Alternatief voor foliumzuur
vrijdag 11 juli 2014 om 14:17
Hallo! Mijn vriend en ik willen voor een kindje gaan! Ik lees overal dat wordt aangeraden om 4 weken van tevoren te beginnen met het slikken van foliumzuur. Nu ben ik niet zo'n held met pillen slikken en vroeg ik me af of er ook alternatieven zijn! Ik zie het niet zo zitten om elke ochtend een worsteling te hebben om een pilletje door te slikken...
Ik las dat amandelen bijvoorbeeld ook veel foliumzuur bevatten. Iemand hier ervaring mee? Of andere tips?
Ik las dat amandelen bijvoorbeeld ook veel foliumzuur bevatten. Iemand hier ervaring mee? Of andere tips?
vrijdag 11 juli 2014 om 14:20
vrijdag 11 juli 2014 om 14:22
Amandelen bevatten mogelijk veel folliumzuur maar bevatten ook blauwzuur. Persoonlijk zou ik me afvragen of je aan een zwangerschap toe bent, dat is echt zwaarder dan een pilletje slikken. Bij een ijzertekort oid moet je ook slikken.... Maar als het werkelijk zo n probleem is zou ik advies zoeken bij een diëtist of apotheek.
vrijdag 11 juli 2014 om 14:27
quote:Fleuriefleur schreef op 11 juli 2014 @ 14:22:
Ik had hetzelfde probleem. Heb zelfs contact gehad met de fabrikant maar er schijnt geen vervangend product te zijn. Geen bruistablet ofzo. Ik heb ze gewoon fijn gemalen en ingenomen met yoghurt
Dan werken ze nog wel, fijngemalen?
En heb je later in je evt zwangerschap geen problemen gehad met andere pillen etc die je moest slikken? Bvb die visoliecapsules...
Ik had hetzelfde probleem. Heb zelfs contact gehad met de fabrikant maar er schijnt geen vervangend product te zijn. Geen bruistablet ofzo. Ik heb ze gewoon fijn gemalen en ingenomen met yoghurt
Dan werken ze nog wel, fijngemalen?
En heb je later in je evt zwangerschap geen problemen gehad met andere pillen etc die je moest slikken? Bvb die visoliecapsules...
vrijdag 11 juli 2014 om 14:28
Oke, misschien heb ik het niet zo handig geformuleerd...
Natuurlijk vind ik het belangrijk om voldoende foliumzuur binnen te krijgen, het is helemaal niet mijn intentie om dit te 'skippen' en dus extra risico te lopen, alleen omdat ik moeite heb met pillen doorslikken. Ik vroeg me alleen af of iemand wist of er alternatieven zijn (bijv kauwtabletten oid).
De pil is nooit een probleem geweest, maar die was ook wel erg klein. Bij grotere pillen krijg ik vaak het probleem dat ik bang ben dat het blijft hangen. Vandaar...
Bedankt voor jullie tips zover!
Natuurlijk vind ik het belangrijk om voldoende foliumzuur binnen te krijgen, het is helemaal niet mijn intentie om dit te 'skippen' en dus extra risico te lopen, alleen omdat ik moeite heb met pillen doorslikken. Ik vroeg me alleen af of iemand wist of er alternatieven zijn (bijv kauwtabletten oid).
De pil is nooit een probleem geweest, maar die was ook wel erg klein. Bij grotere pillen krijg ik vaak het probleem dat ik bang ben dat het blijft hangen. Vandaar...
Bedankt voor jullie tips zover!
vrijdag 11 juli 2014 om 14:30
quote:Sjors007 schreef op vrijdag 11 juli 2014 14:20 Ik heb ook moeite met pillen slikken, maar sie van de Etos (roze potje) zijn heel erg klein. Misschien lukt het je om die te slikken? Ik had daar geen enkel probleem mee.Ik heb nu een potje van Kruidvat gehaald! Ga morgenochtend eens kijken hoe die (be)vallen
vrijdag 11 juli 2014 om 14:32
quote:Mugske schreef op vrijdag 11 juli 2014 14:30 ik ben ook geen held met pilletjes doorslikken, dus dat herken ik wel.
Ik heb foliumzuur-tabletten van de hema en die kun je stuk bijten en dan doorslikken. Tenminste dat is wat ik doe. Ze hebben ook geen nare (na)smaak.
Aha, ik ben dus niet de enige
Goed om te weten van het doorbijten, thanks!
Ik heb foliumzuur-tabletten van de hema en die kun je stuk bijten en dan doorslikken. Tenminste dat is wat ik doe. Ze hebben ook geen nare (na)smaak.
Aha, ik ben dus niet de enige
Goed om te weten van het doorbijten, thanks!
vrijdag 11 juli 2014 om 14:34
quote:riannerianne schreef op 11 juli 2014 @ 14:29:
Waarom zouden ze fijngemalen niet werken?
De apotheek verkoopt van die apparaatjes daarvoor. Ook fijn als je erg misselijk bent de eerste weken, kun je het gewoon door je drinken doen.
En er is helemaal geen noodzaak om visoliecapsules te slikken als je gezond eet.
Ja dat weet ik niet, dat vroeg ik me af.
Bij mij werden de multivitamine voor zwangeren met visolie in de tweede helft aangeraden als je niet minimaal 2x per week vis at. Vandaar. Maar die zijn flink groter
Waarom zouden ze fijngemalen niet werken?
De apotheek verkoopt van die apparaatjes daarvoor. Ook fijn als je erg misselijk bent de eerste weken, kun je het gewoon door je drinken doen.
En er is helemaal geen noodzaak om visoliecapsules te slikken als je gezond eet.
Ja dat weet ik niet, dat vroeg ik me af.
Bij mij werden de multivitamine voor zwangeren met visolie in de tweede helft aangeraden als je niet minimaal 2x per week vis at. Vandaar. Maar die zijn flink groter