Lijf & Lijn alle pijlers

Neuscorrectie

17-07-2014 11:19 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word 28ste geopereerd, het gaat namelijk om een inwendige neuscorrectie (septumcorrectie)., i.v.m. moeilijk ademhalen.De kno arts heeft al een grondig onderzoek gedaan en weet het probleem. Dit gaan ze doen omdat mijn neustusenschot scheef staat. Ze zei nog "ik ga het van binnen recht maken".Hoe gaat dit precies ter werk? gaan ze het bot breken en opnieuw in vorm brengen? Mijn neus staat heel klein beetje scheef. Wat is na de operatie te merken?, krijg ik dan de oude vorm van mijn neus terug? Momenteel ben ik verzekerd bij CZ. Ik heb ook een verzoek ingediend voor het inwendige +uitwendige gedeelte, helaas kreeg ik te horen dat het uitwendige gedeelte niet vergoed word en kost 2800 euro, een behoorlijk bedrag dus. Hebben jullie tips of adviezen?? Wat moet ik doen om het uitwendige gedeelte toch vergoed te kunnen krijgen, ik heb gehoord dat unive ook een goede verzekeringsmaatschappij is. Ik hoor het graag van jullie!!!
quote:groenebroek schreef op 17 juli 2014 @ 15:38:

Jeetje, hoe moeilijk kan het zijn!

Stap 1

Bel je arts en geef aan dat je toch nog niet helemaal weet hoe en wat alles met je operatie komt en of je daarom je vragen nog even aan hem/haar mag stellen.

Stap 2

Bel je zorgverzekering (indien arts aangeeft dat de kans groot is dat er ook een correctie aan de buitenkant moet plaats vinden) leg de situatie voor en wacht eens af waar zij mee komen. Of misschien kun je nu voor de rest van het jaar een aanvullende verzekering nemen, waarbij een dergelijke correctie wel vergoed wordt.

Wij hebben jouw neus niet en kunnen ook niet door onze schermen heen zien, hoe de correctie zal verlopen.Wat kost een aanvullende verzekering waar kan ik die afsluiten??
Zie stap 2

(begrijpend lezen op scholen is tegenwoordig blijkbaar ook niet meer wat het geweest is).
quote:Stap 2

Bel je zorgverzekering (indien arts aangeeft dat de kans groot is dat er ook een correctie aan de buitenkant moet plaats vinden) leg de situatie voor en wacht eens af waar zij mee komen. Of misschien kun je nu voor de rest van het jaar een aanvullende verzekering nemen, waarbij een dergelijke correctie wel vergoed wordt.
Hey groenebroek jij ja, niet bijdehand doen he anders groenebroek..... ;p
quote:sexyboyyyy schreef op 17 juli 2014 @ 15:45:

[...]

Wat kost een aanvullende verzekering waar kan ik die afsluiten??

Al zou er een verzekeringsmij. zijn die het zou vergoeden, dan nog heeft da nu totaalt geen zin, je kunt je niet verzekering voor iets wat al gaande is. Een brandend huis kun je niet verzekeren.

Jij zorgt ook niet bepaald dat je van de hoed en de rand weet alvorens je ergens in te storten zeg. Niet echt slim, met alle respect.

Wie laat zich nou in hemelsnaam opereren zonder precies te weten en te vragen wat er exact gaat gebeuren, nogal snugger, zucht.

Overigens ben ik gisteren nog bij de kno geweest, ik heb een extreem smalle neus (met ook nog eens een bobbel ) dus die zit al heel mijn leven zowat compleet potdicht, ademhalen gaat wel maar dan ook maar nét. De kno kón het inwendig wel wat wijder maken maar dat zou marginaal zijn en de kans dat het helpt is zeer klein. Dus doen we dat niet, de zorg is al duur genoeg dus onnodige operaties, nope, daar doe ik niet aan. En daar waren zowel de arts als ik het helemaal over eens. Ik loop al 54 jaar met die neus dus die tijd die me nog rest overleef ik die constant dichte neus ook nog wel .

En het cosmetische deel, och, die o zo smalle spitse neus hoort bij me, mooi is die niet maar verder ben ik uiteraard beeldig *kuch* en man vindt me zo ook al 30 jaar helemaal prima. Bovendien zou ik dan ineens weer aan de tampons moeten en die heb ik nou net met vreugde 10 jaar geleden al in de kliko mogen gooien
TO, paar dagen geleden toevallig, net nu, tegen een deur aangelopen???

(ja, ik ben ook bijdehand )
quote:groenebroek schreef op 17 juli 2014 @ 15:56:

Ik vind groenebroek een veel mooiere nick dan Sexyboyyyyyyyyyyyyyy hoor
quote:thaorchid schreef op 17 juli 2014 @ 16:25:

[...]

Ik vind groenebroek een veel mooiere nick dan Sexyboyyyyyyyyyyyyyy hoor ahahahah hoezo dat dan ? :P.
quote:sexyboyyyy schreef op 17 juli 2014 @ 12:01:

[...]

Ik word ook geopereerd om vrijer te ademen, dus ik dacht misschien wordt het uitwendige gelijk meegenomen, maar helaas. Wordt het niet zelfs 1 mm rechter aan de buitenkant? mijn septum zit gewoon scheef, dus als het inwendig gecorrigeerd moet worden wordt het ook aan de buitekant rechter?Bij mij was het van binnen een chaos, maar dat zag je van buiten niet. Misschien als het van buiten ook scheef staat, dat het na een ingreep automatisch ook recht komt? Ik weet het niet.
Ik ben geopereerd, helaas zit alles nog verstopt, rechter neusgat ademt makkelijker dan de andere kant. Is dit normaal??
quote:sexyboyyyy schreef op 31 juli 2014 @ 21:34:

Ik ben geopereerd, helaas zit alles nog verstopt, rechter neusgat ademt makkelijker dan de andere kant. Is dit normaal??Misschien zitten er nog watten in? Even rustig de eerste controle afwachten.
Nee, er zaten tampons, maar die zijn eruit.
Hee jij weer?

Bel/vraag het morgen aan de degene die je geopereerd heeft. Die weet wat hij gedaan heeft en wat jij nu wel of niet aan verandering zou moeten merken. Dat kunnen wij hier op het forum niet door onze beeldschermen heen zien. Beterschap!
Ja ik weer he, maar kun je mij even vertellen hoe je een topic/forum verwijderd? Ik ben hier een newbie dus vandaar......
Dat kunje niet zelf doen, dat moet je even aan een van de moderators vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven