Gezondheid alle pijlers

Lyme: sinds 3 uur tintelende handen

14-07-2014 20:16 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden de ziekte van Lyme.

Nu heb ik alleen sinds 3 uurtjes tintelende handen het trekt nu door naar mijn armen.

Iemand met Lyme (gehad) herkent dit?

Kan dit kwaad of even de dokter bellen?
Live your life
Dokter bellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dokter bellen, misschien een neurologische klacht.

Heb je antibiotica of medicijnen? Heb je de bijsluiter gelezen? Kan tintel handen een bijwerking zijn?

Heb je ook migraine en/of hoofpijnmedicijnen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dokter bellen dus.
De Lyme hoeft daar toch niks mee te maken te hebben?

Dokterbellen.
Hap bellen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Dokter bellen!

Kan zomaar iets neurologisch zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heb je al gebeld?
Ik heb inderdaad gebeld, ze zou het overleggen met een dokter. Maar hoor nog niks. Dus ik ben zo eventjes terug
Live your life
Tintelingen zijn inderdaad een typisch lyme-ding. Ik heb (vrij milde) lyme en heb sindsdien ook vaker tintelingen en het gevoel alsof er beestjes onder mijn huid door kruipen.

Waarschijnlijk is het onrust in je zenuwstelsel. Je kan altijd even bellen met de huisartsenpost. Want al drie uur tintelingen is vervelend en ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het geen kwaad kan.

Misschien hebben zij in ieder geval tips en misschien zeggen ze wel dat je even langs kan komen. Bij mij heeft intraveneuze antibiotica goed geholpen tegen de neurologische klachten.
Ja akelig is dat zeg! Dat moet je thuis zelf doen toch? Voor hoelang heb je het gehad?

Ik moest een ibuprofen innemen :-) Kijken of het helpt
Live your life
Mijn Zoon is alleen moe geweest, maar kan ook door de AB komen, die heeft hij een maand gehad, dat was het.

Maar Ik neem aam dat de Lyme gewoon behandeld is geweest?

Dus dat het niet meer door Lyme kan komen toch?

Of ben je opnieuw gebeten?
@Zusenzo: Lyme is niet altijd te behandelen of te genezen.

Wacht even de HA af.
Ik heb in totaal al 6 weken AB gehad. Helaas nog niet verholpen. En inderdaad wat Sunny81 zegt het is niet altijd te genezen. Ik hoop natuurlijk van wel. Woensdag moet ik weer naar de internist, ben benieuwd.
Live your life
quote:evaa39 schreef op 14 juli 2014 @ 22:47:

Ja akelig is dat zeg! Dat moet je thuis zelf doen toch? Voor hoelang heb je het gehad?

Ik moest een ibuprofen innemen :-) Kijken of het helpt

De thuiszorg kwam het geven, kreeg dat drie weken. Daarna drie maanden antibiotica gehad (inclusief cystebreker). Vrij uitgebreid dus, maar dat moest ook. Want heb het al 10 jaar (niet altijd even veel last van).

Hopelijk helpt de ibuprofen!
Als je er te laat bij bent, is het inderdaad niet of slecht te behandelen. Ik heb chronische (neuro)lyme en heb ook last van tintelingen, ook in mijn handen. Je hebt sinds een paar maanden lyme zeg je, ben je onder behandeling? Door behandeling kan je ineens erg heftige herxheimer reacties krijgen. Ook zonder behandeling doet lyme gekke dingen, dus wat dat betreft.. heb je niks aan me, sorry..
@ zusezoo 4 weken antibiotica is langer dan vaak wordt gegeven maar nog steeds aan de krappe kant aangezien de borellia (lymebacterie) een levenscyclus heeft van 6 weken.

Misschien is het nog niet over. Zeker in de gaten houden dus, het kan zijn dat de klachten over bijvoorbeeld 10 jaar ineens (opnieuw) uitbreken De bacterie is een meester in verstoppertje doen en rustig afwachten op een moment van mindere weerstand.
Klopt wat Dagdromer1986 zegt. Bloed prikken heeft ook geen zin, je blijft het altijd zien.

