Minimonkey?
donderdag 10 juli 2008 om 20:35
Voor mijn 6 weken oude dochter ben ik op zoek naar een 'draagmethode' voor als een kinderwagen even niet handig is. Van een vriendin heb ik zo'n 5 meter lange tricot doek geleend, maar dit vindt dochter niet zo fijn en hoewel ik nu wel weet hoe het moet, vind ik het ook een heel gedoe om hem om te doen.
Zijn er mensen met ervaring met de minimonkey? Of toch liever een gewone rechte buikdrager (baby Bjorn of hoe heten die dingen?) Tips zijn welkom!!!
Zijn er mensen met ervaring met de minimonkey? Of toch liever een gewone rechte buikdrager (baby Bjorn of hoe heten die dingen?) Tips zijn welkom!!!

donderdag 10 juli 2008 om 20:46
Ik ben helemaal weg van de beco butterfly!
Ik heb verschillende doeken/draagmethode uitgeprobeerd, o.a. babybjorn/lange doek/sling/van die kokerdoeken maar de beco butterfly is voor mij de beste babydrager. Mijn dochtertje is nu bijna 10 maanden en weegt 9 kilo en met deze drager kan ik nog uren met haar wandelen. Ze zit er comfortabel in en haar gewicht rust op mijn heupen, zelfs na 2 uur wandelen heb ik geen rugpijn! Bij bijvoorbeeld de babybjorn had ik toen ze 7 kilo woog na 15 minuten al pijn in mijn rug, en voor haar was dat ook niet zo'n goede houding.
Dus wat mij betreft is de beco een echte aanrader.
De minimonkey ken ik niet dus daar kan ik niets over zeggen.
succes
stenno
Ik heb verschillende doeken/draagmethode uitgeprobeerd, o.a. babybjorn/lange doek/sling/van die kokerdoeken maar de beco butterfly is voor mij de beste babydrager. Mijn dochtertje is nu bijna 10 maanden en weegt 9 kilo en met deze drager kan ik nog uren met haar wandelen. Ze zit er comfortabel in en haar gewicht rust op mijn heupen, zelfs na 2 uur wandelen heb ik geen rugpijn! Bij bijvoorbeeld de babybjorn had ik toen ze 7 kilo woog na 15 minuten al pijn in mijn rug, en voor haar was dat ook niet zo'n goede houding.
Dus wat mij betreft is de beco een echte aanrader.
De minimonkey ken ik niet dus daar kan ik niets over zeggen.
succes
stenno
donderdag 10 juli 2008 om 20:52
quote:Nastik schreef op 10 juli 2008 @ 20:45:
........mmm, ik wikkel haar gewoon in de draagdoek, maar ik denk dat jij hetzelfde bedoeld met jouw doek.
Doe je hem ook eerst recht voor je buik dan sla je hem op je rug een keer kruislings en dan voorlangs? Dan zit ze in een soort buideltje.Ja, zo knoopte ik mijn doek ook, maar had echt het gevoel dat dohter niet lekker lag, met kin op de borst als het ware, zag er niet confortabel uit. Misschien leg ik haar fout erin?
........mmm, ik wikkel haar gewoon in de draagdoek, maar ik denk dat jij hetzelfde bedoeld met jouw doek.
Doe je hem ook eerst recht voor je buik dan sla je hem op je rug een keer kruislings en dan voorlangs? Dan zit ze in een soort buideltje.Ja, zo knoopte ik mijn doek ook, maar had echt het gevoel dat dohter niet lekker lag, met kin op de borst als het ware, zag er niet confortabel uit. Misschien leg ik haar fout erin?
donderdag 10 juli 2008 om 21:24
Wij hebben een minimonkey, maar dochter vindt het echt helemaal niks! Ze zit veel liever in de babybjorn. Het voordeel van de minimonkey is wel, dat je er opzich best lang mee kunt. Mn zus heeft m te leen gehad voor haar zoontje van bijna twee, als soort 'steuntje' als ze m op de heup draagt. Dus wat dat betreft is het wel erg makkelijk.
Als ik jou was zou ik verschillende dingen proberen, kijken of je van vrienden dingen kunt lenen, en dan pas overstappen tot aanschaffen! Een babybjorn is behoorlijk prijzig, en als het dan niks is is het ook maar zo zonde!!
Succes!
Als ik jou was zou ik verschillende dingen proberen, kijken of je van vrienden dingen kunt lenen, en dan pas overstappen tot aanschaffen! Een babybjorn is behoorlijk prijzig, en als het dan niks is is het ook maar zo zonde!!
Succes!
donderdag 10 juli 2008 om 22:34
Wij hadden zowel een minimonkey als een babybjorn. De minimonkey was zeker in het begin een succes, omdat onze zoon daar altijd meteen in in slaap viel en soms uren bleef slapen. Zo konden we vorig jaar (hij was toen 4 weken) bv. makkelijk met hem naar de Uitmarkt. Omdat hij in de minimonkey afgesloten lag en niet naar buiten kon kijken, kreeg hij ook niet zoveel prikkels mee.
