36:

[...]

Waar anders?

Ik heb zelf weleens gehad dat ik mocht blijven staan. Maar misschien had dat ook wel een reden, geen idee.
Dom dat de huisarts je niet doorstuurt. Ik heb ook mastopathie, maar dat neemt niet weg dat ik net zoveel kans heb op borstkanker als iemand zonder die aandoening. Alleen is het lastiger voor een huisarts om te bepalen met mastopathie of het een cyste of iets anders. Het voelt namelijk allebei bulterig en bobbelig.

Ik laat me daarom af en toe doorverwijzen.
Ik werd jaarlijks onderzocht ivm BRCA1 vaak staand maar ook liggend. Volgens mij vaak wel met handschoenen ivm checken van de oksels. Heb je het onderzoek als vervelend ervaren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven