Het onderwerp zegt het eigenlijk al; ik wil graag een sluitband (Motherwear) gaan aanschaffen om na de bevalling te gebruiken om buik en baarmoeder iets versneld terug in vorm te krijgen. Ik kan er echter maar weinig over vinden (behalve dan op de site van Motherwear, en die is - surprice, surprice - natuurlijk verbluffend enthousiast.
Wie heeft er praktijkervaring? Doen of zonde van het geld?
Mijn schoonmoeder zweert erbij. Voor haar alweer zo'n 30-40 jaar geleden, maar: 3 kinderen gebaard, 3x sluitband en nu (nog steeds!!) maatjes 36 én in shape.. Zij zegt altijd dat dat aan de sluitband te danken is.
Gehuurd via een particuliere instelling, maar niet gebruikt.
Anoniem_6491bdc7537f8
vrijdag 11 juli 2008 om 13:38
Ik had ook een sluitlaken, maar heb hem niet gebruikt, was niet nodig. Ik had er een gekocht omdat het in mijn (Surinaamse) familie gewoonte is. Vandaar. Ik weet nog niet of ik hem dit keer ga gebruiken, hangt van mijn buik af.
Ik had ook 2 sluitlakens gekregen van mijn schoonzusje, maar nooit gebruikt. Ik heb een keizersnede gehad en ik moest er toen niet aan denken om mijn buik aan te snoeren.....
Ik heb het sluitlaken (van Motherwear) ook direct gebruikt na de bevalling, voelt tevens prettig aan! Geen idee wat het resultaat van mijn buik was geweest zonder sluitlaken, maar is redelijk weer snel in shape!
Anoniem_64901a3eb895e
dinsdag 15 juli 2008 om 21:33
Ik heb hem ook gebruikt. Ik vond het fijn om iets stevigs om mijn buik te hebben. De kraamhulp vond het erg leuk om me iedere ochtend in te snoeren, zo ouderwets gezellig vond ze.
Trouwens, die van mij heb ik voor 15 euro via MP gekocht. Was nooit gebruikt.
Anoniem_6491bdc7537f8
woensdag 16 juli 2008 om 09:50
Artis de Marsis!!!!!
Anoniem_64901a3eb895e
woensdag 16 juli 2008 om 10:05
Tjolk! Ik kan die smaken nog zo oproepen in mijn geheugen!
Veel kraamhulpen weten niet hoe ze zo'n ding moeten knopen. Vooral de jongere kraamhulpen niet. Ik heb m ook gekocht en na een paar uur afgegooid. Ik werd knetter van dat ding. Ik had hem overigens niet als doel om een strakke buik te krijgen maar kreeg hem als voorschrift vanwege bekkeninstabiliteit. Na de bevalling is het dan extra steun.
Ook hoor je verhalen dat door die band juist je buikspieren slapper worden omdat ze gesteund worden en niet zelf werken.
(kijk maar als je 2 weken in gips zit, hou je slappe spieren over)
koffie, zwart graag...
Anoniem_6491bdc7537f8
woensdag 16 juli 2008 om 11:53
Je mag zo'n ding ook niet langer dan een x-aantal weken dragen...