De minimonkey werd op een gegeven moment voor mij wel te zwaar (voor vriend niet trouwens), omdat je hem over 1 schouder draagt. Heb daarna (tot hij plm. 10 maanden was en bijna 10 kilo) heel veel met de babybjorn gelopen, ook erg fijn.
Kortom, misschien toch beide aanschaffen?
De minimonkey werd op een gegeven moment voor mij wel te zwaar (voor vriend niet trouwens), omdat je hem over 1 schouder draagt. Heb daarna (tot hij plm. 10 maanden was en bijna 10 kilo) heel veel met de babybjorn gelopen, ook erg fijn.
Kortom, misschien toch beide aanschaffen?
Het is zoals het is
vrijdag 11 juli 2008 om 10:31
Ben het eens met ari11. Bij de minimonkey hangt het gewicht aan één schouder. Dan vond ik op een gegeven moment te belastend worden. Ik heb de minimonkey daarna nog wel gebruikt als hangmat in de box. De Babybjorn doet nu nog steeds dienst (zoon ruim 9 maanden). Vooral als je de Babybjorn regelmatig gebruikt, passen je rugspieren zich makkelijk aan aan het toenemende gewicht.
Home is where your wifi connects automatically.
vrijdag 11 juli 2008 om 11:29
quote:Roze wolk schreef op 10 juli 2008 @ 21:32:
hoi hoi,
Tja ieder kindje vind iets anders fijn, mijn dochter heb ik 4 maanden in zo'n draagdoek gedragen, vond ze heerlijk, de minimonley vond ze niks.
Ik heb een oranje, mag je zo van me overnemen!
Oh, mag ik me ook aanmelden als geinteresseerde? Ik denk namelijk ook een MiniMonkey te kopen, een oranje. Hij is een stuk goedkoper dan een draagdoek, en omdat ik ergens woon waar het gauw 30-40C wordt lijkt me de MM prettiger dragen dan een warme wikkeldoek die om je hele lichaam heen zit.
Wat zou je ervoor willen hebben?
hoi hoi,
Tja ieder kindje vind iets anders fijn, mijn dochter heb ik 4 maanden in zo'n draagdoek gedragen, vond ze heerlijk, de minimonley vond ze niks.
Ik heb een oranje, mag je zo van me overnemen!
Oh, mag ik me ook aanmelden als geinteresseerde? Ik denk namelijk ook een MiniMonkey te kopen, een oranje. Hij is een stuk goedkoper dan een draagdoek, en omdat ik ergens woon waar het gauw 30-40C wordt lijkt me de MM prettiger dragen dan een warme wikkeldoek die om je hele lichaam heen zit.
Wat zou je ervoor willen hebben?
vrijdag 11 juli 2008 om 21:18
Mijn zoon vindt de minimonkey ook niets..... ook een slen is geen succes. De minimonkey vind ik zelf niet prettig omdat het gewicht op een schouder rust en het kindje in de draagdoek doen, vind ik ook niet makkelijk. De Babyborn daarentegen weer wel! Ieder kind is inderdaad anders, want mijn dochter vond de slen geweldig!
vrijdag 11 juli 2008 om 21:41
Bedankt voor de reacties. Heb (eigenwijs als ik ben) toch de minimonkey besteld. Wilde eerst kijken op marktplaats, maar daar wordt toch nog vaak 15 euro plus verzendkosten gevraagd. Dan koop ik hem liever nieuw via de site voor 25 euro (zonder verzendkosten!) En is het niks, dan gaat ie zo op MP.
Kan misschien via kennis babybjorn lenen (om uit te testen) en dan eventueel later zelf alsnog één aanschaffen. Hebben jullie de original of de active? Die laatste is gelijk een stuk duurder zag ik?
Kan misschien via kennis babybjorn lenen (om uit te testen) en dan eventueel later zelf alsnog één aanschaffen. Hebben jullie de original of de active? Die laatste is gelijk een stuk duurder zag ik?
vrijdag 11 juli 2008 om 22:35
Wat nog een goede middenweg is, is de ergo babycarrier.
Net zo makkelijk als de babybjorn maar voor ouder en kind veel ergonomischer. Ik heb hem zelf nooit gebruikt maar wel veel goede verhalen over gehoord.
http://www.softwearforbabies.com/nl_ebc_carrier.htm
Ik heb zelf een babybjorn op MP gekocht toen dochter een maand of 4 was maar dat werd heel snel te zwaar. Ook hing mijn dochter er niet echt prettig in. De draagdoek beviel me veel beter maar ik kan me wel voorstellen dat sommigen dit veel gedoe en veel stof vinden.
Net zo makkelijk als de babybjorn maar voor ouder en kind veel ergonomischer. Ik heb hem zelf nooit gebruikt maar wel veel goede verhalen over gehoord.
http://www.softwearforbabies.com/nl_ebc_carrier.htm
Ik heb zelf een babybjorn op MP gekocht toen dochter een maand of 4 was maar dat werd heel snel te zwaar. Ook hing mijn dochter er niet echt prettig in. De draagdoek beviel me veel beter maar ik kan me wel voorstellen dat sommigen dit veel gedoe en veel stof vinden.