Gezondheid alle pijlers

Helicobacter Pylori Maagzweer

09-07-2014 17:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hiermee te maken gehad?

Ik ben dik 3 maand geleden opgenomen geweest ivm maagklachten en uitdroging. In het zkhs dachten ze dat het kwam door ofwel medicijngebruik ofwel de Helicobacter Pylori.

Ben hierna redelijk opgeknapt qua maagklachten maar door mijn MS kwamen er allerlei andere problemen zoals een relapse en diverse blaasontstekingen. Hierdoor telkens aan de AB en Prednisone waardoor de Urea Ademtest (om de Helicobacter op te sporen) een aantal keren is afgelast.

Nu al een paar weken flink in de lappenmand, maag speelt enorm op ook nav nieuwe medicijnen waardoor ik nu haast geen medicijnen meer kan slikken wat uiteraard een neg. effect heeft op de MS. Een cirkel is het, maar hopelijk kan ik maandag eindelijk de test doen.

Iets waar ik enorm tegenop zie, en ik voel me enorm kinderachtig, is dat ik een "papje" moet drinken. Ook nog eens na 12 uur vasten en 3 dagen geen maagpillen, dus ik zie er sowieso enorm tegenop maar ik heb een soort van "afkeer" tegen papjes. Zodra ik het in mijn keel krijg begin ik al te kokhalzen. Heb ik al sinds ik heel klein was. Ik prik me dagelijks, ik slik tig pillen maar kom me niet aan met papjes want dan raak ik van de leg

Heeft iemand ervaring met de test? Is het veel "papje"?

Ik zit typend al met rillingen, heel stom.
Optimist tot in de kist!
Waarom moet je de ademtest doen? Deze bacterie kan ook via ontlasting of een bloedonderzoek opgespoord worden. Het bloedonderzoek is alleen minder betrouwbaar als je na behandeling van de bacterie wil kijken of het weg is. Je lichaam houdt namelijk nog lang antistoffen vast waardoor het lijkt of de bacterie er nog zit. Daarvoor is een ontlastingsonderzoek dan weer betrouwbaarder. Sterkte iig, die bacterie is geen pretje weet ik uit ervaring.
Is dat papje een maagontledigingsonderzoek? Ik ben ook des doods met vieze dingen moeten eten/drinken in het ziekenhuis. Dit vond ik redelijk goed te doen, lekker is het niet, maar ook niet rampzalig.
Ik heb de h.a. gevraagd maar hij leek weinig vertrouwen te hebben in het ontlastingsonderzoek.

Ninon, hoe ben jij er af gekomen?

Olleke, dat geeft moed, ik moest een paar maand geleden een raar papje in het zkhs opdrinken, nou 't kwam er net zo hard weer uit, ik schaamde me enorm. Gelukkig ben ik niet de enige
Optimist tot in de kist!
Oh en welke klachten had jij Ninon, ik ben soms ook wat kortademig.
Optimist tot in de kist!
Ik heb ook die bacterie gehad.

Kreeg inderdaad ook ontlasting onderzoek . Daarna meen ik met een antibiotica er van af gekomen.
Ook ik ben er bekend mee, vastgesteld middels ontlastingsonderzoek. AB kuur gehad en weg was de Helicobacter. Maar ik heb nog steeds enorme maag- en darmklachten.

Daarom mag ik over een week terugkomen voor een endoscopie. De dag ervoor moet ik dus die vieze laxeringsdrank drinken....

Dus ik wens jou sterke met je papje als jij mij sterkte wenst met mijn drankje
Het schijnt een behoorlijk hardnekkige bacterie te zijn dus wellicht is het nog niet over Tantejo?

I.i.g. heel veel sterkte met het drankje , ben ik ook al niet goed in eigenlijk, ik ben gewoon een vervelende Miep op dat gebied, papjes en drankjes, brrrrrr.
Optimist tot in de kist!
Ik heb er geen ervaring mee, niet met de bacterie en niet met papjes, maar ik las laatst over een studie waaruit bleek dat zoethoutwortel effectief is bij maagklachten door helicobacter pylori, zonder bijwerkingen. Misschien kun je er eens naar informeren bij je huisarts of behandelaar, kan me voorstellen dat zoveel pillen niet echt fijn is.
Wat een afkortingen soms; ik las bij MS; maagsonde..dus ik vroeg me al af hoe je via een MS aan een blaasontsteking komt..