En ik hoorde vandaag in het ziekenhuis dat een AB kuur ook niet altijd helpt (om het maar te blijven slikken)

Krijg nu verdere onderzoeken
Live your life
Ik zit al ruim een jaar aan de antibiotica, verschillende mixen met aanvullend pillen van een natuurarts. Helpt tot nog toe niks. Soms gaat het even wat beter, en dan klap je weer terug. Heb wel co-infecties erbij. Zit in een rolstoel inmiddels, heftige ziekte hoor als je er te laat bij bent en het chronisch is ):

Gaat het beter met je handen?
Een serieuze vraag aan mensen met lyme want ik ben onwetend in de symptomen van die ziekte,..ik lees helaas wel genoeg over de gevolgen ervan.

Ik ben een paar maanden terug gebeten door een teek en kreeg een dag later een rode gezwollen vlek van zo'n 10 cm rondom de beet. Ik weet dat dat een verschijnsel kan zijn van de bacterie.

Ook heb ik de beet laten registreren en opgestuurd naar tekenbeet.nl maar daar zijn ze (hoe is het mogelijk?) mijn teek kwijt!

toen ik de dokter belde was de vlek echter al weer weg trouwens en ik hoefde niet te komen voor controle maar moest 'veranderingen' in de gaten houden....maar hoe moet ik nu weten of er gevolgen kunnen zijn van die teek?

Ik heb gelezen dat het een enorm uiteenlopende lijst van (sluipende) klachten kan zijn waar eigenlijk geen diagnose in te stellen is want..de vlek is er niet meer..

Dus dat je zonder vlek niet serieus genomen zou worden met je klachten?

Ik heb wel foto's van de vlek.

Waar moet ik op letten?
Als je 7 keer valt..Sta je 8 keer op..
Skybaby, ga met foto's van de beet naar de huisarts en vraag minstens een maand antibiotica. Liefst 6 weken. Opletten of je ergens last van krijgt is niet te doen, lijkt op griepje of gewoon niet lekker. Ik werd pas na 3 jaar na de beet ziek, en dan is het dus al chronisch en ben je te laat. Protocol huisarts is (als t goed is, je hebt ze erbij zitten grrr) kring om beet=minimaal mnd antibiotica.
Protocol rivm is maar twee weken....

Dat houden huisartsen aan. Ik heb stennis gemaakt voor die 4 weken.
Ik heb ook Lyme en zit nog aan de antibiotica. De huisarts heeft me een kuur van 8 weken Doxycycline gegeven en heb daarvan nog drie weken te gaan. Maar ik was er op tijd bij (denk ik): drie weken na de beet had ik een rode ring om de plek heen en ben dezelfde dag nog naar de huisarts gegaan en gestart met de medicijnen.

evaaa39, Ik zou zeker de huisarts bellen ivm je klachten.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
skybay.... je hebt helaas een ontwetende huisarts op lymegebied. De vlek gaat altijd weg en is absoluut geen bewijs dat de bacterie ook uit je lichaam is. Minimaal zes weken antibiotica zou ik aanraden. Datum van beet opschrijven en goed in de gaten houden.
Dankjewel voor de reacties. Ik ga een afspraak maken en neem de foto's mee.

Ik ben altijd zo bang geweest voor een tekenbeet en lette altijd zo goed op. Maarja, het is gebeurt.

En het gekke is..overal lees ik dat een tekenbeet niet pijn doet.. De beet zelf deed ook geen pijn want hij zat al vast toen ik hem ontdekte maar ik dacht dat ik iets scherps achter tegen mijn been had gekregen want ik wreef erover en het voelde alsof ik mijn hand over een grote verse schaafwond haalde.

Teek had ik in één beweging in zijn geheel eruit

Ik ga om de antibiotica en onderzoek vragen al ben ik wel eigenlijk een beetje anti-antibiotica innemen omdat ik nooit zal weten óf het stinkbeest echt het virus in zich had.

Ik heb wel klachten maar dat zou ook door oververmoeidheid kunnen komen.?

De klachten net na de beet waren inderdaad grieperig en zó vermoeid en de vlek voelde verdikt en heet aan.

in zijn geheel was het net of ik een flinke kater had ofzo.

Tintelingen heb ik nu soms ook en mijn benen staan bijna de hele dag in brand aan de achterkant. Een vervelend gevoel want ik sta de hele dag op mijn werk.

thnx, ik weet wat ik moet doen en sterkte TO en de andere die weten dat ze die rotziekte hebben
Als je 7 keer valt..Sta je 8 keer op..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven