Buikklachten na eten tonijn uit blik?
donderdag 17 juli 2014 om 17:29
Nou, dat dus. Rond een uur of 4 tonijnsalade gegeten. Tonijn, stukje komkommer, tomaatje, olie, azijn, mosterd en verse kruiden. Meer was t niet. Alles behalve die tonijn eet ik bijna dagelijks en daar nooit last van.
Maar nog geen 30 minuten na die salade brak het zweet me uit. Misselijk nu en enorme buikkrampen.
Enig nadenken bracht op dat ik een tijdje terug ook zo'n reactie had op tonijn uit blik. Enig google-en leerde me dat dat een bekend iets is.
Ik had er nog nooit van gehoord. Iemand van hier bekend ermee?
Maar nog geen 30 minuten na die salade brak het zweet me uit. Misselijk nu en enorme buikkrampen.
Enig nadenken bracht op dat ik een tijdje terug ook zo'n reactie had op tonijn uit blik. Enig google-en leerde me dat dat een bekend iets is.
Ik had er nog nooit van gehoord. Iemand van hier bekend ermee?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
donderdag 17 juli 2014 om 17:46
donderdag 17 juli 2014 om 19:06
quote:MarianneDavids schreef op 17 juli 2014 @ 18:02:
Is het blikje van vóór 2000?
Geen idee. Tht is 2016
Tonijn in water, klein geetje olie door de dressing.
Groente was goed gewassen
Spectral, als jij zovaak pijn hebt na t eten moet je misschien eens naar de dokter
Kramp lijkt hier minder te worden
Is het blikje van vóór 2000?
Geen idee. Tht is 2016
Tonijn in water, klein geetje olie door de dressing.
Groente was goed gewassen
Spectral, als jij zovaak pijn hebt na t eten moet je misschien eens naar de dokter
Kramp lijkt hier minder te worden
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
donderdag 17 juli 2014 om 20:02
Het is onmogelijk om te zeggen waar je last van hebt. Je kunt net zo goed een buikvirusje hebben opgelopen. Je kunt last hebben van iets anders wat je hebt gegeten bij die maaltijd of eerder op de dag. Het kan ook simpelweg lucht of ontlasting zijn dat dwars zit en flink krampen geeft. Bij een voedselvergiftiging treden vaak pas langer na het eten verschijnselen op vanwege de incubatietijd, dat kan ook een paar dagen later zijn. Daarom is het vaak lastig zeker te weten waar je ziek van bent geworden.
Als je echt denkt dat het aan de vis ligt dan kun je het op een later moment nog eens proberen.
Sterkte in elk geval.
Als je echt denkt dat het aan de vis ligt dan kun je het op een later moment nog eens proberen.
Sterkte in elk geval.
donderdag 17 juli 2014 om 20:08
donderdag 17 juli 2014 om 22:49
quote:hatsetats schreef op 17 juli 2014 @ 20:08:
Klopt hoor MevrouwCactus. Alleen was t de vorige keer ook na het eten van tonijn uit blik. De andere dingen eet ik vrijwel dagelijks.
Gelukkig lijkt het bij kramp te blijven (thnk god) en heb ik alweer wat gegeten.Je kunt op alles reageren en het kan ook toeval zijn. Buikklachten kun je door zoveel dingen krijgen, gelukkig gaat het meestal snel over. Misschien maar wat anders door de salade dan als je denkt er last van te hebben. Fijn dat je, je weer beter voelt.
Klopt hoor MevrouwCactus. Alleen was t de vorige keer ook na het eten van tonijn uit blik. De andere dingen eet ik vrijwel dagelijks.
Gelukkig lijkt het bij kramp te blijven (thnk god) en heb ik alweer wat gegeten.Je kunt op alles reageren en het kan ook toeval zijn. Buikklachten kun je door zoveel dingen krijgen, gelukkig gaat het meestal snel over. Misschien maar wat anders door de salade dan als je denkt er last van te hebben. Fijn dat je, je weer beter voelt.
vrijdag 18 juli 2014 om 17:06
Ik denk dat het door de rauwe groente komt. Rauwkost is heel slecht te verteren en lang niet zo gezond als men denkt. Ons spijsverteringssysteem krijgt de celwanden niet open en de rauwe groente verlaat onverteerd, met alle niet opgenomen vitamines en mineralen, ons lichaam. Meer als een bonk vezels is rauwkost niet.