Maar...heel veel beterschap en succes, hopelijk ben je snel van die helicobacter pylori af..!!!
Life is good!
En ik nog netjes niet UTI gebruiken ivm rare afkortingen

Ja die zoethoutwortel daar heb ik van gelezen...zou niet weten hoe ik daar hier (Calgary) aan moet komen....
Optimist tot in de kist!
Hm, zover reikt mijn kennis ook niet, Olifantje! Geen natuurgeneeskundigen daar, fytotherapeuten oid?
Papje? Helicobacter Pylorie daar kun je op veel manieren op testen, o.a. via je poepjes, adem of door met een camera in de maag te kijken. Ik heb ook maagklachten en heb de poepjes test gehad en na een stevige antibiotoica een camera in de maag. Ik moest nuchter zijn, geen papjes.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik kreeg de heliobacterkuur gewoon van de huisarts, zonder enig vooronderzoek of test. Hij ging er op basis van symptomen vanuit dat ik de bacterie kon hebben, en we hebben hem genuked met een flinke kuur.

Het hielp wel, ik had de bacterie
Heb ook deze klachten gehad. Eerst een maagzweer door die helico nogwat en tegelijkertijd darmklachten. Met een dieet tegen Candida en ab tegen de bacterie ben ik van beide afgekomen. Ha wist niet of beide verband met elkaar hadden, maar die combinatie hielp me enorm! Alleen ab hielp niet.
Het is een hele zware kuur, dan moet je HA behoorlijke indicaties hebben gehad zoals spugen en gewichtsverlies.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 09 juli 2014 @ 21:00:

Het is een hele zware kuur, dan moet je HA behoorlijke indicaties hebben gehad zoals spugen en gewichtsverlies.

Lijkt alsof je me niet gelooft, maar hij heeft me echt op symptomen (opgeblazen gevoel, misselijk, maagpijn) de kuur gegeven.

Niet spugen, geen gewichtsverlies.
Ik geloof je wel. Heeft hij ook op je maag geduwd? Had je pijn?

Hij kon e.a. bij mij niet zo indiceren zonder test, hoge pijn grens.
quote:viva-amber schreef op 09 juli 2014 @ 21:18:

Ik geloof je wel. Heeft hij ook op je maag geduwd? Had je pijn?

Hij kon e.a. bij mij niet zo indiceren zonder test, hoge pijn grens.Nee, niet eens aangeraakt, puur op vertellen. Het was begin jaren 90, toen de bacterie nog net ontdekt was. Ik moest 3,4 verschillende pillen per dag slikken over een lange periode.
Ik moest ook 3/4 pillen per dag slikken een dag of 8. Vroegerwijde men maagproblemen aan stress. De ontdekking van de helicobacter pylorie als oorzaak van de maagzweer en mogelijk geeft het ook een verhoogd risico op kanker leidde zelfd tot toekenning van de nobelprijs: http://www.kennislink.nl/ ... s-voor-maagzweeronderzoek
Ze dachten bij mij eerst in het zkhs dat het aan de medicijnen lag maar ik ben nu dik 3 maand verder en alles is nog steeds ellendig in mijn maag. De pijn zit onder mijn borstbeen en steekt recht door naar mijn schouderbladen.

Lege maag maakt het erger en soms voelt het alsof ik minder lucht heb.

Met papje bedoel ik een drankje die ik moet drinken voordat ik in iets moet blazen.
Optimist tot in de kist!
Ademtest krijg je. Ik heb door een trauma een middenrifbreuk, daardoor heeft die bacterie bij misschien ook meer kans gehad om te ontsteken. Ik moet voorlopig leren leven met het drukkende gevoel op de borst en zo nu en dan misselijkheid tgv de middenrifbreuk.

Veel sterkte, blijf rustig dat helpt altijd.
Hoi Olifantje, ik had brandend maagzuur, regelmatig overgeven en vermoeidheid. Dit in periodes gedurende een half jaar. Ik heb eerst omeprazol (maagzuurremmers) gekregen en toen ben ik er een periode vanaf geweest. Na een bloedonderzoek een nogal heftige AB kuur van 2 weken gekregen en daarna heb ik er een half jaar geen last meer van gehad. Vervolgens kreeg ik weer last van maagzuur, overgeven en diarree, maar dit is waarschijnlijk een virus geweest. Toen een ontlastingsonderzoek laten doen en daaruit bleek dat alles goed was. Heb er al een jaar geen last meer van gelukkig, dus ik ga er maar vanuit dat die bacterie echt weg is.

Ik vond het heel pijnlijk allemaal en de AB kuur was heftig, ik had zo'n beetje elke bijwerking die je maar kan hebben.
Hoi ik denk dat je inmiddels het onderzoek al hebt gehad en dat het drankje hopelijk mee is gevallen?

Het was volgens mij geen papje toch?

Ik heb zo'n 3 jaar geleden de heliobacter pylorie gehad en eerst met een bloedonderzoek positief getest en ik geloof een 1/2 jaar later met de ademtest!

Ik vond steeds in dat zakje blazen eigenlijk het ergste maar helemaal het wachten op de uitslag want ik had zo geen zin in weer een antibioticakuur!

Ik hoop dar alles goed is gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven